• Vädur 78

    gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2

    vi som gjort ivf och äntligen har fått vårt efterlängtade plus

  • Svar på tråden gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2
  • Josefin L

    Ja, magsjuka är gräsligt!
    Eftersom jag inte har kräkts på två dagar nu så borde det vara över och förhoppningsvis inte ha något med en förtidig förlossning att göra??
    Blir ju lite skraj för att det skulle vara något sådant! Men jag är "bara" i vecka 33 så jag hoppas den lilla stannar kvar ett bra tag till!

  • mammaNena

    vet ni vad.. på tisdag föder jag barn! va på möte ang igångsättning idag och läkaren diskuterade inte ens! hon ville att jag skulle berätta, sen gjorde hon en gyn undersökning + hinnsvepning och jag e öppen 3 cm och helt mogen. så hon trodde nästan det kunde komma igång innan nu med hinnsvepningen, hon jobbade jouren på söndag sa hon annars tar de hål på hinnorna på tisdag och hon trodde det skulle räcka för att sätta igång fl!
    Så skönt att äntligen få ett slut på detta!

  • Vädur 78
    mammaNena skrev 2010-04-30 11:10:31 följande:
    vet ni vad.. på tisdag föder jag barn! va på möte ang igångsättning idag och läkaren diskuterade inte ens! hon ville att jag skulle berätta, sen gjorde hon en gyn undersökning + hinnsvepning och jag e öppen 3 cm och helt mogen. så hon trodde nästan det kunde komma igång innan nu med hinnsvepningen, hon jobbade jouren på söndag sa hon annars tar de hål på hinnorna på tisdag och hon trodde det skulle räcka för att sätta igång fl! Så skönt att äntligen få ett slut på detta!
    Men vad spännande Kram
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Höst flickan

    WOW helena...coolt!!!Stort lycka till!
    Kommer du ha någon bedövning?(planerad )

    Jag var o gjorde min andra glukosbelastning i dag, gick bra.
    Funderade o läste en del om smärtlindring..o inser att alla har en baksida verkligen o risken med dessa...
    Så vi får la se....*phu*
    Mitt mantra..(vädurs ord ) du e stark..du klarar det

    Hoppas ni får en underbar valborg mina vänner

    Kram kram


    Nedräkningen har börjat....nu vecka 35..
  • mammaNena
    Höst flickan skrev 2010-04-30 13:10:11 följande:
    WOW helena...coolt!!!Stort lycka till! Kommer du ha någon bedövning?(planerad ) Jag var o gjorde min andra glukosbelastning i dag, gick bra. Funderade o läste en del om smärtlindring..o inser att alla har en baksida verkligen o risken med dessa... Så vi får la se....*phu* Mitt mantra..(vädurs ord ) du e stark..du klarar det Hoppas ni får en underbar valborg mina vänner Kram kram
    ha ha. ja skit coolt, det e just va det är! känns nästan som jag svävar fram nu (går som en gammal tant) Men känner mig fjäder lätt på något vis!

    Jag ska ta det lite som det kommer med bedövning, men mia födde jag helt utan, inte ens lustgas.. ska testa mig på dyktekniken, men får väll se om det funkar..
  • Höst flickan
    mammaNena skrev 2010-04-30 13:16:37 följande:
    ha ha. ja skit coolt, det e just va det är! känns nästan som jag svävar fram nu (går som en gammal tant) Men känner mig fjäder lätt på något vis! Jag ska ta det lite som det kommer med bedövning, men mia födde jag helt utan, inte ens lustgas.. ska testa mig på dyktekniken, men får väll se om det funkar..
    Låter toppen!

    Så spännande!
    Nedräkningen har börjat....nu vecka 35..
  • Clearblue

    Helena: Åh vad spännande! Då blir du förmodligen först ut med bebbe! Stort lycka till på tisdag (eller om bebben kommer tidigare...)

  • Josefin L

    Jag blir snart tokig här! Har drabbats av hepatos, graviditetsklåda, och håller på att bli tokig. Det är som miljoner myggbett över hela kroppen, värst på nätterna så klart så man inte kan sova. Åkte in akut i går och fick Tavvegyl och Lergigan och hoppas det kommer mildra något. Imorgon ska jag ta leverprover för att se hur höga de är.
    Någon annan som drabbats av detta? Det värsta jag varit med om hittills!!

    Helena: Lycka till på tisdag, vad kul! Vilken vecka är du i?

  • mammaNena
    Josefin L skrev 2010-05-02 17:07:58 följande:
    Jag blir snart tokig här! Har drabbats av hepatos, graviditetsklåda, och håller på att bli tokig. Det är som miljoner myggbett över hela kroppen, värst på nätterna så klart så man inte kan sova. Åkte in akut i går och fick Tavvegyl och Lergigan och hoppas det kommer mildra något. Imorgon ska jag ta leverprover för att se hur höga de är. Någon annan som drabbats av detta? Det värsta jag varit med om hittills!! Helena: Lycka till på tisdag, vad kul! Vilken vecka är du i?
    jag hade jätte kli när jag väntade mia. har du testat miniderm? eller canoderm?
    Jag har tyckt att det hjälpt lite iaf.

    Jag är i v 38+0 på tisdag.
Svar på tråden gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2