• Ninawikizz

    väntar ni tvillingar? :)

    jag var på ultraljud idag och det är tvillingar!! jag är i v.14-15 men ska på ett till UL om en månad och se då :)
    Jag vet typ ingenting om tvillingar, graviditeten osv.
    Vill gärna ha kontakt med andra som väntar tvillingar: :)

  • Svar på tråden väntar ni tvillingar? :)
  • Ninawikizz

    Var på andra ultraljudet idag och det är troligtvis enäggs & två pojkar :)
    Så underbart att se dem små puttas på varandra där inne :)
    Går in i v.20 imorgon.

  • matsof
    Ninawikizz skrev 2010-03-02 15:18:48 följande:
    Var på andra ultraljudet idag och det är troligtvis enäggs & två pojkar :)Så underbart att se dem små puttas på varandra där inne :)Går in i v.20 imorgon.
    Va kul :) grattis! Hur känns det?
  • Ninawikizz
    matsof skrev 2010-03-03 18:06:33 följande:
    Va kul :) grattis! Hur känns det?
    Tack :) det känns bra :)
  • misa85

    Hej,

    Jag hoppar gärna in i denna tråd om det är ok. Jag väntar också tvillingar =) Har äntligen insett att det är en god nyhet, innan hade jag mest panik över alla praktiska saker och vad som kan hända. Är själv tvilling så vet att man kan ha vääääldigt stor nytta av varandra :)

    Jag är dock "bara" i vecka 10 men fick se mina små i vecka 8 då deras hjärtan tickade tydligt. Ska på ett nytt ultraljud om en vecka. Vad läkaren kunde se just nu så var det enäggstvillingar, dock kunde det ändras då skiljeväggen inte riktigt syntes.

  • matsof
    misa85 skrev 2010-03-07 15:51:31 följande:
    Hej,Jag hoppar gärna in i denna tråd om det är ok. Jag väntar också tvillingar =) Har äntligen insett att det är en god nyhet, innan hade jag mest panik över alla praktiska saker och vad som kan hända. Är själv tvilling så vet att man kan ha vääääldigt stor nytta av varandra :)Jag är dock "bara" i vecka 10 men fick se mina små i vecka 8 då deras hjärtan tickade tydligt. Ska på ett nytt ultraljud om en vecka. Vad läkaren kunde se just nu så var det enäggstvillingar, dock kunde det ändras då skiljeväggen inte riktigt syntes.
    Hej! o grattis!! :)

    Ja det e ju en dubbel glädje :))

    Vi kunde inte bli lyckligare :) Vi hoppades på en liten flicka men fick dubbelt upp :))
    Så lyckan här hemma e enorm. Även från släkt o vänner :)
  • LindaMattias

    Åh, så kul för er som snart får se era små bebisar!! Jag går in i vecka 15 på onsdag och mina små liv är beräknade till 6 september. Det är tvåäggstvillingar. Undrar ibland om det är någon alls där inne, men magen har växt lite och jag har gjort två ultraljud där allt såg bra ut, så då får man väl räkna med att allt är bra. Kanske får se vad det är för kön på nästa ultraljud på torsdag nästa vecka. När började ni känna era barn där inne?

  • matsof
    misa85 skrev 2010-03-09 18:52:36 följande:
    Jag var och kollade på barnvagnar idag... herregud! Vad ska/har ni valt för någon?
    Vi har samma problem. Vet inte alls vad vi ska välja, kom gärna med tips o råd :)
  • Snökristall

    Hej hej hoppar in här med..

    Var på UL i måndag den 8 mars, fick då se att det var tvillingar.
    Var först väldigt lessen och fick panik men nu känns det bara bra.
    Är i v 20, men har redan lite ont i ryggen. Blir andfådd väldigt fort oxå.

    Ska göra ett till UL i v 28, hoppas då att man kan se vad de är för kön.

    Finns det nån bra bok man kan köpa eller nån bra sida på nätet man kan titta på ?

  • LindaMattias
    misa85 och matsof Vi har varit och kollat på barnvagn på babyproffsen och barnens hus. Det finns ju inte lika mycket att välja på som när man bara ska få en. Vi har i alla fall bestämt oss för att inte köpa på nätet, trots att det finns mycket mer där. Känns tryggare för oss ifall det skulle bli något fel. Svängbara hjul kändes som ett måste när vi provkörde. Emmaljunga var TUNG, och då var ändå vagnen tom. Babyproffsen har en vagn som heter Baby Travel Dudlin. Det blir nog en sådan för oss. Den kostar 5000kr + 2 hårdliftar som kostar 1000kr/st. Totalt 7000 kändes som ett bra pris. Vagnen var skön att köra och hade fått bra betyg. Den blev desutom ganska liten när man fällde ihop den, vilket är ju bra när man ska åka bil.

    Grattis till tvillingbeskedet Hallonmums. Ja, det kan ju lätt bli lite chockartat. Hur fasen gör man med två små samtidigt?! Men det går väl bra som för de flesta andra. Jag är i v 15, och blir också extremt anfådd ibland. Känner mig som att jag skulle vara i v 37 {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden väntar ni tvillingar? :)