• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • BellyBandit

    vad skönt för dig annbom då jag läser det du skriver
    hormonerna stormar som fan...
    krama pi och ta hand om dig

  • stjärnklar

    Ser att du mår bättre, Annbom, skönt! Hoppas att foglossningen ger med sig också! Belly, vilken syn! Kastrera karl med slö tesked{#lang_emotions_djavulsk} Hoppas att det känns då!
    Här är hela världen upp o ner o bak o fram (nästan) Blöder pyttepyttelite, gjorde det förra månaden också i två dagar innan det började normalt. Så jag får väl vänta 2 dagar innan det sätter igång "for real" Har testat äl varje månad sedan ett halvår nu och är regelbunden varje gång men ändå inget{#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_frown} har försökt apiforce, rosenrot och bisolvon. Börjar känna mig som ett försöksprojekt, rätt trist...Men tror ändå inte att det är helt kört.. Idiotoptimist{#lang_emotions_wink} Det är mitt mellannamn{#lang_emotions_laughing}!!!

  • Tjatte
    Hemulan skrev 2010-01-20 07:44:34 följande:
    Tjatte, fan fan fan, du har rätt. Måste ringa doktorn
    Det är ingen fara - man ska tabletten kring den femte dagen. Har läst i andra pergotrådar att folk tar dag 3-7, till exempel. Det är lugna puckar! Bara jag som trodde att jag gjort fel, nybörjare som jag är.
    FML
  • Tjatte

    Dynah - kan du inte be om en tidigare VUL tid om du känner dig orolig? Har du en vettig BM förresten? Annars kan jag tipsa om Mama Mia i Kista, de är suveräna! De kan visserligen inte göra VUL där, men är uppkopplade mot Mama Mia Karlaplan och kan boka in i ett nafs.

    Skulle gärna orka kommentera annat i tråden också men jag är helt slut. Min bronkit har dragit sig lite uppåt i öron-näsa-hals regionen och har nu utvecklat sig till en bihåleinflammation, så min medicinlista ser f n ut så här:
    Pergotime, biverkning: trötthet
    Rinexin, biverkning: trötthet
    Cocillana-etyfin, biverkning: trötthet

    Tack och godnatt.


    FML
  • esther123

    Hej alla!
    Följer era mödor med att bli med barn, sorg över missfall, oro i graviditeter, och amning. Och lite annat med. Hoppas att det går bra för er alla på olika sätt! Jag fördriver tiden så gott det går. Väntan på diagnos är jobbig. Jag har tagit upp körlektionerna igen, träffar vänner både till lunch och middag. Men under all aktivitet gnager ångesten. Jag har bett ett par av våra äldsta och närmsta vänner att vara hos oss den dag vi får besked om vad som är i lungan. Jag försöker tänka ut vad som kan vara bra att ha med sig på sjukhuset när man ska vara där i en månad. Och jag försöker att tänka mycket praktiskt.

  • Dynah
    Tjatte skrev 2010-01-20 16:17:32 följande:
    Dynah - kan du inte be om en tidigare VUL tid om du känner dig orolig? Har du en vettig BM förresten? Annars kan jag tipsa om Mama Mia i Kista, de är suveräna! De kan visserligen inte göra VUL där, men är uppkopplade mot Mama Mia Karlaplan och kan boka in i ett nafs. Skulle gärna orka kommentera annat i tråden också men jag är helt slut. Min bronkit har dragit sig lite uppåt i öron-näsa-hals regionen och har nu utvecklat sig till en bihåleinflammation, så min medicinlista ser f n ut så här:Pergotime, biverkning: trötthetRinexin, biverkning: trötthetCocillana-etyfin, biverkning: trötthetTack och godnatt.
    Jag är hyffsad nöjd med att ha fått en tid nästa vecka. Dessutom avtar inte mina frossningar och illamåendet känns fortfarande lite grann om kvällarna...
    BM är vettig på så sätt att jag får det jag vill {#lang_emotions_innocent} men speciellt kunnig känns hon inte. Jag har själv svaren på alla frågor jag ställer så det gör väl detsamma.
    Själv går jag på Mama Mia på Söder, det hade fullbokade tider men jag fick en nästa vecka och just nu fryser jag som en galning så min oro är måttligt stillad just nu.
  • barnsäng
    esther123 skrev 2010-01-20 17:47:14 följande:
    Hej alla!Följer era mödor med att bli med barn, sorg över missfall, oro i graviditeter, och amning. Och lite annat med. Hoppas att det går bra för er alla på olika sätt! Jag fördriver tiden så gott det går. Väntan på diagnos är jobbig. Jag har tagit upp körlektionerna igen, träffar vänner både till lunch och middag. Men under all aktivitet gnager ångesten. Jag har bett ett par av våra äldsta och närmsta vänner att vara hos oss den dag vi får besked om vad som är i lungan. Jag försöker tänka ut vad som kan vara bra att ha med sig på sjukhuset när man ska vara där i en månad. Och jag försöker att tänka mycket praktiskt.
    Åh vad jag har tänkt på dig!!!!
    Kan inte göra annat än att ge dig en stor värmande kram. Ja både till dig och din man förstås.
    När är det du ska till sjukhuset Esther?
  • BellyBandit

    Dynah

    jag lider med dig och jag ska inte spä på din oro...
    men det som du beskriver var exakt det jag började känna i vecka 7 den veckan mitt barn dog... eller inte började leva eller vad man nu ska säga, jag ringde också MVC då och påtalade att jag mådde dåligt men allt dom gjorde var att säga åt mig att lämna ett urintest...

    MEN JAG SÄGER NU MEN MED STORT MMMMMM att en del fryser som du gör och ALLT ÄR HELT OKEJ!!!!!

    Jag gick också på Mama Mia söder med mina två sista graviditeterna hos Katarina, jag tycker att dom är suveräna där!

    jag tänker på dig och hoppas att allt går fint och du bara är gravid risig...

  • Tjatte
    Dynah skrev 2010-01-20 17:55:15 följande:
    Jag är hyffsad nöjd med att ha fått en tid nästa vecka. Dessutom avtar inte mina frossningar och illamåendet känns fortfarande lite grann om kvällarna...BM är vettig på så sätt att jag får det jag vill  men speciellt kunnig känns hon inte. Jag har själv svaren på alla frågor jag ställer så det gör väl detsamma. Själv går jag på Mama Mia på Söder, det hade fullbokade tider men jag fick en nästa vecka och just nu fryser jag som en galning så min oro är måttligt stillad just nu.
    Hehe, det kan ju vara skönt att få glänsa ibland . Bra att du mår illa på kvällarna!
    FML
  • stjärnklar

    Esther, du behöver nog en hel del böcker på sjukhuset {#lang_emotions_wink} Det är alltid bra att försöka skingra tankarna lite. Millennium-trilogin kanske?

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5