• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Supers

    Babys: Grattis!! gu vad roligt :)
    Min kvarvarande äggledare är oxå lite ärrad av en gammal klamydaiinfektion..har spolat den o det rann igenom fint..däremot har jag en cysta som sitter på äggstocken så jag vet inte om den "hindrar" , enligt läkaren ska en inte göra det..men men...vi fårla se
    härligt att höra det funkade naturligt...ger mig hopp :))

    Ha det gott! 

  • Ella Jade
    Mmmbop & MCT79:

    Okej, tack för infon! Jag skall invänta tant röd och efter det får jag testa mig fram varje dag som ni säger för att vara hundra :D Bara o beställla in massa tester nu då!
  • majbebbe

    en fråga till er som använt äl-test, hur mycket sex har ni haft och när har ni haft sex, bara vid utslag eller mer generellt? har inte testat ältest än och kan inte riktigt se fördelen för mig som har hyfsat regelbunden cykel och en tempning som ger en väldigt fin tempstegring... eller finns det någon finurlig funktion/tanke med dem som jag missat

  • kanske 4a
    Babys skrev 2011-11-23 16:32:30 följande:
    Hej alla idag var det tidigt vul o allt såg bra ut en fin slemhinna och en hinnsäck och gulesäck :) i 5+3 nästa vecka i 6+4 återbesök för att ev se hjärta . Helt underbart efter allt. Med så goda nyheter . Ni ska inte ge upp!! Om ett mirakel kan ske o ta sig igenom en blockerad äggledare kan alla få ett mirakel :) jag ska egentligen aldrig kunna få en spontan graviditet men ack. Kram på er

    underbara nyheter, grattis!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Mmmbop
    majbebbe skrev 2011-11-24 16:01:18 följande:
    en fråga till er som använt äl-test, hur mycket sex har ni haft och när har ni haft sex, bara vid utslag eller mer generellt? har inte testat ältest än och kan inte riktigt se fördelen för mig som har hyfsat regelbunden cykel och en tempning som ger en väldigt fin tempstegring... eller finns det någon finurlig funktion/tanke med dem som jag missat
    Haha, jag insemineras ju så man kan väl säga att jag hade "sex" en gång, ca 18 timmar efter omslag på ÄL-stickorna. Ägget släppte nog ca 1 dygn efter omslag kändes det som.

    Men annars säger dom väl att sex varannan dag är det bästa för spermakvaliteten.
  • kanske 4a

    Välkommen hit Majbebbe, beklagar ditt X :(. Läskigt att få det utomlands dessutom, tur att det gick bra.


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Mmmbop

    Nä, alltså ÄL-test är nog bäst för sådana som jag eller sådana som har väldigt oregelbunden mens. För att få lite koll och öka chansen. Har man regelbunden mens och andra äl-symptom så kan man nog lita på kroppen och bara sexa på!

  • Ella Jade
    Maximumtaste skrev 2011-11-24 15:54:49 följande:
    Ella jade: blev gravid på första försöket efter op:) är i v 21 nu:)
    Se där jag, snabbt ska det gå ;) haha, vad underbart! Hoppas verkligen jag har samma tur. *snor åt mig lite gravid baciller*.. men självklart är jag inställd på att det kan ta längre tid än ett försök.. Vet du om det är en pojke eller flicka?
  • majbebbe
    Mmmbop skrev 2011-11-24 21:05:43 följande:
    Haha, jag insemineras ju så man kan väl säga att jag hade "sex" en gång, ca 18 timmar efter omslag på ÄL-stickorna. Ägget släppte nog ca 1 dygn efter omslag kändes det som.

    Men annars säger dom väl att sex varannan dag är det bästa för spermakvaliteten.
    Ja då kan jag tänka mig att det är viktigt att veta precis
    För vi har försökt köra varannan dag principen den här cykeln, har kört oftare tidigare cykler , men eftersom jag läste att det rekommenderades varannan dag så testar vi det. Maken är lite sur, men jag har sagt att det bara är den här cykeln så han överlever nog...
    kanske 4a skrev 2011-11-24 21:07:00 följande:
    Välkommen hit Majbebbe, beklagar ditt X :(. Läskigt att få det utomlands dessutom, tur att det gick bra.
    Tack, däremot så kändes det aldrig så läskigt. När smärtorna kom ville man ju bara ha hjälp och efter första mötet med sköterskor och läkare så var det bara rädslan för vad som var fel som fanns där. Sedan var det lite segt att ligga inlagd för det fanns ju inte så mycket att göra, grekiskt tv var sådär, kan ju ingen grekiska , men annars var det inte så stor skillnad mot att ligga inlagd i sverige (har opereats för gallsten och haft blodförgiftning, så jag har testat den svenska vården med).
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3