• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Supers

    Välkommen Majbebbe:, tråkigt o höra om ditt X. Jag blev akutopererad i april detta år, vi har försökt i princip sen dess men ingenting händer, så nu har vi en liten paus...från alla tester o äl o bim, men händer det så händer det..men jag känner att jag behöver fokusera på nått annat , men det är ju klart tanken försvinner inte helt ...

    Det går upp och ner så är det ju, känner mig stressad eftersom jag är lite äldre & har längtat efte rbarn såå länge o nu har jag hittat min dröm man & vi längtar efter barn..
    Men vi ger inte upp :)

    Min mens är lite oregelbunden, cykeldagarna varierar men bara på mga dar hit o dit.
    Hoppas ni lyckas snart Solig
     

  • majbebbe
    Supers skrev 2011-11-22 14:58:13 följande:
    Välkommen Majbebbe:, tråkigt o höra om ditt X. Jag blev akutopererad i april detta år, vi har försökt i princip sen dess men ingenting händer, så nu har vi en liten paus...från alla tester o äl o bim, men händer det så händer det..men jag känner att jag behöver fokusera på nått annat , men det är ju klart tanken försvinner inte helt ...

    Det går upp och ner så är det ju, känner mig stressad eftersom jag är lite äldre & har längtat efte rbarn såå länge o nu har jag hittat min dröm man & vi längtar efter barn..
    Men vi ger inte upp :)

    Min mens är lite oregelbunden, cykeldagarna varierar men bara på mga dar hit o dit.
    Hoppas ni lyckas snart Solig
     
    Här försöker jag tänka att jag är lyckligt lottad som har en son, samtidigt som det är lite stressande då jag helst inte skulle vilja ha allt för långt mellan barnen. Men det är ju bara en dum tanke i sammanhanget, jag vet ju att jag fortfarande är "ung" och att det kommer när det kommer. Har tempat de senaste cyklerna men vi har ändå försökt att köra när vi känner för det och typ minst varannan dag runt beräknad äl. så tempen har jag mest använt för att se så jag har ägglossning, vilket jag ska ha haft enligt tempen.

    Jag är lite nyfiken på om det är någon här som vet om det finns någon som helst fördel med att de inte tagit bort hela äggledaren? De läkare jag pratat med i Sverige har läst journalerna från grekland och har pratat i temer som att den skulle vara helt borta/inte att räkna med. Så jag hade börjat tänka på den som helt borta, men sen ville inte försäkringsbolaget ersätta något eftersom den inte var helt borta och då funderade jag på om den kunde ha någon funktion...
  • Lemis

    Min men var regelbunden förr och jag hade alltid svåra smärtor, dem har jag sluppit nu efter op. Har du gjort någon äggledar spolning? Jag gjorde för snart 2 månader sedan och allt var fint han kollade även den som var borta. Han ville visa på att det var stopp i flödet där. Och det var det så där kan de aldrig blir x igen. Jag är också lyckligt lottad som har en son sen innan, men har oroat mig för att det inte får bli för långt mellan barnen. Men det är verkligen det sista jag tänker nu. Hur gammal är din son? Min blir 3 snart.


    höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • Mammzoy

    @ ella jade: op för en dryg vecka sedan, på fredagen. De tog bort den högra, sa att den vänstra såg fin ut. Vad fin innebär vet jag inte?! Ja tålamodet är inte på top i vanliga fall o nu är det ju ännu värre!

  • majbebbe
     Lemis skrev 2011-11-22 20:49:53 följande:
    Min men var regelbunden förr och jag hade alltid svåra smärtor, dem har jag sluppit nu efter op. Har du gjort någon äggledar spolning? Jag gjorde för snart 2 månader sedan och allt var fint han kollade även den som var borta. Han ville visa på att det var stopp i flödet där. Och det var det så där kan de aldrig blir x igen. Jag är också lyckligt lottad som har en son sen innan, men har oroat mig för att det inte får bli för långt mellan barnen. Men det är verkligen det sista jag tänker nu. Hur gammal är din son? Min blir 3 snart.
    nepp ingen spolning. har bara gjort vul och kollat att livmodern och stockarna. det var bra. men vet ju inte hur ledaren ser ut.

    min son blir 3 i maj.
  • kanske 4a
    Ella Jade skrev 2011-11-22 10:53:55 följande:

    Okej! Har de sagt något om äggledaren du har kvar, om den "såg bra ut"?

    Ja den ser bra ut sa de.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Babys

    Hej alla idag var det tidigt vul o allt såg bra ut en fin slemhinna och en hinnsäck och gulesäck :) i 5+3 nästa vecka i 6+4 återbesök för att ev se hjärta . Helt underbart efter allt. Med så goda nyheter . Ni ska inte ge upp!! Om ett mirakel kan ske o ta sig igenom en blockerad äggledare kan alla få ett mirakel :) jag ska egentligen aldrig kunna få en spontan graviditet men ack. Kram på er

  • Lemis

    Babys grattis super roligt. Vilken lycka. Varför är din eller dina äggledare blockerade?


    höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3