• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • Charlotta66

    Barney - vilka bedårande sötisar, vilken lycka med två små underverk

    Har nog föreslagit det tidigare, men Lois (Louis?) och Noah

  • Charlotta66

    Vi har haft en skön helg och våra gäster ha nyss åkt hem och det var verkligen trevligt att ha dem här, vissa e så självklara att träffa och tycka om även fast man inte setts på länge.

    Kollade med äl sticka igår på dagen, utslag, 6 dagar efter mens, jag e nog lite konstig{#lang_emotions_surprised} Borde ju då ha äl inom ett par dagar, jag som oroat mig för att jag inte skulle ha det förrän till helgen när darligen åkt till fjällen på skidresa.

    Belly och Längtan, trist när det blir så där med era föräldrar, de e ju de som ska vara ens nära och kära, vet inte vad jag ska säga, men tror nog att man får tänka som Belly att det eg handlar om att de själva har problem. Kanske att det lossnar om man själv visar sig bättre, dvs alltid kommer ihåg dem på deras dagar...

    Ha det gott alla damer, nu ska jag göra mig klar och åka in till stan och kolla in lite rea

  • gemigsinnesro

    Hej på er.
    Här har varit en riktig skön dag. Barnens pappa har varit här och hälsat på och fikat och jag och min mamma har gått en långpromenad med hundarna. Nu ikväll passade jag på att baka lite matbröd och ska nog baka något smarrigt till kvällstv´n med när jag ändå håller på :).
    Äl ser ut att  vara idag istället för den 26/1 om jag ska tro älstickorna men det kan väl kanske bli lite ändrat efter mf och så? Ja i vilket fall så blir det väl att mysa lite extra med sambon ett par dagar framöver nu då :).
    Ha en bra kväll allihop.

  • Mamsie
    Goderafton damer!

    Hemkommen från stugan och försöker få grabben att förstå att det är enklara att sova om man lägger sig
    Ska strax lägga mig med laptopen, en film och en ask praliner. Det är ju mens på ingång har jag hört. Inte för att jag känner av annat än släktingarna i ansiktet, men man måste ju hålla på principer: PMS-crawings Jag la in en "ticker" från fertilityfriend som visar cykellängd och lutealfas.

    Jag hörde någon nämna mitt namn? Smytt...  NicholasMamma..    Inboxa mig!

    bläddrar vidare i tråden...
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Mamsie
    Edit #294:

    Jag la in en "ticker" från fertilityfriend på min presentation som visar cykellängd och lutealfas.

    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Mamsie
    VildVittra skrev 2010-01-23 08:59:00 följande:
    ... Annars pratade jag med mamma i går igen och hon har inga svar på vad jag ska göra med Nicholas under förlossningen, hon bara undviker frågan. Jag är arbetslös sedan länge och har liksom inga som kan ställa upp... Jag måste komma på en lösning ...
    Hej NicholasMamma!
    Jag inboxar dig med mina kontaktuppgifter.

    Om din son är rumsren och normal-lydig så ska vi nog lösa det här
    Min 3½-åring är multiallergiker det är A&O och att Nicholas lyssnar när jag säger något kring livsmedel och hygien. Dessutom har jag ständig värk och blir fort uttröttad.
    Men förutom det är vi normalstörda {#lang_emotions_cool}

    Det lööööööser sig sa kärringa som sket i Valhallabadet
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • milk and honey

    Hallå Mamsie..

    Fattar inte ett jota av dina vad hetter de ticker... {#lang_emotions_undecided} men de verkar ju som du passerat bim iaf eller har jag fel? håller tummarna som sablar i mig..


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
  • hopp i livet

    Hemulan - om du är som jag så är det pelargonsticklingar du har varit ute efter idag! Hittade du några fina? Mårbacka kanske? {#lang_emotions_smile}

    Milk - Vad gullig du är som frågar. Det är nu till veckan som min syster ska få besked om vad som händer i hennes bröst. Hon säger att hon känner sig lugn, men att hon ÄTER. Det gör jag också när jag är skitskraj... {#lang_emotions_undecided}
    Sonen säger att allt har blivit bättre. Just nu är han hos sin pappa så vi talas vid över telefonen. Om det inte riktigt stämmer det han säger, kanske för att göra mamma glad, så kommer det att visa sig när han kommer hit. Det är nämligen när vi har våra mysiga läs- och pratstunder på kvällen som det han går och tänker på kryper fram. {#lang_emotions_heart}

    Mamsie - jag hade många av dina släktingar på besök i mitt ansikte i början av min graviditet. Nu har de tackat för sig, för en stund i alla fall. Jag håller tummarna för att det inte är kärringen som är på intåg hos dig!


    ♥ Emil -95 ♥ Gustav -99 ♥ BF 25/4-10
  • hopp i livet
    Ändrar vecka inför imorgon. {#lang_emotions_smile} Kan ju lika gärna ändra åt Loppan samtidigt. Vi har ju samma bf!

    {#lang_emotions_sunny}===HOPPAS PÅ PLUS ===

    Elvsyssel 38 år, 2 barn (+ 1 bonus), mens 14/12 äl 22/12 BIM 11/1 försök nr 2
    Mamsie, 45 år. 3 levande, 1 df. | Mens 29/12, äl 13-14/1, BIM ca 22-23/1. 
    Happiness 39 å, 1barn (+2 bonus). 1 MA, Mens 14/1, äl 25-26/1,7-8/2
    Hemulan, 42 år, 2 barn, mens 15/1, 25/1, BIM 8/2
    WEC018 42 år 2 barn 1 ma, Mens 11/1 ÄL ca 25-27/1, BIM 8-10/2
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. ÄL 26/1. Försök 2 efter MF i november
    Tjatte, 38 år, 2 barn, 3 MA, mens 15/1, ÄL 28/1, BIM 11/2
    Isabell05 40 år, 2 barn, mens 14/1 äl 29/1 BIM 13/2 försök nr 16
    Anyah 41 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 16/1, äl 30/1, BIM 13/2. Försök 5
    Anna65, 44 år, 2 barn i livet, 1 barn i himlen, Mens 20/1, ÄL 3/2, BIM 17/2
    Amoremio, 45 år 2 barn, 2 MA, mens 21/1, äl 3/2, BIM 17/2. Försök 7 efter MA
    ChippiChoppi 42 år 2 barn, väntar på att mensen ska komma tillbaks...


    {#lang_emotions_gravid}=== ÄR GRAVIDA ===

    Eriam
    , 40 år, BF 12/2 (3:e DI-försöket, 2:a barnet) - V.37 (troligtvis en pojke till)
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3 ( tredje försöket, 4 barnet) -V. 34
    Smytt, 37 år, BF 5/4 (3:e barnet)- V.30
    NicholasMamma, 40 år, BF 13/4 (andra barnet) - v.29 (väntar en flicka enl. K-ul)
    Loppan, 40 år, BF 25/4 - v.28
    Hopp i livet, 38 år, BF 25/4 (femte försöket, 3:e pojken) - v. 28
    Floppan67, 42 år, BF 29/4 (sjunde försöket efter MA, 3:e barnet) - v.27
    Milk 40 år BF 2/5 4:e barnet (försök nr 15 efter ma) - v 27
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - v 23
    Pia69, 40 år BF 18/5 (5:e ivf, efter över 6 års försök-inga barn sedan tidigare) v.21
    Golden2 38 år, barn, bf 23/5 v 20
    Talamod, 44 år. 4 barn, 5:e på gång BF 30/5-10, v20
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 21. BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Dynah, 39 år, 3 flickor, vecka 9 BF 27/8-10

    {#lang_emotions_baby}=== FÖDDA ===

    Mammaat
     , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 43 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010
    ♥♥♥
    ♥ Emil -95 ♥ Gustav -99 ♥ BF 25/4-10
  • Smytt

    Gokväll mina damer! Har just hittat ut ur duschen och springer förbi datorn i min jakt på kudden.

    Imorgonbitti är det glucosbelastning på g{#lang_emotions_throwup} - jag som hade glömt av den, så tog BM upp den sist jag var där o sa att hon skjutit på den pga UC o allt annat som knasat, men nu var det dags tyckte hon, är ju för bebbos bästa så det är väl bara att masa sig dit, har införskaffat citroner iaf har för mig att det lättade lite sist...
    O på onsdag är det dags för TUL, ser fram emot att få se lillhoppsan igen.{#lang_emotions_baby} Känner mig inte särskillt nojjig, men skönt att få det kollat iaf med tanke på hur läget varit.

    {#lang_emotions_flower}Tack alla för att ni bryr er, gubben mår skapligt, har ont fortfarande såklart, men oxå lättad att det inte var ngt med hjärtat. Men blir lite sne på honom för att nu var det ju inte pumpen denna gång så då behöver man inte bekymmra sig om sånt{#lang_emotions_demon}.... Jag menar han var i 5 olika riskgrupper för tidiga hjärtproblem... är ju inte så att dessa försvunnit bara för att de inte va nåt nu. Nåja, tjänar ju inget till att "mamma"-dom heller, då får man bara trots tebax har jag lärt mig  Karlar!!!! 

    Mamsie, jag nämnde dig då vi spånade lite kring om ingen i tråden bodde i närheten av Nicholas mamma. Sen är ju götet rätt utbrett, så man vet aldrig. Men lämnar det åt er nu, känner att jag gärna tagit en turne till släkten där nere själv, hade varit en bra förevändning för att få det gjort lixom, att jag skulle barnvakta lite... men det ligger ju inte riktigt bra till i tiden för mig

    Inte heller jag begriper ngt av den där tickern... {#lang_emotions_undecided}har iofs aldrig varit så påläst kring fertilitet och faktorer runt fertiliteten som jag är nu sen jag började hänga här. Så det kan ju vara därför jag fattar nada - men förklara gärna, jag håller med Milk om att det ser ut som om BIM är passe... så tummarna hålles. 

    Jag måste bara avsluta veckan med att säga att jag tycker att det är rent fantastiskt att få möjlighet att hänga här i tråden, man lär sig ngt nytt varje dag. Helt otroligt så mkt visdom, kunskap o livserfarenhet av de mest utbredda slag som finns här. 

    {#lang_emotions_heart}Love ya all girls -Natti natt! 


    Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5