• Fiansess

    Fler med graviditetsdiabetes? Del 2

    Här fortsätter vi snacket om allt vi kan komma på vare sig det gäller diabetesen eller annat roligt, i väntan på våra efterlängtade bebisar!
    En del har fått, en del är NÄRA och en del har snart sina med .

    Välkomna alla nya som gamla graviddiabetiker!

    Del 1 hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47871042.html

  • Svar på tråden Fler med graviditetsdiabetes? Del 2
  • xXMaLoXx

    Min bebbe kikade de inte ens sockret på efter förlossningen. De sa att han inte påvisade några tecken på att ha dippat i sockret. Läser man här så verkar dock de flesta ha fått sina bebbar uppföljda, jag var dock glad att de inte micklade så mycket med honom.


  • jennsans
    xXMaLoXx skrev 2010-03-13 19:49:21 följande:
    Min bebbe kikade de inte ens sockret på efter förlossningen. De sa att han inte påvisade några tecken på att ha dippat i sockret. Läser man här så verkar dock de flesta ha fått sina bebbar uppföljda, jag var dock glad att de inte micklade så mycket med honom.
    skönt när de för en gångs skull kan gå på hur barnet verkar må.. min bebis skulle de ju trycka i ersättning fast han var nöjd o mätt o hade jättebra sockervärden...
  • himla

    ja å oss höll de kvar bara ifall om det skulle bli dåliga värden sen ... typ !!!

    Konstigt att det kan va såååååå olika !!!!

    jaja nu är det skönt ivartfall när man är hemma å gör precis som man vill... Å äter det man känner sig för när som helst .... mums !


    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Tim 100301 v.37+4♥
  • xXMaLoXx

    Jag tycker att det är olika bud när det gäller det här med grav.diabetes överhuvudtaget. Men ja det var skönt att de inte var på honom så mycket eftersom han mådde bra. Nu hade han iof bajsat i fostervattnet och mådde lite illa av det och åt inte så mycket första dygnet, fick göra en extra läkarkoll men han var så "med" så de såg inga bekymmer alls. Varför truga med tillmatning om barnet mår bra och äter sig mätt ändå? Det verkar ju lite fånigt om man ska bara för att så att säga.

    Jag var kvar på BB i två nätter, men det var inte något snack om att jag skulle stanna för min grav.diabetes...utan jag valde själv för att jag inte ville släpa ut fisen i kylan sen bara för att åka in och ta PKU och hörsel vid ett senare tillfälle.


  • jennsans

    jo det är olika bud om allting överallt tycker jag..

    någon som fått fasta o ha dropp under förlossningen???

    den informationen fick jag att jag skulle göra/få.. dock hann de knappt sätta nålen innan bebisen var ute o det var inte för att få dropp utan de ger något läkemedel där va??

  • xXMaLoXx
    jennsans skrev 2010-03-14 19:28:38 följande:
    jo det är olika bud om allting överallt tycker jag.. någon som fått fasta o ha dropp under förlossningen??? den informationen fick jag att jag skulle göra/få.. dock hann de knappt sätta nålen innan bebisen var ute o det var inte för att få dropp utan de ger något läkemedel där va??
    Jag fick inte äta fast föda, men det verkar ingen få som jag fattade det...ifall att det skulle bli OP av det hela. Däremot så tyckte de att det var dunder att vi hade cola och choklad med oss...chocklad blir ju "flytande" när man äter det. Dessutom så matade de mig full med dextrosol mot slutet, jag var rätt trött när krystvärkarna väl satte fart. Jag hade en infart med handen, men det var för att de satte värkstimulerande dropp.
  • jennsans
    xXMaLoXx skrev 2010-03-14 19:39:22 följande:
    Jag fick inte äta fast föda, men det verkar ingen få som jag fattade det...ifall att det skulle bli OP av det hela. Däremot så tyckte de att det var dunder att vi hade cola och choklad med oss...chocklad blir ju "flytande" när man äter det. Dessutom så matade de mig full med dextrosol mot slutet, jag var rätt trött när krystvärkarna väl satte fart. Jag hade en infart med handen, men det var för att de satte värkstimulerande dropp.
    kan tänka mig att det är bra att inte äta fast föda... jag skulle ju fått dricka vatten iaf.. de tyckte de va snälla när de sa det haha
    också en sak som alltså är olika  överallt..  men jag behövde ju inte bekymmra mig.. o hade aldrig klarat av att få i mig något heller för den delen.
  • himla

    på förlossningen fick jag ifrågasätta allt de sa .. typ ja funkar det , får jag det iom min grav diabetes... ingen som visste något typ..... fick dricka vatten , saft, te, saftsoppa...jo fick ju två mackor till frukost också !!!  å sen var det bara att äta som vanligt på BB ...

    väldigt mystigt att det är såå olika ... Undrar vad det beror på !


    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Tim 100301 v.37+4♥
  • xXMaLoXx
    jennsans skrev 2010-03-15 07:19:25 följande:
    kan tänka mig att det är bra att inte äta fast föda... jag skulle ju fått dricka vatten iaf.. de tyckte de va snälla när de sa det haha också en sak som alltså är olika  överallt..  men jag behövde ju inte bekymmra mig.. o hade aldrig klarat av att få i mig något heller för den delen.
    Jag var inte heller så sugen på att äta direkt, tror jag fick i mig en ruta av chokladen vi hade med oss...haha. Men de kom in med glassdrink och saft och det var ljuvligt gott. Jag påminde dem om min grav.diabetes men de sa att oavsett så bränner jag allt socker under förlossningsarbetet...och jag kan nog i efterhand säga att jag behövde allt jag kunde få :P

    Hade nån gett mig bara vatten så hade jag nog fått spunk tror jag, dels för att vattnet i Falun smakar päck..haha.
  • jennsans
    xXMaLoXx skrev 2010-03-15 14:19:13 följande:
    Jag var inte heller så sugen på att äta direkt, tror jag fick i mig en ruta av chokladen vi hade med oss...haha. Men de kom in med glassdrink och saft och det var ljuvligt gott. Jag påminde dem om min grav.diabetes men de sa att oavsett så bränner jag allt socker under förlossningsarbetet...och jag kan nog i efterhand säga att jag behövde allt jag kunde få :PHade nån gett mig bara vatten så hade jag nog fått spunk tror jag, dels för att vattnet i Falun smakar päck..haha.
    fast jag skulle få dropp med.. detta för att hålla en jämn blodsockernivå...
Svar på tråden Fler med graviditetsdiabetes? Del 2