• Vädur 78

    gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2

    vi som gjort ivf och äntligen har fått vårt efterlängtade plus

  • Svar på tråden gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2
  • Höst flickan

    längtar...ta tid på dom..se hur långa dom är o hur långt det är imellan...
    jag tror det är på g för dig...

    kram


    ♥ min dröm har gått i uppfyllelse♥
  • längtan efter lillamirakel
    Nillanoll:  Tack! Jag hoppas verkligen det, att det är på G! Men det är ju så svårt att veta..
    Gjorde det ont vid vändningsförsöket? Synd att det inte lyckades men skönt att du fått tid för snitt. 24/6 är du mamma!! Helenas83: Tror du det avtar? Brukar det de? Ok.. då får vi hoppas min lyckades då jag har känningar Blödde du och slemmade?
    ♥ BF 2010-06-20 ♥
  • nillanoll
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-06-18 11:13:42 följande:
    Nillanoll:  Tack! Jag hoppas verkligen det, att det är på G! Men det är ju så svårt att veta..
    Gjorde det ont vid vändningsförsöket? Synd att det inte lyckades men skönt att du fått tid för snitt. 24/6 är du mamma!!

    Helenas83: Tror du det avtar? Brukar det de? Ok.. då får vi hoppas min lyckades då jag har känningar Blödde du och slemmade?
    ♥ BF 2010-06-20 ♥

    Oj vad det kändes konstigt då man fick höra det så rakt på sak. mamma den 24/6! Det känns helt otroligt! pirrigt och helt underbart! det kom lite tårar:)

    Nej det gjorde inte ont.. Lite obehagligt och på vissa punkter kändes det lite mer men helt överkomligt!

  • Dipsy

    Längtan: jag har aldrig sett nån tilstymelse av slempropp någonsin..vet inte hur det skulle se ut...jag har heller inte blött tidigare ...så kommmer det blod nu så skulle jag nog bli rädd...
    mina värkar ter sig lite olika...vissa är som mensvärkar grad värre och andra sticker till i ryggen och underlivet och man vet inte riktigt vart man ska ta vägen...mina andra förlossningar har  startat med vattenavgång och om denna startar med värkar så blir man ju lite osäker att veta när det är läge att åka in....men det tror jag man märker...

    idag har jag packat bb väskan...

    och idag är en dag som jag bara vill gråta ..eftersom jag ingenting kan göra själv i princip...pga fogarna..så är jag väldigt beroende av andra...min sambo sköter all markservice..men han gör inte det på mitt sätt och ser inte det jag ser eftersom jag går hemma hela dagarna och han jobbar....när ska man hinna allt som man vill....
    skulle vilja storstäda men det orkar jag knappast....svärmor har erbjudit sig men jag har så svårt att säga att det är okej....

  • mammaNena
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-06-18 11:13:42 följande:
    Nillanoll:  Tack! Jag hoppas verkligen det, att det är på G! Men det är ju så svårt att veta..
    Gjorde det ont vid vändningsförsöket? Synd att det inte lyckades men skönt att du fått tid för snitt. 24/6 är du mamma!!

    Helenas83: Tror du det avtar? Brukar det de? Ok.. då får vi hoppas min lyckades då jag har känningar Blödde du och slemmade?
    Det är nog verkligen en 50/50 chans på om det är på G eller om det avtar med hinnsvepning. Jag hade lite rosa i allt slemmiga efter hinnsvepningen. sista försöket gjordes på förmiddagen innan jag blev igångsatt (vid 15) men jag hade redan så mycket SD och förvärkar så det kunde inte bli mer av hinnsvepningen. Men jag håller tummarna för dig!
  • längtan efter lillamirakel
    Höstflickan: Missade ditt inlägg förut.. De kommer oregelbundet men har hållit på sedan 6 imorse och håller fortfarande på. Har varit ute på samhället och försökt röra på mig (åkt bil) och ibland som inne och utanför Ica var jag tvungen att stanna för det gör så ont. Fick ju självklart en värk utanför bilen när jag skulle sätta mig och det regnar här.. typiskt.
    De kommer rätt ofta ibland med 5-10 minuters mellanrum men är inte långa och de är ju oregelbundna.
    Om det bara är förvärkar borde de inte slutat nu?

    Nillanoll:  Ja visst känns det konstigt! Man ska bli mamma!! Dipsy: Ta hjälp av svärmor om du känner att du vill! Det är ju så jobbigt att inte kunna göra något utan bara gå runt och titta på det som behöver städas. Jag har tur att jag och maken städar på nästan samma sätt. Jag är nog nogrannare men det blir lika bra då han gör det.
    Jag har som ond mensvärk under naveln.. + stenhård mage/sammandragning. Det gör riktigt ont!

    Helenas83: Men när borde det avta? Jag har ju haft likadant sen 6 imorse.. och jag har blött/slemmat i över ett dygn nu..

    Nu måste jag försöka sova! Det blev ju som dåligt med sömn inatt!
    ♥ BF 2010-06-20 ♥
  • mammaNena
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-06-18 17:21:43 följande:
    Höstflickan: Missade ditt inlägg förut.. De kommer oregelbundet men har hållit på sedan 6 imorse och håller fortfarande på. Har varit ute på samhället och försökt röra på mig (åkt bil) och ibland som inne och utanför Ica var jag tvungen att stanna för det gör så ont. Fick ju självklart en värk utanför bilen när jag skulle sätta mig och det regnar här.. typiskt.
    De kommer rätt ofta ibland med 5-10 minuters mellanrum men är inte långa och de är ju oregelbundna.
    Om det bara är förvärkar borde de inte slutat nu?

    Nillanoll:  Ja visst känns det konstigt! Man ska bli mamma!!

    Dipsy: Ta hjälp av svärmor om du känner att du vill! Det är ju så jobbigt att inte kunna göra något utan bara gå runt och titta på det som behöver städas. Jag har tur att jag och maken städar på nästan samma sätt. Jag är nog nogrannare men det blir lika bra då han gör det.
    Jag har som ond mensvärk under naveln.. + stenhård mage/sammandragning. Det gör riktigt ont!

    Helenas83: Men när borde det avta? Jag har ju haft likadant sen 6 imorse.. och jag har blött/slemmat i över ett dygn nu..

    Nu måste jag försöka sova! Det blev ju som dåligt med sömn inatt!
    Hur gick det för dig tro??
    Jag hade såna förvärkar länge, men det berodde ju inte på hinnsvepningen, så jag vet inte =/
  • Clearblue

    hej och hå!
    tittar in som hastigast, har inte varit ute på internet sedan jag lades in på sjukhus den 27/5. Har legat på bb och flyttat och inte haft internet. Ska läsa ikapp så snart det funkar. hur som helst ser jag på denna sida att längtan tycks vara på gång :) spännande! Lycka till!
    Jag fick en dotter efter en fyra dagar lång misslyckad igångsättning, två veckor över tiden, med akut kejsarsnitt den 30/5. Mycket tufft men det gick bra i slutändan så jag är jättelycklig!
    Kram till alla och ser fram emot att engagera mig här igen så snart jag får igång internet som sagt.

  • Höst flickan

    clerblue, stort grattis

    Sjäv ligger jag på sös...har blivit tvingad att skiljas från min tösabit...känns helt fördjävligt.
    Får smärtstillande så jag kan inte amma
    Har bukspotskörtelinflamation.
    Livet är inge skoj just nu..trotts att min dröm gått i uppfyllelse..


    ♥ min dröm har gått i uppfyllelse♥
Svar på tråden gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2