• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Grip

    hallo! hur går det här inne? Lemis, Supers och Kanske 4a?
    Här går det skit som vanligt. Kom hem från Gran Canaria på fredagen, på lördagen kom mensen..
    Nu blir det ett sista försök med bim 23 december, sedan blir det utredning i januari.
    Vet inte hur jag känner inför detta, det kommer ju inte lösa sig på något magiskt sätt bara för att man går på utredning. Jaja, vi får väl se.
    Hoppas att ni har det bra alla här inne!

  • majbebbe
    Grip skrev 2011-11-30 08:23:33 följande:
    hallo! hur går det här inne? Lemis, Supers och Kanske 4a?
    Här går det skit som vanligt. Kom hem från Gran Canaria på fredagen, på lördagen kom mensen..
    Nu blir det ett sista försök med bim 23 december, sedan blir det utredning i januari.
    Vet inte hur jag känner inför detta, det kommer ju inte lösa sig på något magiskt sätt bara för att man går på utredning. Jaja, vi får väl se.
    Hoppas att ni har det bra alla här inne!
    Hej, vad skönt med semester hade ni en bra resa?
    Det finns ju inga garantier för att en utredning fungerar men kan det ändå inte vara skönt att få det undersökt?
  • Grip

    Tack, vi hade det väldigt bra. Soligt och lagom varmt. Sonen visade sig vara en badkruka, men poolen var inte uppvärmd så man kan knappast klandra honom för det!
    Jo, det är väl det som är skönt, att få kolla upp så det inte är något tokigt. Jag skulle också vilja göra en spolning av ledarna, men det ingär väl i utredningen antar jag. Något skall man väl få för de 5000:- det kommer kosta! Flört

  • majbebbe
    Grip skrev 2011-11-30 09:12:32 följande:
    Tack, vi hade det väldigt bra. Soligt och lagom varmt. Sonen visade sig vara en badkruka, men poolen var inte uppvärmd så man kan knappast klandra honom för det!
    Jo, det är väl det som är skönt, att få kolla upp så det inte är något tokigt. Jag skulle också vilja göra en spolning av ledarna, men det ingär väl i utredningen antar jag. Något skall man väl få för de 5000:- det kommer kosta! Flört
    får ni bekosta allt själva? tyckte jag läste någonstans att det skulle gå på högkostnadsskyddet, men det kanske var något annat. det är lite för mycket olika man läser om så jag kan blanda ihop det hela...
    Tycker definitivt du borde få spolning som en del av utredningen med tanke på x-et.

    Skönt att ni fick en bra semester i alla fall, och att tant röd kunde vänta till efteråt i alla fall.
    Vi var ju på semester i våras (när jag fick mitt x) och vår son älskade poolen men var inte alls på att bada i havet .
  • Grip

    Jag har faktiskt inte brytt mig om att höra med Sahlgrenska, utan vände mig direkt till Carlanderska (privat). Då behöver man inte ha försökt ett helt år och sedan ställa sig i kö, utan vi fick tid inom en månad. (Eller två för vår del eftersom jag ville vänta till januari.) Jag opererades i mars och har allstå försökt i "bara" nio månader, men när det väl gått ett år så har jag hunnit fylla 35 och då skall man helst söka hjälp efter 6 månader redan.
    Kör ni på varannan dag nu?
    Jag sa till min man igår att han måste hjälpa mig nu att inte testa med äl-test och så skall vi köra varannan dag. Jag försökte förra cyklen men lyckades inte hålla mig ifrån det jäkla testerna och stressade upp mig i vanlig ordning! Arghhhhhhhhhh..........!!!!

  • majbebbe
    Grip skrev 2011-11-30 10:16:40 följande:

    Jag har faktiskt inte brytt mig om att höra med Sahlgrenska, utan vände mig direkt till Carlanderska (privat). Då behöver man inte ha försökt ett helt år och sedan ställa sig i kö, utan vi fick tid inom en månad. (Eller två för vår del eftersom jag ville vänta till januari.) Jag opererades i mars och har allstå försökt i "bara" nio månader, men när det väl gått ett år så har jag hunnit fylla 35 och då skall man helst söka hjälp efter 6 månader redan.
    Kör ni på varannan dag nu?
    Jag sa till min man igår att han måste hjälpa mig nu att inte testa med äl-test och så skall vi köra varannan dag. Jag försökte förra cyklen men lyckades inte hålla mig ifrån det jäkla testerna och stressade upp mig i vanlig ordning! Arghhhhhhhhhh..........!!!!


    okej, då förstår jag kostnaden.
    Vi var duktiga med varannan dag fram till för några dagar sen då jag antagligen fått svamp. enligt tempen har vi i alla fall kört förbi äl men kommer då inte att köra cykeln ut p.g.a. svampen.
  • Grip

    Haha, alltid är det något som krånglar!! Hoppas du blir av med svampen snart, inge roligt ju! Då får vi hålla tummarna för dig nu då!

  • majbebbe
    Grip skrev 2011-11-30 11:22:27 följande:
    Haha, alltid är det något som krånglar!! Hoppas du blir av med svampen snart, inge roligt ju! Då får vi hålla tummarna för dig nu då!
    Ja som att det inte vore nog med allt fixerande vid barn. Känner att det var skönt dte kom efter äl i alla fall
    Bim bör vara i början av nästa vecka. Hade cykel på 26 dagar på flera cykler i rad men förra cykeln var jag plötsligt uppe på 29 dagar så nu vet jag ju inte säkert den här gången... hade äl på dag 15 i alla fall (samma som förra cykeln)...
  • Supers

    Hejsan,

    Har precis kommit hem från gyn, har vart på återbesök ang skitcystan :/
    Den hade vuxit lite men inte så markant....men det kommer bli operation om 3 månader :(
    Risken finns att om den blir för stor, snurrar runt äggstocken och stryper all blodtillförsel & ev kan spricka...el så händer det ingenting.......
    Den är ofarlig, ovariecysta...men jag känner aatt jag inte riktigt orkar med en operation till...på så kort tid....andra alternativet är att börja äta p-piller i nga månader & att ägglossningen  "minskar" men det är ju ingen garanti & jag vill INTE äta p-piller.....vill ju försöka bli gravid.

    Dom vill tömma cystan, och klart att jag oxå vill det, men ett ingrepp är ändå ett ingrepp...kommer säkert gå bra om inget händer innan det dvs.

    Usch..känner mig bara så less....
    Mensen ska komma till helgen & o innerst inne hade jag ett litet hopp på att läkarn skulle säga att jag var gravid....haha..jaaa hoppet är ju det sista som överger en ;)
    Förhoppningsvis ökar mina chanser att bli gravid efter operationen....så det är bara att gilla läget.
    Klart att jag hellre opererar än att det spricker o allt pajjar där inne....men ni hajjar nog vad jag menar...

    Grip: Härligt med semester :) Hade vi oxå behövt :)

    Ha det bra allihopa & lycka tillSolig 

  • Lemis

    grip: Typiskt att den där tanten aldrig ge upp. ;) Skönt med semester kan jag tänka mig, det hade vi behövt här hemma med. Jag väntar på min tant typ nu i dagarna.ömmade bröst har precis lagom lagt av nu så hon lär ju komma inatt. hade ont i magen natten till idag och känner av lite nu med så jag bara vänta på rött i trosan.
    FAN rent utsagt. Förlåt, ville bara skrika av mig.

    Är så trött på att aldrig lyckas och jag hatar mina pms besvär.
    jag fick spolning i oktober och allt var ok, så doktor tyckte vi skulle ge det ett år till. men jag funderar på att gå till en privat jag med nån gång nästa år. Är så super stressad av att vilja vara gravid, många är ju för fasen inne på sitt tredje barn känns det som.     
    vad ingår det i dem där 5000 kr som ni har/ska betala?  Min man börja oroa sig att hans spermier inte är friska.  kolla dem sånt i en utredning med innan man gå in på alla mediciner och sprutor och allt man sett och hört?
    Jag hoppas ni lyckas innan, jag hoppas vi är många som lyckas innan året är slut.    

        


    höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3