• malush

    För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring

    Jag ska föda mitt första barn i sommar och söker andra som har lite samma tankar kring förlossningen som jag har. Jag söker alltså er som aktivt vill förbereda er på en förlossning utan medicinsk smärtlindring. {#lang_emotions_sunny}

    Mina tankar just nu kretsar kring dyktekniken..

    {#lang_emotions_flower} Vill att detta ska vara en tråd där vi kan stötta varandra på ett positivt sätt och inte känna oss dumma med våra olika funderingar {#lang_emotions_flower}

    Vore även kul att höra från er som redan fött och under graviditeten förberedde er på en förlossning utan medicinsk smärtlindring. Hur gick det för er? {#lang_emotions_smile}


    Bf ♥100723♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 23:36

    MS = medicinsk smärtlindring
  • Svar på tråden För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring
  • malush

    Så glad att jag startade denna tråden, när jag läser era inlägg blir jag peppad på att mentalt träna inför fl igen! Har ju känt mig lite omotiverad ett tag..

    Hoppas ni alla har en fin solig dag {#lang_emotions_sunny} jag ska ut och dricka kaffe på trappen {#lang_emotions_coffee}


    Bf ♥100723♥
  • Krake

    Tack Mamma till F för ditt svar om CTG. Du bekräftar det jag tyckte mig veta, det var därför jag blev så förvånad över hennes besked. Undrar om jag missuppfattat henne..? För att vara fastbunden vid CTG verkar ju bara marginellt roligare än att vara fastbunden vid t ex EDA.


    Ska ta upp detta på måndag när jag träffar henne igen.
  • Kryssarinnan
    Krake skrev 2010-04-13 18:59:10 följande:
    Tack Mamma till F för ditt svar om CTG. Du bekräftar det jag tyckte mig veta, det var därför jag blev så förvånad över hennes besked. Undrar om jag missuppfattat henne..? För att vara fastbunden vid CTG verkar ju bara marginellt roligare än att vara fastbunden vid t ex EDA. Ska ta upp detta på måndag när jag träffar henne igen.
    En sak till är att CTG-appparater ofta är kopplade till ett centralt system så att alla bm kan sitta och fika (nu överdriver jag såklart) i ett rum och så piper datorn om någons värkar eller hjärtljud avviker. Det blir en central övervakning. Men för vems skull??? Vid en normal förlossning är det antagligen bättre att vara fri att röra sig och ha en närvarande bm än ovanstående scenario...
  • mammageno

    oj oj oj, jag har läst så mycket bra idag, rekomenderar verkligen att möta förlossningssmärtan av abascal!!!!

    det ges strategier/verktyg som är kanon, och jag var på yogan med det var så bra!

    men nu är jag helt korvstoppad...och avslappnad å slö...

  • Krake
    Kryssarinnan skrev 2010-04-13 20:43:02 följande:
    En sak till är att CTG-appparater ofta är kopplade till ett centralt system så att alla bm kan sitta och fika (nu överdriver jag såklart) i ett rum och så piper datorn om någons värkar eller hjärtljud avviker. Det blir en central övervakning. Men för vems skull??? Vid en normal förlossning är det antagligen bättre att vara fri att röra sig och ha en närvarande bm än ovanstående scenario...
    Det kan ju inte var ett motiv i hennes fall då hon är 'min', dvs ine har någon annan förlossning samtidigt. En anledning mindre att ha CTG alltså.
  • Ellani

    Idag är det dax för gravidyoga, jag är taggad!
    Ska se hur det går, ledbandet i min fot gick av för snart 3 veckor sedan, så jag är lite lätt invalido... Haha...

  • malush
    Ellani skrev 2010-04-14 16:19:31 följande:
    Idag är det dax för gravidyoga, jag är taggad! Ska se hur det går, ledbandet i min fot gick av för snart 3 veckor sedan, så jag är lite lätt invalido... Haha...
    Hur gick det?
    Jag har inte bestämt mig för om jag ska anmäla mig till gravidyoga än, men det lutar åt det
    Bf ♥100723♥
  • mammageno

    Nu kommer jag i som en storm och skriker: GÅ PÅ YOGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    fy farao vad bra det var, å så skönt, jag var som spagetti, och så mentalt avslappnad/balanserad efteråt....WOW

    Jag upptäckte också att jag var oerhört sned i kroppen, mysko för jag var så svag i ena sidan, och orkade inte, sedan var balansen bättre i den sidan dock, helkonstigt!

    Där jag går på träningskompaniet, var det ett stort rum utan fönster, högt i tak. det var musik och dämpad belysning, en lykta med ett brinnande ljus och instruktören var 4barnsmor och det var profylaxandning med i kursen!

    Märks det att jag är lycklig? jag blev tom orolig att missa nästa omg. i juni, så jag har bokat det med! hihihi (käer mig som moder av uttopstecken!!!)

    oj, så har jag läst lite bra saker som vanligt och tänkte att jag skulle få med det här om ni ville ha?

    + att jag har skrivit en handbok till min man, det är väldigt bra, skall se om jag tar om postar den till gubbsen här på forumet, för jag tycker det är bra, de flesta vill ju inte läsa en hel bok, men det är ju handskrivet bara än så länge. ett par sidor bara.
    (går ju inte att tolka fel det är ju i punktform)

    Samma gäller mitt brev till fl, det blir nog i punktform. skalll se om jag kan posta med den med, så tar jag över här totalt!{#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_wink}

  • mammageno

    OJ det gick inte att få rätt format: skall länka istället...Förlåt{#lang_emotions_embarassed}

Svar på tråden För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring