• Äldre 11 Feb 08:52
    152277 visningar
    2830 svar
    2830
    152277

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 9 Jun 14:38

    mumia: riktigt jobbigt. Prata mer med honom, påpeka att det är bättre att inte ha för stor åldersskillnad mellan barnen. Det hjälpte mig. Min man tyckte att det var tidigt att skaffa barn när vi började försöka med Julia, men han gick med på det. Nu tyckte han att det var tidigt för ett syskon men sa att eftersom jag så gärna ville så kunde vi ta det nu. Han ville ha barn längre fram i tiden det var aldrig nåt snack om den saken, bara inte nu. Tror att han är rädd att han inte kommer få sova ordentligt och sömn är superviktigt för honom. Julia var en ängel, hon sov 12 h pass utan att ens äta nåt emellan. Jag gick ofta in till henne och kollade att hon fortfarande andades. Men sån tur lär vi inte få den här gången

  • Äldre 10 Jun 16:31

    Tyckte att Johanna såg så trött ut när jag hämtade henne på dagis idag, det visade sig att hon hade 38.2 i temp när vi kom hem


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 10 Jun 21:17
    2små2stora skrev 2010-06-07 21:45:28 följande:
    Vad har han opererat?
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
    Han har tagit bort halsmandlarna, polyperna och fått rör i öronen
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Äldre 10 Jun 21:19
    Evsi skrev 2010-06-10 21:17:48 följande:
    Han har tagit bort halsmandlarna, polyperna och fått rör i öronen
    Det var mycket på en gång. Mår han bättre nu?
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 10 Jun 21:22
    2små2stora skrev 2010-06-10 16:31:24 följande:
    Tyckte att Johanna såg så trött ut när jag hämtade henne på dagis idag, det visade sig att hon hade 38.2 i temp när vi kom hem
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
    stackarn! Hoppas det går över fort!

    Mumia: va tråkigt!   Hoppas han ändrar sig!!!
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Äldre 10 Jun 21:47

    Hej på er!
    Här hemma är det kris just nu. Vi har pratat. Just nu vette fan om det blev nå bättre av det
    Vet fortfarande inte om han menar inte nu eller inte aldrig. Han har iaf tolkat det hela så dramatiskt och fått det till "gör mig gravid nu annars sticker jag" vilket inte är sant, det ligger ju en hel del annat också med i bagaget. Nu går han bara runt och är sur och deprimerad, vi talar så lite som möjligt med varann igen!


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 10 Jun 21:57
    mumia: tråkigt att han ska se det så. Hoppas att ni kan lösa det hela på ett bra sätt.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 10 Jun 22:18
    mumia skrev 2010-06-10 21:47:22 följande:
    Hej på er!
    Här hemma är det kris just nu. Vi har pratat. Just nu vette fan om det blev nå bättre av det
    Vet fortfarande inte om han menar inte nu eller inte aldrig. Han har iaf tolkat det hela så dramatiskt och fått det till "gör mig gravid nu annars sticker jag" vilket inte är sant, det ligger ju en hel del annat också med i bagaget. Nu går han bara runt och är sur och deprimerad, vi talar så lite som möjligt med varann igen!
    Hjärta
    Skriv ett brev och förklara ytterligare, om du tror det behövs. Inte alltid lätt att prata med en surpuppa som kanske avbryter och tolkar det du säger som han vill..

    Håller tummarna att ni löser det på bästa sätt! Vill han inte förlora dig så får han väl visa det, oavsett om det blir en till eller inte. Håller tummarna att han tar sitt förnuft till fånga! Kram!
  • zasata
    Äldre 10 Jun 22:21

    mumina: Vad jobbigt för er
    Jag tror det kanske är bra att låta det "vila" lite. Ta upp det om 2-3månader igen, precis som kavat sa.


  • Äldre 11 Jun 08:59

    Zasata och Kavat - Ja nu ska jag försöka ligga lågt ett tag. (Jag önskar ju ändå sommarbebis så jag har ju ända till september/oktober på mig ) Och jag har faktiskt viss förståelse för honom, det är nog inte kul att ha den pressen på sig, att göra någon som man egentligen inte alls vill bara för att behålla familjen.


    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15