• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Tiger Af Lilja
    Mmmbop skrev 2011-03-28 15:34:39 följande:
    Ååååh vad vi håller tummarna för dig!! Grattis till grviditeten!
    tackar .. uppdaterar på torsdag :)
  • Lemis
    Tiger Af Lilja skrev 2011-03-28 14:10:00 följande:
    Hej på er.

    Jag har haft 2 utomkveds, och nu är jag gravid igen i snart vecka 8.
    Ringde och bokade tid för vul på torsdag ska jag dit.
    Är riktigt nervös, är livrädd att det sitter fel igen..
    Efter 2 gånger blir man ju riktigt riktigt nervös när man blir gravid igen..
    spännande, Grattis håller tummarna för dig!  men hur känns det för dig? känns de som de andra gångern?
  • Zobeideh
    Mmmbop skrev 2011-03-28 18:51:18 följande:
    Skönt, hoppas det värsta är över nu då!
    Ja de hoppas jag med . Hoppas man kan bli sig själv snart igen
  • RaraS

    Honeybonny:
    STORT GRATTIS!!!! Nu håller vi tummarna!!! Det är ju tidigt ännu men ta en dag i taget, det är din tur nu!


    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS

    Tenshioyo:
    Förstår du är nervös! Håller tummarna för dig med!!!


    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Tiger Af Lilja
    Lemis skrev 2011-03-28 19:20:24 följande:
    spännande, Grattis håller tummarna för dig!  men hur känns det för dig? känns de som de andra gångern?
    Denna gången har jag inga bruna blödningar alls.
    Mer trött och större ömmande bröst. Dock drar det lite på höger sida, varav min oro.

    Jag har båda gångerna då jag haft utomkveds haft bruna blödningar.
    Första xet hade jag det och började inte få ont förrän i vecka 8, och närd et närmade sig vecka 9 fick jag så ont att jag fick åka akut in , var som nån grävde med kniv inne på höger sida. kroppen hanetrade det själv (under övervakning på sjukhuset)
    Andra xet hade jag inga starka smärtor, bara molande värk. Fick cellgift denna gången.
  • Rondellen

    Hej vänner! Jag hade ett X i juli 2009, trodde aldrig jag skulle lyckas bli gravid igen. jag var riktigt deppig. Nu är jag i vecka 19 med en liten skojare som virvlar runt där inne :)

    jag tänkte alltid att när man väl får sitt barn så spelar det ingen roll vad man har varit med om, och så är det faktiskt!

    Hoppas att det lossnar snart för alla er här inne!

    Kram

  • My sunshine

    Hjälp... fick just hem ett brev där de står att hcg var något förhöjt 115 och måste snarast ta ett nytt blodprov.. nån som varit med om att operationen inte hjälpte?? Usch nu blev jag livrädd.. E 115 mycke?? jag fattar inget av dom där nivåerna..

  • honeybunny78

    Jahapp! Lyckan verkar vara kort, eller ja jag har inte riktigt tillåtit mig själv att vara glad ännu och lika bra det tydligen! Mina tester har inte blivit starkare, utan svagare och idag har jag fått en pytteblödning så jag gissar att det är ett mf på gång. Har ringt och lämnat meddelande hos kliniken så får se vad de säger. Är ju inget att göra ändå i nuläget. Jäkla skit! :(

  • RaraS
    honeybunny78 skrev 2011-03-30 15:10:37 följande:
    Jahapp! Lyckan verkar vara kort, eller ja jag har inte riktigt tillåtit mig själv att vara glad ännu och lika bra det tydligen! Mina tester har inte blivit starkare, utan svagare och idag har jag fått en pytteblödning så jag gissar att det är ett mf på gång. Har ringt och lämnat meddelande hos kliniken så får se vad de säger. Är ju inget att göra ändå i nuläget. Jäkla skit! :(
    Åh, vad jag känner igen mig i det där. Man gör tester och får se streck som blir LITE starkare ett par dagar...och sedan kommer mensen...

    Ja, ett jäkla skit är det. Men ge inte upp efter bara en liten blödning...men att testerna inte blir starkare är ju inget roligt tecken. Tänker på dig!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3