• M C Catta

Var i London ska man bo?

Hej!

Kollar lite på hotell i London till april/maj. Vi ska vara borta fre-mån och ska försöka hinna med en fotbollsmatch. Vill kunna strosa omkring och lätt ta sig till alla sevärdheter. Var ska man bo?? Hotell finns det ju gott om, men jag har aldrig varit i London och behöver en utgångspunkt =)

/Catta

• Svar på tråden Var i London ska man bo?
  • Stårschan

Om ni är beredda att bo riktigt enkelt (toalett och dusch i korridoren, men rent och tryggt) så vill jag rekommendera Piccadilly Backpackers Hostel, som ligger precis bakom det blinkade reklamhuset vid Piccadilly. Perfekt utgångsläge när man ändå bara ska vara ute och turista. Enligt mina erfarenheter så tillbringar man ändå i stort sett bara sovtiden på hotellrummet när man turistar i storstad.

Livet är en kastrull med kokande vatten. FL är ångan som slipper ut när man lättar på locket...
  • M C Catta

Jo, det är ju sant. Men toalett och dusch hade nog varit trevligt iaf =)

Någon annan som har tips på område?

• Pshevil
    Jag tycker att Bloomsbury är ett bra område att bo i.
    Vi har bott på Royal National hotel vid Russell Square (nära British Museum) flera gånger. Helt ok men enkelt hotell (som de flesta i London), kontinental frukost och toa och dusch på rummet. Läget är jättebra, tar ca 10-15 min att gå ned till Oxford Street.
    I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Ciliaja

King cross bodde vi, bra med tunnelbanstationer och hyssfat nära till allt

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • xolma

Vi bodde på The Strand Palace Hotel på gatan the Strand när vi var i London i maj förra året. http://www.strandpalacehotel.co.uk/ 
    Väldigt trevligt hotell för ca 1200 kr/natten. Ca 10 minuters promenad till Trafalgar Square. Fyra tunnelbanestationer i närheten med olika linjer så det var lätt att ta sig runt. Kan verkligen rekommenderas om man vill bo på ett "riktigt" hotell som vi ville denna gång.

Vi var också på fotboll. Såg Fullham-Everton. Väldigt roligt!

• utlandsmamma

Hej
    Jag rekommendarar hoxton hotel i Shoreditch
    http://www.hoxtonhotel.co.uk/

Har bor alltid mina foraldrar nar de kommer och halsar pa. Vart skall ni ga och se pa fotboll?

Hotellet ligger i Shoreditch, vilket ar ett av londons roligaste stalle att ga ut, hit aker Londonborna, kom ihag att de centrala delarna mest ar for turister. Jag gar valdigt sallan ut i de centrala delarna.

Fraga garna pa om du vill veta mera om London.

• M C Catta
    utlandsmamma skrev 2010-01-28 11:20:44 följande:
    HejJag rekommendarar hoxton hotel i Shoreditchwww.hoxtonhotel.co.uk/Har bor alltid mina foraldrar nar de kommer och halsar pa. Vart skall ni ga och se pa fotboll? Hotellet ligger i Shoreditch, vilket ar ett av londons roligaste stalle att ga ut, hit aker Londonborna, kom ihag att de centrala delarna mest ar for turister. Jag gar valdigt sallan ut i de centrala delarna. Fraga garna pa om du vill veta mera om London.
    Kul med nån med lokalkännedom =) Vi är ju faktiskt turister och vill turista en del.

Hur smidigt är det att ta sig in till alla turiststråk härifrån?

Vi ska gå på fotboll i West Ham, men får skjuts från city dit...

Kommer säkert på många frågor när resan närmar sig, nu är iaf flyg bokat och betalt.
  • Pyff

Själv tycker jag inte det spelar så stor roll vart man bor, bara det är nära till tunnelbanan........ Vi bodde precis vid Towern sist och bara 50 meter från tunnelbanestationen, det var perfekt. Tyst och lugnt område men ändå lätt att ta sig överallt

Pyff på er!
  • kokulan

Jag har bott i Bayswater och Victoria. Victoria gillade jag för att hotellet låg nära där bussen från flygplatsen stannade och att från Victoria station var det lätt att ta sig vidare med tuben. Nästa gång ska jag tänka likadant, välja hotell på ett ställe där man kan ta sig till och från flyget utan att behöva göra flera byten. Det spelar ju ingen roll om man bor mitt i Picadilly eller något annat jättecentralt ställe, London är för stort för att ta sig till fots till alla ställen man vill till ändå.

Svar på tråden Var i London ska man bo?