• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Mmmbop
    LitenMy skrev 2011-01-18 10:48:58 följande:
    Fy fan! Nu blödde jag också Satans helvete!! Väntar på kk för nu vill jag veta mitt hcg från igår ändå! Så typiskt att man först ska se den lille sen kanske förlora den ändå!! Å jag är så ARG och ledsen såklart!!
    Uschusch... Det är hemskt att blöda. Men det behöver inte betyda att det är något fel. Jag har förstått att slemhinnan blir väldigt skör av grav-hormon och du har ju gjort ett VUL som kan ha rispat lite... Hoppas verkligen på det!
  • Rondellen

    Hej Vänner!

    Här kommer jag för lite rapportering för hur det går för en gammal kämpe i gänget... Efter två missfall och ett förfärligt utomkvedeshavandeskap har jag idag för första gången sett ett levande foster i min livmoder!

    Ultraljudet i vecka 5 visade bara att det satt på rätt ställe även om inget foster syntes än. I morse fick jag se en liten grå flimrig krabat med ett litet grått flimrigt hjärta som slog så snabbt så snabbt. Första gången jag grät under denna graviditet! Vecka 8+0 idag!

    Jag önskar er alla att ni får vara med om samma lycka. När allt var som värst tänkte jag hela tiden, det kommer komma en dag när detta inte längre spelar någon roll, för när man väl har lyckats spelar det ingen roll vad man varit med om innan. Precis så känner jag nu. Jag trodde aldrig de hemska minnena skulle kunna börja spolas bort, men det gör de.

    Stora kramar!

  • Mmmbop
    Rondellen skrev 2011-01-18 11:07:33 följande:
    Hej Vänner!

    Här kommer jag för lite rapportering för hur det går för en gammal kämpe i gänget... Efter två missfall och ett förfärligt utomkvedeshavandeskap har jag idag för första gången sett ett levande foster i min livmoder!

    Ultraljudet i vecka 5 visade bara att det satt på rätt ställe även om inget foster syntes än. I morse fick jag se en liten grå flimrig krabat med ett litet grått flimrigt hjärta som slog så snabbt så snabbt. Första gången jag grät under denna graviditet! Vecka 8+0 idag!

    Jag önskar er alla att ni får vara med om samma lycka. När allt var som värst tänkte jag hela tiden, det kommer komma en dag när detta inte längre spelar någon roll, för när man väl har lyckats spelar det ingen roll vad man varit med om innan. Precis så känner jag nu. Jag trodde aldrig de hemska minnena skulle kunna börja spolas bort, men det gör de.

    Stora kramar!
    Massor med grattis! Underbart!

    Kram
  • Mika1980

    LillaFrugan: jag tror inte att det är billigare i Danmark, snarare tvärtom. Kan gå på mellan 30-50 000 kr, och så ska man betala mediciner för ca 20 000 eftersom danska recept inte täcks av högkostnadsskyddet. om man inte hittar en snäll läkare som vill gå emot socialstyrelsens rekomendationer och översätta recept.


    Kolla runt på olika svenska kliniker, tror att priserna brukar ligga strax under 30 000 kr (åtminstone på Sophiahemmet?).


    Veronica och Mmmbop: ja här går det fort framåt, vi ska ses för tredje gången på fem dagar nu ikväll :) Det känns bra men jag vågar inte hoppas för mycket än.


    Och Veronica: det andra embryot behöver ju inte ha fäst i livmodern och därför inte utvecklats, då är de ju väldigt väldigt små och kan lätt försvinna ut i samband med blödning utan att man märker det. Och som Mmmbop sa så har jag misstänkt att jag hade två embryon, ett i livmodern och ett i äggledaren när jag fick X. Antingen hade jag det eller så hade jag en "falsk fostersäck" som någon skrev om, för jag blödde ut en rejäl klump (ursäkta detaljerna).  

  • LitenMy
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-18 11:27:01 följande:
    Hoppas att du får komma tillbaka idag och göra ett nytt VUL.
    Hade du ringt läkaren redan?
    Hcg hade ökat bra och nu fick jag ny tid på måndag. 6 dagar till med ångest....ush detta är så jäkla jobbigt!
  • Sunflower Sthlm
    Rondellen skrev 2011-01-18 11:07:33 följande:
    Hej Vänner!

    Här kommer jag för lite rapportering för hur det går för en gammal kämpe i gänget... Efter två missfall och ett förfärligt utomkvedeshavandeskap har jag idag för första gången sett ett levande foster i min livmoder!

    Ultraljudet i vecka 5 visade bara att det satt på rätt ställe även om inget foster syntes än. I morse fick jag se en liten grå flimrig krabat med ett litet grått flimrigt hjärta som slog så snabbt så snabbt. Första gången jag grät under denna graviditet! Vecka 8+0 idag!

    Jag önskar er alla att ni får vara med om samma lycka. När allt var som värst tänkte jag hela tiden, det kommer komma en dag när detta inte längre spelar någon roll, för när man väl har lyckats spelar det ingen roll vad man varit med om innan. Precis så känner jag nu. Jag trodde aldrig de hemska minnena skulle kunna börja spolas bort, men det gör de.

    Stora kramar!
    Underbart! Stort, stort grattis!!!
  • Veronica1
    Rondellen skrev 2011-01-18 11:07:33 följande:
    Hej Vänner!

    Här kommer jag för lite rapportering för hur det går för en gammal kämpe i gänget... Efter två missfall och ett förfärligt utomkvedeshavandeskap har jag idag för första gången sett ett levande foster i min livmoder!

    Ultraljudet i vecka 5 visade bara att det satt på rätt ställe även om inget foster syntes än. I morse fick jag se en liten grå flimrig krabat med ett litet grått flimrigt hjärta som slog så snabbt så snabbt. Första gången jag grät under denna graviditet! Vecka 8+0 idag!

    Jag önskar er alla att ni får vara med om samma lycka. När allt var som värst tänkte jag hela tiden, det kommer komma en dag när detta inte längre spelar någon roll, för när man väl har lyckats spelar det ingen roll vad man varit med om innan. Precis så känner jag nu. Jag trodde aldrig de hemska minnena skulle kunna börja spolas bort, men det gör de.

    Stora kramar!
    Va härligt! GRATTIS Glad. Det är nog precis som du skriver att när man väl får till det så spelar det ingen roll det man har bakom sig. Lycka Till!

    Kramar
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3