• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • Hemulan

    Godmorgon

    Hopp - Mårbacka är så himla vackra! Min dog dock förra året, så en ny stickling blir det säkert. Försöker övervintra 6-7 sorter..

    Det ser ut att bli en hektisk vecka för mig!

  • camvet

    GoMorgon! ledig idag äter frukost sedan väka de små för dagis, då jag har några måsten idag.
     Första mamografin,känns oroligt,tänker det värsta nu.Förstår inte varför jag alltid gör det,med allt,som min beteendevetare sa katastroftänkande på en gång.
    Sedan har jag tid för hjälp med avspäningsövningar.O de skänns bra.
    Sedan ska ta mej tid för lunch o lite shopping tor jag,lovat dotter ett princessnattline
    Hoppas lag inte lovat för mycket.-)
    Ha en bra dag allesamans. Och stor Kram till alla


    Mamma till Axel 04 och Anja06. Mf0711
  • Hemulan
    camvet skrev 2010-01-25 07:33:45 följande:
    GoMorgon! ledig idag äter frukost sedan väka de små för dagis, då jag har några måsten idag. Första mamografin,känns oroligt,tänker det värsta nu.Förstår inte varför jag alltid gör det,med allt,som min beteendevetare sa katastroftänkande på en gång.Sedan har jag tid för hjälp med avspäningsövningar.O de skänns bra.Sedan ska ta mej tid för lunch o lite shopping tor jag,lovat dotter ett princessnattlineHoppas lag inte lovat för mycket.-)Ha en bra dag allesamans. Och stor Kram till alla
    Lycka till med mammografin! Bra att du har fått upp ögonen för "katatsroftänket! Det förstör bara för en.
  • camvet
    Hemulan skrev 2010-01-25 07:43:49 följande:
    Lycka till med mammografin! Bra att du har fått upp ögonen för "katatsroftänket! Det förstör bara för en.
    Tack!
    Känner att det gör det.Får hjärtklappning o stresskänslor på en gång o de har jag ju mest hela tiden ändå Men jag försöker vara posetiv. Men det är svårt när det alldrig blir bättre o har tänkt gå till vc husläkaren,men det känns som dom ej tror påen.föragången jag sökte sa läkaren närjag satt o grät " Det ät bara o bita i hopp.man får inte ge upp.

    Som tur är är akademiska en bra arbetsgivare när det gäller friskvård. Har fått en del hjälp där,ska ev gå en sresshanteringskurss i mars. Hoppas chefen låter mej gå,för det är bara det de hänger på.
    Ursäkta värsta ego inlägget,men det känns så skönt att skriva av sej lite.
    Mamma till Axel 04 och Anja06. Mf0711
  • Dynah

    Här kommer en {#lang_emotions_throwup} - hälsning från mig. Mår fortfarande tjyvens...ska detta ALDRIG ta slut?
    Mamsie - ta det lugnt med {#lang_emotions_coffee} nu...

    Over and out!

  • isabell05
    Charlotta66 skrev 2010-01-22 13:21:07 följande:
    Hej tjejor Smytt hur går det för er idag, hoppas att det inte är ngt farligt. Det kanske istället blir början till en förändring där han tar hand om sig bättre, hoppas det, kramIsabell, hur går det för er, har han tagit tag i att ringa och beställa tid, eller hoppas han på bättre tider? Var är Mamsie och Hemulan idag, har ni tagit ledigt från tråden utan ansökan? Kul att höra av dig Susanne, hur går det med era planer på familjehem? Ja, visst blev den fin listan, stil polis, heheJa e nöjd med gårdagen, duktig på jobbet, listan blev fin och så fick vi städat hemma, grumme citron såpa "is the shit". Härligt med fredag = snart helg, vi får besök av kära vänner som vi inte träffar så ofta. Önskar alla en trevlig kväll, kram
    God morgon tjejorna!

    har blälddrat lite i tråden och kram till alla.

    Barnsäng; de är verkligen bedårande dina små jag har ett namnförslag till gossen: Leon. Det passar väl ihop med Luna... Leon och Luna...*smakar lite på det*. Det är kort och det är vackert.

    Ang Charlottas fråga så JA han har ringt och bokat tid Han skall träffa läkaren och få en remiss till provtagningen. Denna görs bara i Malmö. Så får vi vänta på en tid från Malmö och sen kan det ta upp till 2 månader att få provsvaret efter det... ahhhh...man är ju otålig!!!! Men men...det är ju på gång iaf och under tiden kämpar vi på hemma i verkstaden.

    Kram från ett vitt, soligt och kallt Skåne
  • talamod

    Godmorgon alla,
    Puh nu har vi flyttat och fått lite i ordning. Men en hel del kvar att göra förstås. Trött efter helgen men det känns ganska bra. Jag tycker förstås det är lite svårt med nya ställen men det kommer att bli bra. Barnen säger att det kommer funka bra och det är huvudsaken.
    Så FL och er kära har jag inte hunnit med alls, så det kommer bli mycket att ta igen. Internet kom igång i går kväll (bredband ingår i den dyra hyran).


    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • Anyah
    gemigsinnesro skrev 2010-01-22 16:23:59 följande:
    Oj så fint skrivet och jag kan skriva under på att det är så. Har gått igenom något som jag aldrig förut trott att jag skulle överleva, Ett älskat barns psykiska sjukdom och därpå följande självmordsförsök (som gudskelov misslyckades). Turer in på ungdomspsykavdelningar med följande inläggningar. Turer till akuten med uppskurna handleder osv. Oändliga samtal om tvångstankar och ångest ,där barnet bett om lov att få försvinna från den här världen. Så fruktansvärt jobbigt har det varit och är i viss mån fortfarande. Människor i vår närhet har frågat hur 17 vi orkat med och jag har väl svarat att valet att orka med eller inte har inte precis funnits. Det har bara varit att kämpa på.  Trots detta jobbiga har jag alltid älskat livet på något sätt och lyckats finna små andningshål av glädje här och där som hjälpt mig att härda ut och jag vet nu att det går att leva livet fullt ut även om man bär på en stor sorg. Min sorg är att livet inte alls blev som jag ville för mitt barn. Barnet mår fortfarande mycket dåligt men vi tar en dag i taget och jag vet att om det oerhörda som jag inte ens vill tänka på skulle hända, att barnet skulle lyckas med något självmordsförsök, så skulle jag fortfarande välja att fortsätta leva om inte annat för mitt andra barns skull, och förr eller senare skulle jag även fortsätta vilja leva enbart för min egen skull.Jag tror däremot att det är viktigt att ta sig tid att verkligen få vara ledsen när man är det. Att skrika, gråta eller vad man nu känner att man behöver göra för att få ur sig sorgen och smärtan och inte låsa den inom sig. Kramar lite extra om alla som tycker att livet är tungt just nu.
    Ditt inlägg berörde mig eftersom min äldste son ( 20 år) har haft en lång period med dåligt psykiskt mående även innefattande självmordsförsök.. Som förälder känner man sig så maktlös när man inte kan hjälpa sina barn. När de är små och slår i knät kan man blåsa, sätta på ett fint plåster och trösta. När barnen har sår och smärta i själen är det så mycket svårare.

    Jag känner så igen mig i det du skriver att detta var inte vad du ville att livet skulle bli för ditt barn. Samtidigt är det väl så att livet sällan blir så som man kanske trodde men att man måste försöka hitta ett sätt att komma vidare. För mig försöker jag se att trots all smärta jag kände när min son blev inskriven på vårdintyg på psyket så blev resultatet att han nu äntligen får vård och efter att ha blivit utskriven får en uppföljning av den vården. Förra gången fick han bara ett recept med sig hem och så var det bra med det...

    Skickar även jag ett stort fång kramar till er alla!
  • milk and honey
    hopp i livet skrev 2010-01-24 21:04:44 följande:
    Hemulan - om du är som jag så är det pelargonsticklingar du har varit ute efter idag! Hittade du några fina? Mårbacka kanske? Milk - Vad gullig du är som frågar. Det är nu till veckan som min syster ska få besked om vad som händer i hennes bröst. Hon säger att hon känner sig lugn, men att hon ÄTER. Det gör jag också när jag är skitskraj... Sonen säger att allt har blivit bättre. Just nu är han hos sin pappa så vi talas vid över telefonen. Om det inte riktigt stämmer det han säger, kanske för att göra mamma glad, så kommer det att visa sig när han kommer hit. Det är nämligen när vi har våra mysiga läs- och pratstunder på kvällen som det han går och tänker på kryper fram. Mamsie - jag hade många av dina släktingar på besök i mitt ansikte i början av min graviditet. Nu har de tackat för sig, för en stund i alla fall. Jag håller tummarna för att det inte är kärringen som är på intåg hos dig!
    Vad skönt att de verkar bättre med sonen, och även att ha små pratstunder på kvällarna, de är ju så underbart att kunna prata med kidsen
    Håller tummarna för er att syster yster får ett bra besked

    godmorgon föresten alla tantingar

    HÄr har ni ledighetskommiten och de är så underbart skönt .. Tror inte jag tänker göra många knop idag känner jag..

    Mamsie: Vart äääär duuu? är ju nyfiken jue.. och elvsyssel lyser med sin frånvaro..  hmm.. Lycka till iaf..
    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
  • barnsäng
    isabell05 skrev 2010-01-25 09:51:11 följande:
    God morgon tjejorna!har blälddrat lite i tråden och kram till alla. Barnsäng; de är verkligen bedårande dina små jag har ett namnförslag till gossen: Leon. Det passar väl ihop med Luna... Leon och Luna...*smakar lite på det*. Det är kort och det är vackert.Ang Charlottas fråga så JA han har ringt och bokat tid Han skall träffa läkaren och få en remiss till provtagningen. Denna görs bara i Malmö. Så får vi vänta på en tid från Malmö och sen kan det ta upp till 2 månader att få provsvaret efter det... ahhhh...man är ju otålig!!!! Men men...det är ju på gång iaf och under tiden kämpar vi på hemma i verkstaden. Kram från ett vitt, soligt och kallt Skåne
    Hej och tack alla för era fina kommentarer
    Isabell vi hade faktiskt funderat på Leon men vi har en Leon i vår bekantskapskrets så det kan bli en Leo istället. Vi har testat "Leo" i några dagar nu och det känns faktiskt ok. Till och med storasyster gillar namnet.

    För övrigt så har jag knappt tid att andas. Och precis nu när jag skrev det så kom jag på att jag har glömt att höra av mig till Anna65. FÖRLÅT ANNA65!!!!!

    För några dagar sedan så råkade min dotter hoppa på min mage så att det blev två glipor i snittet. Det var rätt obehagligt och jag blödde som sjutton. Mest rädd blev jag nog. Dagen efter så blev jag omplåstrad på VC och nu ser det ok ut.

    Annars så ser dagarna ut såhär: Sambon tar morgonmatningen så att jag får vila lite. Nu äter de ca 100ml per styck och var 3:e timma. De ökar jättebra i vikt och imorgon kommer BVC hem hit igen. Min bröstmjölk sprutar så att det stänker och det gör att bebisarna får i sig mjölken alldeles för snabbt och då kräks de och får svårt att andas Så jag fortsätter nu att först amma och sedan ge ersättning så att jag slipper sitta och amma dygnet runt i korta omgångar.

    På dagtid så försöker jag hinna med att göra någonting med storasyster så att hon ska känna sig viktig och inte utanför. Vi åker och handlar, åker pulka, hälsar på folk osv bara hon och jag. All ork och kraft som bara försvann pang bom under graviditeten har ju kommit tillbaka lika snabbt som det försvann. Nu har jag spring i benen och det är så skönt att få saker och ting gjorda. Jag har sålt min gamla bil som bara står och skräpar och det känns bra för den hade aldrig gått igenom besiktningen nu i januari. Köparen är mycket medveten om det.

    Vad mer?
    Jo jag har inte hunnit läsa om hur det är med alla härinne men jag hoppas få lite tid över att göra det snart. Hur går det för Esther?

    Jo faktum är att jag läste om NicholasMamma som tyvärr inte har något bra nät omkring sig för att få hjälp med Nicholas inför förlossningen. Alltså....i min familj så är det lite likadant. Min mamma är ju periodare men de nyktra perioderna är längre än de onyktra. Men hon får inte under några omständigheter ta hand om mina barn. Min pappa bor i Spanien så det är inte ett alternativ. Inte heller är sambons päron något alternativ dessvärre.

    Så jag hade panik denna gång över att jag inte visste var min dotter skulle vara. Min älskade bror dök upp som en ängel och räddade situationen. De brukar alltid ha så himla mycket att göra i deras familj så jag trodde att det inte ens var någon idé att fråga. Men eftersom det är såhär i vår familj så brukar vi aldrig ha någon barnvakt till dottern så jag blev lite nervös över hur hon skulle agera borta en natt. Det gick jättebra och hon hade så roligt hos min bror och hans familj. Men efter en natt så bestämde jag och sambon oss för att jag skulle vara kvar själv på sjukhuset efterföljande nätter så att han kunde vara hemma med dottern.

    NicholasMamma, jag är säker på att det kommer att ordna sig i slutändan. Hur, vet jag inte men det kommer att ordna sig på något vis.

    Näe nu känns det som att det blir för mycket ego av mitt inlägg så nu ger jag mig. Men ni ska veta att jag tänker på er allihopa och att jag lovar att läsa ikapp så gott jag kan. Kramar till er alla från en nerspydd tjej i Östergötland
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5