• malush

    För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring

    Jag ska föda mitt första barn i sommar och söker andra som har lite samma tankar kring förlossningen som jag har. Jag söker alltså er som aktivt vill förbereda er på en förlossning utan medicinsk smärtlindring. {#lang_emotions_sunny}

    Mina tankar just nu kretsar kring dyktekniken..

    {#lang_emotions_flower} Vill att detta ska vara en tråd där vi kan stötta varandra på ett positivt sätt och inte känna oss dumma med våra olika funderingar {#lang_emotions_flower}

    Vore även kul att höra från er som redan fött och under graviditeten förberedde er på en förlossning utan medicinsk smärtlindring. Hur gick det för er? {#lang_emotions_smile}


    Bf ♥100723♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 23:36

    MS = medicinsk smärtlindring
  • Svar på tråden För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring
  • mammageno
    Abrakadabra skrev 2010-04-15 14:24:59 följande:
    Inledningen kan möjligtvis uppfattas som lite bossig, men jag tycker att du hämtar hem det med råge i den ödmjuka fortsättningen. Tror att det här är till väldigt bra hjälp för dem som kommer att ha hand om dig under förlossningen!
    Ja det vara det jag var orolig för, men jag måste poängtera vikten, kanske skall jag skriva typ,

    'jag vill inte verka bossig med det är så oerhört viktigt att jag gör allt jag kan för att mina förutsättningar skall bli bra så att fl blir så bra som det går, även för min förra fl påverkar såpass mycket, hoppas att ni förstår 

    eller nåt..

    PS
    brevet/instruktionerna till min hjärtas lust och glädje finns på bloggen här på fl nu...
  • mammageno

    Tack förresten! är det inte för långt/opersonligt? (är rädd för att de inte skall orka läsa annars...)

    kom gärna med synpunkter, emottages tacksamt!!

  • malush

    Verkar som man borde boka in sig på yoga ändå

    Dock vet jag inte om vi kommer gå profylaxkurs.. kostar ändå 2000 spänn och går man yogan + övar massor hemma (både läser och tränar praktiskt) känns det som det kanske inte behövs.. eller.. vad tror/tycker ni?
    Dessutom är jag ju ganska inställd på dyktekniken eller nån variant av det..

    mammageno -

    Träningskompaniet är det jag kollat på också. Kul att du gillar det! Ska nog boka nästa omgång


    Bf ♥100723♥
  • Abrakadabra

    Det enda som jag tyckte kunde låta bossigt var "Ingen som inte läst detta brev får ta hand om mig och min förlossning", därefter poängterar du ju ditt förtroende för personalen och skriver hela tiden utifrån att jobba ihop med och med hjälp av dem. (Jag läste hela brevet på din presentation.)
    Om du vill ha en lite mjukare ingång kan du kanske skriva "Det är viktigt för mig att de som har hand om mig och min förlossning har läst detta brev. Jag vill poängtera ..."

    Jag låter nog själv rätt bossig i mitt förlossningsbrev, är dessutom rejält långrandig. Kontrollbehov? You bet!
    Min barnmorska, som fått läsa brevet, antydde lite försiktigt att mycket är självklarheter och att personalen kanske kan ta vissa delar som att jag inte litar på att de gör sitt jobb. Men, jag har ju skrivit mot bakgrund av sådant som vänner till mig faktiskt har råkat ut för och vill dessutom att brevet ska kunna användas oavsett klinik – mycket som är rutin där jag enligt planen ska föda är inte rutin på andra ställen.

  • mammageno
    Abrakadabra skrev 2010-04-15 15:11:53 följande:
    Det enda som jag tyckte kunde låta bossigt var "Ingen som inte läst detta brev får ta hand om mig och min förlossning", därefter poängterar du ju ditt förtroende för personalen och skriver hela tiden utifrån att jobba ihop med och med hjälp av dem. (Jag läste hela brevet på din presentation.) Om du vill ha en lite mjukare ingång kan du kanske skriva "Det är viktigt för mig att de som har hand om mig och min förlossning har läst detta brev. Jag vill poängtera ..."Jag låter nog själv rätt bossig i mitt förlossningsbrev, är dessutom rejält långrandig. Kontrollbehov? You bet! Min barnmorska, som fått läsa brevet, antydde lite försiktigt att mycket är självklarheter och att personalen kanske kan ta vissa delar som att jag inte litar på att de gör sitt jobb. Men, jag har ju skrivit mot bakgrund av sådant som vänner till mig faktiskt har råkat ut för och vill dessutom att brevet ska kunna användas oavsett klinik – mycket som är rutin där jag enligt planen ska föda är inte rutin på andra ställen.
    Jättebra tips!

    man kanske skulle få med att man vet att vissa saker är självklarheter, men att det är bättre att få med så mycket man kan så känns det bättre eller något...
    du/ni får jättegärna säga om det är något som du ser som är självklart eller så, jag vill att det skall vara ödmjukt men poängtera vikten {#lang_emotions_undecided} svårt...
  • mammageno

    Nu har jag fixat till det, lagt till jag skulle gärna och några helst och din mening i början Tjing, Tack!

  • mammageno
    malush skrev 2010-04-15 15:08:11 följande:
    Verkar som man borde boka in sig på yoga ändå Dock vet jag inte om vi kommer gå profylaxkurs.. kostar ändå 2000 spänn och går man yogan + övar massor hemma (både läser och tränar praktiskt) känns det som det kanske inte behövs.. eller.. vad tror/tycker ni?Dessutom är jag ju ganska inställd på dyktekniken eller nån variant av det..mammageno - Träningskompaniet är det jag kollat på också. Kul att du gillar det! Ska nog boka nästa omgång
    Ja, det kostade 750 kr för 6 eller 7 ggr, och då ingår profylaxandningen varje gång.
  • mammageno

    Nästa omgång är starten 25 maj tror jag att det var, skall betalas en vecka i förväg. Jag fick halva betalad av jobbet som friskvård, ett tips om ni har det.

  • ica003

    Gick tidigare med i facebook-gruppen om sen avnavling...och såg nu att även min doula gått med *glad* anade i och för sig att vi skulle tänka samma om detta, men det känns extra bra inför vårt samtal inför förlossningen. Nu ska jag sova gott.


    En prins (041013), en ängel (070214-070413) och ett pyre i magen (BF juli)
Svar på tråden För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring