• Äldre 11 Feb 08:52
    150976 visningar
    2830 svar
    2830
    150976

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNa­pp
    Äldre 30 Jun 14:56

    syrra: och nu ör det full rulle på henne

    Jag har inte kommit till havet med barnen än Är svårt när jag måste ta bussen och vara själv med dom, vågar inte riktigt. Och vi bor ändå i en kuststad...

    Den som har det svårast av värmen är V. Han har alltid haft svårt med värme och nu är det hett ute. Väntar mig åskväder snart. V trivs bäst i skuggan eller vatten i pool, men där ska han ju helst inte bada nu så jag har inte skaffat någon pool att svalka sig i i år. Annars älskar han att bada i badkar/pool.

  • Äldre 30 Jun 15:20

    Leya är en riktig badkruka, stannar hellre i sanden och leker Tror dock inte vattnet är så varmt här än men jag hoppas att vi hinner ta oss ett dopp innan bebisen kommer Sen blir det väl inte nå mer bada för mig den här sommaren

    Nu är vi hemma iallafall.... tågresan hem gick bra förutom att på ena tåget så gick vi på toan, tyvärr hade jag inte en tanke på att spolningen lät väldigt mycket högre där än en vanlig toa så Leya bli skiträdd.... vilket resulterade att hon absolut inte vågade gå på toa på nästa tåg fast hon sa att hon var kissnödig först.... men höll sig ändå hela vägen och gick på toa på stationen sen....


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 30 Jun 16:38
    2små2stora skrev 2010-06-30 09:04:23 följande:
    För ett år sedan idag så satt vi och väntade på samtal från hjärtkirurgen att de hade opererat klart Johanna. Då började hennes nya liv
    Härligt att det har gått så bra! Hjärta
  • Äldre 30 Jun 19:22

    Johanna fick bestämma maten idag så det blev hamburgar med pommes och sedan glass med jordgubbar Fast det är synd att säga att hon åt så mycket hon fick möjligen i sig en halv hamburgare utan bröd men destå mer glass och sedan välling på det.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 1 Jul 22:43

    Ahh...nytt utseende på forumtråden.

    Idag har Jolina varit till tandläkarn. Jag är supernöjd med hennes framsteg. Hon skrek bara "jag vill inte" när vi skulle dit och jag vet ju hur blyg hon är. Jag menar, vi var ju tvugna att göra studiebesök i flera omgångar innan vi kunde klippa hennes hår. Men idag så gick det jättekort tid innan hon började våga prata lite och busa runt. Hon gapade visserligen inte som man ska hos tandläkarn men det spelar ingen roll. Hon vågade gå in och vara avslappnad!! Det räcker för mig


    Jolina är helt underbar!
  • RosaNa­pp
    Äldre 1 Jul 23:55

    mumia: bra det, att ni får ta det så lugnt. Jag läser Prick och Fläck för barnen, ett par figurer som ska till tandläkaren efter ätit en massa godis, men inte borstat tänderna . V har inte varit där, skulle ju varit där för ett litet tag sen, men han fick tid samtidigt som storasyster och hon ville inte sätta sig i stolen och då ville inte tandläkaren titta på V heller...

    Lillebror har nu fått namn. Erik Det blev utdömt av både E och V, han ska enligt dom heta Lillefot

  • Äldre 2 Jul 07:42

    Rosa Napp: Erik är jättefint

    mumia: när Julia skulle till tandläkaren första gången fick vi en bok av folktandvården om en tjej som får kallelse till tandläkaren. Den ville hon läsa hela tiden och när tiden var inne så visste hon exakt vad som skulle hända.

    Idag ska jag till mvc kl 9 och eftersom Julia brukar sova till minst 8 så tänkte jag vara snäll mot henne och bad min mamma ta henne. Men då vaknade Julia 6.30, ingen kul för mamma som går och lägger sig 2 på natten och vaknar 10-11

  • RosaNa­pp
    Äldre 2 Jul 11:00

    tanucik: visst är det typiskt, att barnen gör så. Kan förstå att din mor är trött då.
    Tack, ja vi tänkte att det skulle passa bra med en kung tillsammans med dom andra

    Jag funderar lite smått på barnmodellande. Någon som vet något om det? Ffa för äldsta som gärna leker modell här hemma, men även för V som gärna hänger på. Tänker att det kunde vara en kul grej samtidigt som dom tjänade lite egna pengar (dvs om någon vill ha dom ). Någon som vet något om det?
    Jag har ju ingen aning alls om seriösa agenturer eller nåt.

  • Äldre 3 Jul 07:01

    Inatt har Leya sovit utan napp! Det var på sambons initiativ, jag själv ahde sagt måndag till Leya men Leya var så stolt när hon vaknade 5 och inte hade haft napp. Riktigt sant är det inte då hon fick tag på en napp när hon skulle somna och somnade med den i. Sambon tog dock ur den direkt hon somnat och sen har hon klarat sig med diverse uppvak en gång i timmen, tror dock inte pga nappen men vet inte Får väl se om dagen går lika bra, blir ju liksom ett abrupt slut på nappandet då hon brukar ha den dagtid emellanåt också....


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 3 Jul 09:11
    2Fina skrev 2010-07-03 07:01:22 följande:
    Inatt har Leya sovit utan napp! Det var på sambons initiativ, jag själv ahde sagt måndag till Leya men Leya var så stolt när hon vaknade 5 och inte hade haft napp. Riktigt sant är det inte då hon fick tag på en napp när hon skulle somna och somnade med den i. Sambon tog dock ur den direkt hon somnat och sen har hon klarat sig med diverse uppvak en gång i timmen, tror dock inte pga nappen men vet inte Får väl se om dagen går lika bra, blir ju liksom ett abrupt slut på nappandet då hon brukar ha den dagtid emellanåt också....
    Vad duktig hon är.

    J brukar sova utan napp, hon tappar den oftast när hon somnat och vaknar hon inte så sover hon utan. Förutom i natt då har hon nog haft nappen i munnen stora delar av natten. Dock sover hon oroligt och är rätt snabbandad. Hon sover fortfarande.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15