• malush

    För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring

    Jag ska föda mitt första barn i sommar och söker andra som har lite samma tankar kring förlossningen som jag har. Jag söker alltså er som aktivt vill förbereda er på en förlossning utan medicinsk smärtlindring. {#lang_emotions_sunny}

    Mina tankar just nu kretsar kring dyktekniken..

    {#lang_emotions_flower} Vill att detta ska vara en tråd där vi kan stötta varandra på ett positivt sätt och inte känna oss dumma med våra olika funderingar {#lang_emotions_flower}

    Vore även kul att höra från er som redan fött och under graviditeten förberedde er på en förlossning utan medicinsk smärtlindring. Hur gick det för er? {#lang_emotions_smile}


    Bf ♥100723♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 23:36

    MS = medicinsk smärtlindring
  • Svar på tråden För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring
  • Southern Belle

    Vill bara tipsa om en sak! Jag har följt tråden och skrivit lite i början av den. Ser att det är många som gillar "Föda utan rädsla" av Susanna Heli som verkligen är en toppenbok! Finns det några Göteborgare här? Vet ni att ni i så fall kan träffa Susanna och höra henne berätta om sina verktyg på Födelsehuset den 22/4?

    http://www.fodelsehuset.se/program/torsdagar.htm

    Lycka till!


  • mammageno

    NÄMEN!

    Jag som skrev just att jag iaf bestämt mig för att gå på öppet hus där för att kunna bestämma mig hur jag vill ha det!

    måste man förboka? jag bor ju utanför gbg, så det är verkligen lockande!

  • mammageno

    Hittade infot, jag skall verkligen se till att gå, kul! kollar almenackan...

  • Southern Belle
    mammageno skrev 2010-04-11 21:33:08 följande:
    Hittade infot, jag skall verkligen se till att gå, kul! kollar almenackan...
    Vad roligt! Då ses vi kanske där! Jag är doula och tänker gå dit och lyssna på henne igen bara för att hon är så inspirerande!
  • mammageno
    Southern Belle skrev 2010-04-11 21:39:27 följande:
    Vad roligt! Då ses vi kanske där! Jag är doula och tänker gå dit och lyssna på henne igen bara för att hon är så inspirerande!
    Ja, jag slutar kl 18 och åker från kba så jag får nog be å få gå tidigare, om det går...hoppas! ibland går det inte men ibland så...

    Ps

    hittade detta i en annan tråd om tips och tyckte det var så bra:

    "Be barnmorskan att du skall svara på direktiv
    Förra förlossningen så missade jag mycket info iom att jag var "i min bubbla" och hörde henne inte. Denna gången bad jag henne att kräva ett svar av mig. På det sättet så säkerställde vi att jag åtminstonde hört henne och sen kunde välja att göra enligt hennes förslag eller inte. "

    Det och att kissa var ju jätte bra tips!
  • malush

    Åh vad ni är bra! Skriver och skriver!
    Jag måste verkligen hoppa på tåget igen. Känt mig lite håglös och inte varit så peppad på förlossningstänk eller någonting.. men tror det börjar vända nu med solen och våren {#lang_emotions_sunny}
    Ska läsa igenom de senaste sidorna och suga i mig era klokheter!

    mammageno

    Bor du i Kungsbacka?


    Bf ♥100723♥
  • mammageno
    malush skrev 2010-04-11 22:00:56 följande:
    Åh vad ni är bra! Skriver och skriver!Jag måste verkligen hoppa på tåget igen. Känt mig lite håglös och inte varit så peppad på förlossningstänk eller någonting.. men tror det börjar vända nu med solen och våren Ska läsa igenom de senaste sidorna och suga i mig era klokheter!mammagenoBor du i Kungsbacka?
    Nä jag bor utanför, söderut bor du i Kungsbacka då?
Svar på tråden För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring