• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2små2stora

    Här är det för det mesta mamma ja ha sessa nänning

    Heoo: skönt, ni kan inte åka och bo på ronald? Hon lär väl bli kvar ett par veckor.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Elof och Dagny

    Heoo: förstår det, måste vara jättejobbigt. vad läskigt det låter att han varit blålila, skönt att det blivit bättre.

    Vilka söta kommentarer allas ungar har... de kläcker såna söta saker emellanåt.


    *Kira 070516 & Isolde 090421*
  • 2Fina
    Heoo, men ojdå, stackars Saga Har hon varit riktigt dålig länge eller blev det akut? Hoppas det ordnar sig med tjejen nu då!

    Leya vaknade glatt idag, först var hon lite trött men då sa jag att jaha, då får du väl stanna hemma med mamma idag. NÄÄ, skrek Leya, och satte sig upp Så nu är hon hos favvisen

    Tycker ni jag är knäpp som skickar Leya på dagis imorrn? Jag är rätt så säker på att hon inte smittar och får faktiskt vara hemma en dag extra idag i samråd med dagis men dom sa inget om att om hon skulle komma på dagis. Mina arbetskamrater tycker jag är knäpp som skickar henne på dagis en fredag men hon älskar ju sitt dagis och jag tror inte hon smittar.... {#lang_emotions_undecided}
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo
    DP: klaffen läckte redan i höstas efter första endokarditen. Dock fick de inte bort alla bakterier så en månad efter att hon slutade med antibiotikan blev hon sämre igen. Tröttare, flåsigare, blålia, dålig syresättning. Så då fick hon antibiotika intravenöst nästan en månad och slutade för 1,5v sedan. Hon blev inte bättre för klaffen läckte rätt mkt men kardiologerna i gbg ville inte opa eftersom de ansåg att det var astman som var boven i dramat. Jag var inte så säker. Men efter mååååånga telefonsamtal, tårar, arga mail etc. så bestämde de sig för att opereria i alla fall. Screw them! För det var inte astman som bråkade, det var klaffen!!!!

    Jag tycker inte du är knäpp som skickar henne till dagis, jag menar, hon skiter väl i vilken dag det är. Låter snarare som att hon behöver lite stimulans och är så jävla less på att vara hemma med morsan!

    E & D: Ja det där med den blålilamarmoreringen inser man först efteråt, när man ser hur hon  "ska" se ut om man säger. Maken sa att det var som en chock, han insåg då hur bra det måste ha gått utan att en endaste doktor pratat med honom.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • FruHeo
    3bus: jo egentligen skulle vi det, men jag vill inte lämna L1 oc hon kan inte vara borta från skolan just nu. De har en massa tokviiktiga projekt som styr massor av hennes betyg. Så därför är vi kvar hemma. Men maken började känna sig lite hängig igår så eventuellt åker vi ned till helgen. Jag och Ville stannar kvar och maken åker hem med Mellis och Linda. Men vi får väl se hur ev. förkylningar, halsont utvecklar sig.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • 2Fina
    Heoo, vilken tur att dom tog tummen ur och opererade då, tänk vilken skillnad det ska bli på henne Hoppas konvalescensen går bra också nu!

    Jag tror nog jag skickar Leya på dagis imorrn ändå... hon har ju inte sett sina kompisar på över en vecka nu.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Kavat
    FruHeo skrev 2010-03-17 23:13:54 följande:
    /strong¶
    DP: klaffen läckte redan i höstas efter första endokarditen. Dock fick de inte bort alla bakterier så en månad efter att hon slutade med antibiotikan blev hon sämre igen. Tröttare, flåsigare, blålia, dålig syresättning. Så då fick hon antibiotika intravenöst nästan en månad och slutade för 1,5v sedan. Hon blev inte bättre för klaffen läckte rätt mkt men kardiologerna i gbg ville inte opa eftersom de ansåg att det var astman som var boven i dramat. Jag var inte så säker. Men efter mååååånga telefonsamtal, tårar, arga mail etc. så bestämde de sig för att opereria i alla fall. Screw them! För det var inte astman som bråkade, det var klaffen!!!! Jag tycker inte du är knäpp som skickar henne till dagis, jag menar, hon skiter väl i vilken dag det är. Låter snarare som att hon behöver lite stimulans och är så jävla less på att vara hemma med morsan! E & D: Ja det där med den blålilamarmoreringen inser man först efteråt, när man ser hur hon  "ska" se ut om man säger. Maken sa att det var som en chock, han insåg då hur bra det måste ha gått utan att en endaste doktor pratat med honom.
    Annars, Saga fick sin aortaklaff utbytt igår, tack gode gud för det. Ungen förvandlades från ett blålila orkeslöst paket till att vara en rosa varm unge. Visserligen ligger hon fortfarande i respirator, men alla mmsbilder/filmer maken skickar från sjukan tyder på att hon är rosa isf lila! Halleluja! Men nu är det ett litet litet steg i taget. Första steget är att hon ska få mindre ont så de kan ta henne ur respiratorn. Sedan, ja vi får väl se. Men usch så jobbigt det är att vara hemma, 30mil från sin älskade unge.
    *Sitter och grinar* Nej, inga gravidhormoner här nääej.
    Åhh, vad skönt att hon verkar må  så bra! {#lang_emotions_sunny}
    Hejja er som stod på er när ni hade rätt!!! Mammor och pappor har nästan alltid rätt för övrigt, man ska gå på känslan har jag lärt mig. Stor kram till dig och hoppas nu att hon blir kry snabbt och att du får träffa henne snart.
  • Kavat
    RosaNapp skrev 2010-03-17 19:44:09 följande:
    K Kavat: vi ska till sjukhuset den 7 April för att ta blodprov. Det som skulle tagits två veckor efter att vi började med helt mjölkfritt och jag ringt och tjajat om . Vet inte vad sjukhuset sysslar med, att det ska vara så svårt? Nu är det nästan 3 månader efter start med mjölkfritt... Så det kommer väl ta sin lilla tid att få resultatet av det också kan jag tänka.
    MEN! Vad f-n. Ett glutenblodprov tar de på två röda ju! Jag hade ringt och tjatat att få en snabbare tid! Så här kan ni ju inte ha det! KRAM!

    När blodprov är taget brukar det ta ca 2 veckor, kanske lite till. Men sen ska man ju ha tid till gastro, om det nu visar på gluten och det kan också ta ett par månader och sen ev. väntan några veckor på svaret, beroende på hur det ser ut.

    Men jag hoppas inte det är gluten, tror mer på soja.
  • 2små2stora

    Nu har jag haft en dag för mig själv Först frissan i 2.5 tim och sedan inskrivning hos BM


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15