• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82

    Misstänker UVI på Linnea, hon har ont när hon kissar och hon kissade i byxan 3 ggr igår på knappt 4 timmar, oj det bara kom sa hon varje gång så nåt fel verkar det vara. Har ringt VC nu de ringer upp 8.25.


    Linnea -07
  • 2Fina

    Nu måste jag också vara stolt över Leya, hon har sovit utan blöja inatt! Gnölade vid 00:40 och hade tappat nappen så då satte jag henne på pottan medan jag letade nappen och det kom kiss, sen vid 4 så gnölade hon och då testade jag igen att sätta henne på pottan men då blev hon lite arg och grinade: "det kommer inget kiss" Tess, stackarn, låter ju som det kan vara UVI om det bara kommer, själv har jag aldrig haft det... och hoppas jag slipper


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    DP: vad duktig hon har varit.
    Här har vi haft en ganska bedrövlig natt då J har hostat och varit rätt så tungandad och jättehes i natt. Nu är hesheten dock borta av någon konstig anledning.
    Har sköljt ur J's kavatskor nu funderar på att ha i lite ättikslösning det tar bort kisslukten men är rätt att förstöra skinnet.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

    DP, duktig tjej.

    Linnea har klarat sig utan blöja ett par gånger när sambon glömt att sätta på henne en. Nu senaste tiden så har hon varit torr många mornar så vi funderar på att försöka utan snart också. Litet bakslag nu då med kisseriet men det ska väl ordna sig snart.


    Linnea -07
  • RosaNapp

    V älskar plåster. Helst ska det vara plåster så fort det blir en liten prick eller nåt . Så plåster finns det alltid gott om här hemma. Storasyster är likadan!

    Inatt vaknade V och var väldigt upprörd. L tog det och jag hörde V: "pappa, jag är rädd för bebisen som ska komma ut ur mammas mage"! Stackarn, han är rädd för att det inte ska finnas tid för honom sen och att det ska göra ont på mig. Det kommer nog bli tuffast omställning för honom.

    Har inte fått sovet på två nätter, är så trött. Fattar inte varför, ligger bara och vänder och vrider på mig. Har huvudvärk nu, men måste till affären så vi ska gå dit. Hoppas hinna med en storhandling ikväll också. Förstår inte varför, men dom senaste veckorna har det gått åt mängder med pengar på ingen mat alls... Måste styra upp det igen.
    Inga känningar just nu iallafall, v.41+0.

    D P: vad duktig hon är

  • Tess82
    Rosa napp, hoppas att liten kommer snart nu då men att du får sova nån natt först så du har lite mer krafter.

    Nu har vi fått tid, ska vara på VC 10.00, stackars liten gråter varje gång hon kissar men i övrigt så är hon pigg och glad som tur är.
    Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess82 skrev 2010-04-20 08:48:38 följande:
    Rosa napp, hoppas att liten kommer snart nu då men att du får sova nån natt först så du har lite mer krafter. Nu har vi fått tid, ska vara på VC 10.00, stackars liten gråter varje gång hon kissar men i övrigt så är hon pigg och glad som tur är.
    Vad skönt att ni har fått tid på VC.
    Pratade med barn nu och J har antagligen haft ett kruppanfall i natt. 
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

    RosaNapp - Heja heja så duktig!!

    Tess - Stackars L, hoppas på bättring!

    Jolina sov hela natten också. Vaknade med ett ryck strax före 8 och var pigg
    Får se om hon sover nå på dagis idag eller hur det blir...


    Jolina är helt underbar!
  • Tess82

    Hemma igen efter nästan 2 timmar på VC och lite strul på apoteket. Det var som jag trodde en UVI, visade både bakterier och blod på stickan. Nu blir det penicillin i en vecka så får vi hoppas på en snabb förbättring. Tror doktorn skulle skicka en odling också för att se var det var för bakterier, var lite svårt att hänga med i det han sa då han är dansk men jag antar att han vet vad han gör så jag får lita på det. Nån som vet om man brukar få svar på odlingar eller är det bara läkaren som får det?


    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15