• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Mika1980

    Man säger att man alltid ska ta tempen innan man stiger upp ur sängen på morgonen, då är den som lägst och på kvällen något högre..så jämför man morgon och kväll blir det missvisande. Jag har dock hållt på med det här ett tag och har med i beräkningen att tempen är lägre på morgonen och högre på kvällen. Tex: innan äl är min morgontemp ca 36.0 och kvällstemp 36.3, efter äl fram till mens är den: på morgonen ca 36.5 och på kvällen 36.8-37.0. Nu tog jag tempen på kvällen på andra mensdagen..hade förväntat mig att den skulle visa ungefär 36.3 men istället visade den 37.0..därav min förvirring.

    Och LillaFrugan, självklart skulle jag bli orolig om det visade +, det skulle med all säkerhet få ett tråkigt slut, men jag tror nog inte att jag är gravid..men hormonerna verkar tydligen leva sitt eget liv den här månaden. Kanske är ett tecken på att jag inte ska hålla på och stoppa i mig hormoner..

  • Mika1980

    ..och jo jag blödde mkt i morse, mörkt blod och mestadels levrat. Nu på kvällen är det i stort sett ingenting..

  • Sunflower Sthlm

    Mika: Det är ju rätt skumt med din mens,helt klart. Ta ett test och se vad det säger. När jag inte visste att jag var gravid med mitt X så tog jag ägglossningstest som visade positivt första dagen jag testade. Skumt tyckte jag och tog senare ett graviditetsfest som visade sig vara positivt.

    Lilla Frugan: Jag bor i Enskede, var bor du själv?

  • Sunflower Sthlm

    Vad gäller fikan så kan jag på söndag, det är väl mer det om jag känner att jag orkar det. Det vore kul men jag känner mig lite kluven eftersom jag inte riktigt är på humör. Galet ont i magen har jag också.
    Vilken tid hade ni tänkt er?

    Kommer du med Lilla Frugan?

  • Mika1980

    Sunflower: då bor du nära mig då :) Ja jag får se, kanske tar ett test i morgon.
    Visste inte att LillaFrugan också bor i Sthlm, klart att du ska med också i sådana fall..alla som vill ska ju komma :) Men vi kan ju avvakta till lördag och se hur du mår Sunflower..förstår absolut om du vill vänta med fikan.

    Kram

  • RaraS
    Rondellen skrev 2011-01-06 17:49:32 följande:
    Den där besvikelsen är urjobbig. Men vännen, det ska inte spela ngn roll vilken sida som din ÄL kommer på, för äggledaren är så rörlig att den kan plocka från båda sidor. Har man bara en kvar tar den över bådas funktion. Hoppas det ger sig nästa gång!

    Som tröst kan jag säga att när jag blev gravid trodde jag definitvt att jag hade missat ÄL. Jag och min sambo hann inte få till det på "rätt dagar" då jag reser mycket i tjänsten. Ändå blev det! Så jag väntade jättelänge med att testa för jag var ÖVERTYGAD om att jag inte var gravid denna månaden och att det bara var slöseri på test. tom när mensen var sen! Känns konstigt nu med tanke på alla månader man TROTT att manv arit gravid men fått ett negativt test som svar. När det händer kan det verkligen komma överrumplande!
    Mmmbop skrev 2011-01-06 19:11:13 följande:
    RaraS: Usch ja, man funderar alldeles för mycket faktiskt. Ibland skulle det vara bra skönt att bara kunna stänga av hjärnan en stund! Hoppas sammanbrottet går över snabbt och du kan njuta av din ledighet! Ta alvedon för mensvärken så du kan åka skidor! Kram på dig!
    Tack så mycket för uppmuntran! Jag hoppas min högra äggledare funkar som den ska!
    Vi får se hur det går till våren...min man är ju trots allt bara bort från mån till fre och det betyder ju bara 4 kvällar så inte är det kört på något sätt. Spermier ska ju leva länga har man hört! Just nu har man ju dock känslan av att det ALDRIG kommer gå...men det finns ju alltid IVF om det dröjer för länge! Har ju hört från många av er att det räcker att anmäla sig till det så blir man gravid :)
    Trevlig  kväll och jag hoppas på ett bättre 2011!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    speranza skrev 2011-01-06 18:39:11 följande:
    Ville bara peppa er som håller på och försöker bli gravida igen samt er som håller på och kämpar med x just nu. Jag hade 2 x ett mf och ett ma och är nu mamma till en son på 10 månader.  :) Gick hos Lennart Blomkvist i Borås och det var fantastiskt! Ville också tacka alla veteranerna som peppade mig på vägen när livet var som värst.

    Ett annat råd är att PRATA massor och gnäll också om ni mår dåligt! Man får vara arg, sur, ledsen och besviken! Det värsta man kan göra är att hålla det inom sig! Prata också med din partner mkt och tveka inte att gå till ngn och prata om ni mår riktigt piss! Det ångrar jag att vi inte gjorde för det TÄR på förhållandet att kämpa för att  få barn.

    Kram på er!
    Tack för peppningen! Vilken jobbig resa du har gått igenom! Kul att få höra om lyckliga slut!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    Mika1980 skrev 2011-01-06 18:31:48 följande:
    Har vi några "tempare" i tråden? Jag brukar kolla tempen då och då under cykeln, speciellt innan och efter äl samt inför mens. Innan äl har jag alltid runt 36.3 och efter äl 36.7 - 37.0, för att sedan sjunka till 36.3 när blödningen kommer. Jag började som sagt blöda i går men har mestadels koagulerat/levrat blod vilket är väldigt ovanligt för mig. Jag tog tempen nu "bara för att" och den visade 37.0 grader..några tankar kring det? Tycker allt är lite skumt denna cykel :/
    Låter som en skum cykel....man jag har aldrig mätt temp, men det låter onekligen konstigt. Skadar ju inte att testa igen, så göra det!

    Ni verkar vara många som köper grav-test från testlagret och som är nöjda. Vilka är det ni köper? Stickor eller stavar eller något annat?
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Mmmbop

    Jag bor i Traneberg/Bromma. Vi avvaktar till lördag och ser hur du mår Sunflower. Nästa vecka är jag upptagen onsdag och torsdag. Lilla Frugan, klart du kan ta med barnet om det skulle krisa. Vi gillar ju barn de flesta av oss =) Vi kan ju vara hemma hos någon också så kanske det är lättare att låta honom/henne leka om det skulle behövas.

    Mika: Ja bra att ta ett test imorgon också. Bara för att vara säker.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3