• Äldre 11 Feb 08:52
    150694 visningar
    2830 svar
    2830
    150694

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 17 Mar 16:26
    2små2stora skrev 2010-03-16 17:03:53 följande:
    Nu har vi nog fått en förklaring på varför J har varit så dålig under vintern. Fick en lapp från köket idag att de nu har upptäckt att den sås de har gett till J har det varit soja i. Har funderat under en längre tid varför hon är så kass i magen titt som tätt.
      Usch vad trist, men vad bra att ni fått reda på vad det är.
    Min donna har slutat äta borta nu... I dag på dagis spottade hon ut maten och har bara ätit mindre och mindre.. Igår hos mormor (där hon brukar äta) så åt hon inte någon köttfärssås, som är det enda hon önskar sig i matväg. Får se vad läkaren säger... 
    Hon har klagat massor på magont efter dagisdagar, så nu tror jag inte att hon vågar äta för hon är rädd att få ont...
  • Äldre 17 Mar 16:27
    RosaNapp skrev 2010-03-16 08:28:56 följande:
    Isfläckar och hårt packad snö som blivit is är vad som är kvar på gångvägar här, annars är iallaflal vägarna rena. Men det är ju skam i helvete att försöka ta sig ut på en bit gräsmatta eller så Men våren är ju på väg iallafall, vad mer kan man begära? Jag bor på västkusten, norr om Gbg. Igår var V väldigt rödprickig och jag vet inte vad han kan ha fått i sig som gett det. Jag hoppas att blodprovet för gluten ska ge resultat. Jag försöker få i lite havredryck i hans flingor och så för att vänja honom vid smaken så jag kan utesluta sojan också, men han bara spottar och fräser. Det GÅR verkligen inte och då är inte han den kräsna typen direkt.
    Usch då. När får ni svar?
  • Äldre 17 Mar 16:34

    *bjuder ut min grinmaja*


  • RosaNa­pp
    Äldre 17 Mar 19:44

    K Kavat: vi ska till sjukhuset den 7 April för att ta blodprov. Det som skulle tagits två veckor efter att vi började med helt mjölkfritt och jag ringt och tjajat om . Vet inte vad sjukhuset sysslar med, att det ska vara så svårt? Nu är det nästan 3 månader efter start med mjölkfritt...
    Så det kommer väl ta sin lilla tid att få resultatet av det också kan jag tänka.

  • Äldre 17 Mar 19:47
    Kavat: vad tråkigt att hon ska ha sådan besvär med magen.

    Johanna verkar vara inne i en riktig ätar period just nu. Idag åt hon 2.5 skiva blodpudding till middag och en rejäl portion till lunch på dagis.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 17 Mar 19:49

    Vad är meningen med livet Ella?
    "Att mysa med mina krokodiler, och hundar, och gosedjur.... och mamma och pappa... Och fika... Och spela family-guyspel."
    Nått mer?
    "Inte titta på tv... men vattna blommor!"


  • Äldre 17 Mar 21:01
    Melisabeth skrev 2010-03-17 19:49:54 följande:
    Vad är meningen med livet Ella?"Att mysa med mina krokodiler, och hundar, och gosedjur.... och mamma och pappa... Och fika... Och spela family-guyspel."Nått mer?"Inte titta på tv... men vattna blommor!"
    Haha, ja, hon har ju rätt, blommorna behöver vatten och vi behöver blommorna

    Leya har deklarerat hur tråkig jag är, hon har fått reda på att hon ska till favvofaster imorrn istället för dagis (har fortfarande en del prickar kvar) så då har hon tjatat om att hon vill åka dit idag. "Jag vill inte vara med dig, du är lite tråkig". Sen lekte vi en stund och då sa hon att jag inte var tråkig men efter en stund i kojan blir hon tyst och svarar inte när jag pratar med henne. Jag frågar vad hon tänker på och hon svarar inte, jag frågar igen och hon svarar: "på Anna" (favvofastern). mhmm, tror hon är less på att vara hemma med mig...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 17 Mar 21:06
    2Fina skrev 2010-03-17 21:01:18 följande:
    Haha, ja, hon har ju rätt, blommorna behöver vatten och vi behöver blommorna Leya har deklarerat hur tråkig jag är, hon har fått reda på att hon ska till favvofaster imorrn istället för dagis (har fortfarande en del prickar kvar) så då har hon tjatat om att hon vill åka dit idag. "Jag vill inte vara med dig, du är lite tråkig". Sen lekte vi en stund och då sa hon att jag inte var tråkig men efter en stund i kojan blir hon tyst och svarar inte när jag pratar med henne. Jag frågar vad hon tänker på och hon svarar inte, jag frågar igen och hon svarar: "på Anna" (favvofastern). mhmm, tror hon är less på att vara hemma med mig...
    Johanna bara går och väntar på att mormor ska hämta henne på dagis i morgon. det hade hon pratat en massa om på dagis idag.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 17 Mar 21:19
    2Fina skrev 2010-03-17 21:01:18 följande:
    Haha, ja, hon har ju rätt, blommorna behöver vatten och vi behöver blommorna Leya har deklarerat hur tråkig jag är, hon har fått reda på att hon ska till favvofaster imorrn istället för dagis (har fortfarande en del prickar kvar) så då har hon tjatat om att hon vill åka dit idag. "Jag vill inte vara med dig, du är lite tråkig". Sen lekte vi en stund och då sa hon att jag inte var tråkig men efter en stund i kojan blir hon tyst och svarar inte när jag pratar med henne. Jag frågar vad hon tänker på och hon svarar inte, jag frågar igen och hon svarar: "på Anna" (favvofastern). mhmm, tror hon är less på att vara hemma med mig...
    Isabella tycker vi alltid är så tråkiga alternativt bråkiga när hon inte får som hon vill
    "meeen, du är så himla tråkig"...
    Japps, skittråkig som tycker att man inte äter choklad varje dag

    "säg till pappa, han sa att jag inte fick.... Han är så bråkig med mig"
  • FruHeo
    Äldre 17 Mar 23:13

    Hihi, så underbart (??) det är att läsa att det är fler som har barn med viljor. Melina var riktigt pissed på mig i morse...
    M: mamma nu ä du sådä vrång igen...
    J: jaha, varför då?
    M: fö ja ville ha soklaflingej å sen ville ja ha fina kängingen å sen ville ja ha den jöda skona som klicka.... (Hon ville ha chokladflingor, finfinklänningen och lackskorna)
    J: men finklänningen har man bara när man är fin vet du, chokladflingorna får man bara på söndagar och finskorna är ju hos morfar.
    M: men ja vill va fin ida..... Mlina ska gå te dagis mamma, då vill ja va fin fattru? Så du få hämta mina skoar hos moffa, kängingen hänge i gaberoben å fackist så ä dä sönda ida så ja sa ha soklaflingej....
    Hmpf! Det blev hängslebrallor, tröja och finstrumpor med spets, tyckte inte finaste klänningen passar när man ska ha utedag i skogen.

    Annars, Saga fick sin aortaklaff utbytt igår, tack gode gud för det. Ungen förvandlades från ett blålila orkeslöst paket till att vara en rosa varm unge. Visserligen ligger hon fortfarande i respirator, men alla mmsbilder/filmer maken skickar från sjukan tyder på att hon är rosa isf lila! Halleluja! Men nu är det ett litet litet steg i taget. Första steget är att hon ska få mindre ont så de kan ta henne ur respiratorn. Sedan, ja vi får väl se. Men usch så jobbigt det är att vara hemma, 30mil från sin älskade unge.


    lycklig fyrbarnsmamma!
Svar på tråden MajMammor 2007 15