• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Ella Jade
    Fru Galas skrev 2011-11-22 19:27:27 följande:
    @Ella Jade; Ja jag fick ta bort min högra.

    Okej! Underbart att det blev ett fint plus till slut! :) Vilken vecka är du i nu??
  • Ella Jade
    Mammzoy skrev 2011-11-22 20:50:49 följande:
    @ ella jade: op för en dryg vecka sedan, på fredagen. De tog bort den högra, sa att den vänstra såg fin ut. Vad fin innebär vet jag inte?! Ja tålamodet är inte på top i vanliga fall o nu är det ju ännu värre!


    Ja, min såg också jättefin ut sa hon, så jag hoppas inte risken är lika stort för ett nytt X då... Solig
    Längtar bara till mensen kommer igång!! Om mensen kommer 4 veckor efter op så bör vi kunna försöka igen vid ÄL runt Jul. HOPPAS!! Du har barn sedan innan?
  • Ella Jade
    FRÅGA: Någon här som testat ägglossningstest? Jag testade bara för skojs skull första gången i tisdags och fick då ett svagt streck (2 streck mao), innebär detta att ÄL är på gång? op för 2 veckor sedan, så det är ju inte omöjligt. Väntar på ÄL nr 2 så vi kan försöka igen. Skrattande
  • Maximumtaste

    Ella jade: jag körde med äl tester efter op och då blev jag gravid:) båda strecken måste vara lika starka för att det ska va pos så fortsätt testa:) jag har alltid fått två streck på äl tester under hela cykeln men vid äl så blir strecken lika starka:)

  • Ella Jade
    Maximumtaste skrev 2011-11-24 11:00:10 följande:
    Ella jade: jag körde med äl tester efter op och då blev jag gravid:) båda strecken måste vara lika starka för att det ska va pos så fortsätt testa:) jag har alltid fått två streck på äl tester under hela cykeln men vid äl så blir strecken lika starka:)

    Ahh :) efter hur många försök plussade du?

    Okej! Trodde ett svagt betydde nått iaf, men okej, då fortsätter jag testa, men gör det efter mensen som bör komma om ca 2 veckor. För vill vänta ut en mens innan vi börjar försöka.
  • Babys

    Tack alla!

    Lemis: En gammal klamydia infektion som missades av sjukvården! Pga det jag fick x i högra o den opererades bort, och den kvarvarande helt ärrad o blockerad. Så vi gick vidare till IVF, men hann ju inte så långt :)

    Tydligen fanns det en liiiiiiiten passage! :)

  • Mmmbop
    Ella Jade skrev 2011-11-24 10:42:57 följande:
    FRÅGA: Någon här som testat ägglossningstest? Jag testade bara för skojs skull första gången i tisdags och fick då ett svagt streck (2 streck mao), innebär detta att ÄL är på gång? op för 2 veckor sedan, så det är ju inte omöjligt. Väntar på ÄL nr 2 så vi kan försöka igen. Skrattande
    Det är olika från person till person. Eftersom jag inseminerat har jag använt säkert 100 äl-tester =) Jag får också alltid två streck, hela cykeln. Men några dagar före ÄL börjar teststrecket bli starkare för att sedan bli lika starkt som kontrollstrecket 24-36 timmar innan äl. Man måste ta varje dag en hel cykel för att få lite koll.
  • MCT79
    Ella Jade skrev 2011-11-24 11:22:51 följande:
    Ahh :) efter hur många försök plussade du?

    Okej! Trodde ett svagt betydde nått iaf, men okej, då fortsätter jag testa, men gör det efter mensen som bör komma om ca 2 veckor. För vill vänta ut en mens innan vi börjar försöka.
    Jag får också alltid två streck under hela cykeln som MmmBop... det är som hon skriver att teststräcket ska vara lika stark eller starkare än kontrollstecket för äl.

    FAST... i januari i år fick jag aldrig utslag på stickorna... sökte hjälp och fick pergotime... väntade in mens som aldrig kom.... PLUS! Så ibland är stegringen väldigt kort eller så får man inte maxutslag.. men du kan ändå ha ägglossning..=)
    Väntar tvillingar! 26+2 idag!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3