• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNapp

    Ja, nu har jag hållt V vaken idag. Med diverse gap och skrik som följd och just nu är han i sitt esse. Är både högt och lågt och på A. E, äldsta, hejar på för fulla muggar!

    Snart ska vi äta sen middag, sen ska alla i säng. Hoppas han orkar det bara.

  • 2Fina
    Tess, har bf 26/7 men svullnade upp så hemskt i benen i måndags och blodtryck på HC visade 144/97 så då blev det ett långt besök på förlossningen som inte visade någon havandeskapsförgiftning iallafall. måste dock kolla blodtryck två gånger per vecka nu fram tills bebisen kommer.... Hoppas nattningen går bra för er ikväll nu då!!

    RosaNapp, håller tummarna att han slocknar

    Skulle inte ha sagt något om Leyas middagslurar, idag när vi åkte hem från stan så tvärslocknade hon i bilen efter ett litet dampanfall.... fick dock bara sova 10 min och sen fjäsk med Pingu när vi kom hem....
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    RosaNapp skrev 2010-07-15 18:55:38 följande:
    Ja, nu har jag hållt V vaken idag. Med diverse gap och skrik som följd och just nu är han i sitt esse. Är både högt och lågt och på A. E, äldsta, hejar på för fulla muggar!

    Snart ska vi äta sen middag, sen ska alla i säng. Hoppas han orkar det bara.
    Håller tummarna för att han somnar snabbt ikväll.

    Min donna är sjukt trött. Hon sov middag mellan 12-13:30 och slocknade redan nu i vagnen, ingen middag ville hon ha heller trots att hon fick köpt pizza, ingen välling heller. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tess82

    Nattningen tog drygt en timme men gick över förväntan. Först sa hon ingenting men började snart ropa efter det ena och det andra. Vissa saker kan man ignorera och andra inte, när hon sa att hon behövde bajsa så fick jag ju låta henne gå upp på toaletten såklart och det blev resultat också så det var inte enbart ett försök att undkomma sängen. Sista kvarten blev det tårar men då var hon riktigt trött så jag visste att hon skulle somna. Nu håller jag tummarna för att hon sover bra inatt, kan ju bli jobbigt om hon vaknar och letar efter nappen. Hon är då medveten om att napparna är borta för hon har inte frågat efter dem en enda gång, sa bara en vända att hon inte gett napparna till tomten, troligtvis hennes önskan just då.

    Känns lite jobbigt att ta bort nappen som ändå varit en stor trygghet för henne men det kändes som att det var dags nu och jag ångrar inte att vi tog det beslutet.


    Linnea -07
  • mumia

    Hej!
    Idag har sambon åkt till Norge för att fiska över helgen. Jag har varit ledig idag inför helgjobb innan semestern, så jag och Jolina har besökt min far som fyller år. Bad blev det förståss också.
    Nu ska väl jag snart krypa ner bredvid min sovande tös men jag är faktiskt en smula orolig...det är svarta moln och regn just nu och jag hoppas verkligen inte det börjar åska nu när man ska sova själv hemma.
    Ensam (med lilltösen) i huset känns en smula olustigt....


    Jolina är helt underbar!
  • Tess82

    Natten blev lugn . Linnea vaknade vid 5.45 imorse och var lite ledsen men somnade om igen och sov till 8.15 då hon vaknade och var på strålande humör. Tror hon var lite stolt och självklart så fick hon höra vilken stor och duktig tjej hon är. Efter frukost så plockade jag fram två nya pussel ett med blixten och ett med hello kitty, hennes favoriter. Sen tog kjag fram de nya gungorna jag köpt så nu är bebisgungan borta och en vanlig som höll på att gå i bitar. Hoppas att resten av dagen blir bra med en tjej på gott humör.


    Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess82 skrev 2010-07-16 10:14:33 följande:
    Natten blev lugn . Linnea vaknade vid 5.45 imorse och var lite ledsen men somnade om igen och sov till 8.15 då hon vaknade och var på strålande humör. Tror hon var lite stolt och självklart så fick hon höra vilken stor och duktig tjej hon är. Efter frukost så plockade jag fram två nya pussel ett med blixten och ett med hello kitty, hennes favoriter. Sen tog kjag fram de nya gungorna jag köpt så nu är bebisgungan borta och en vanlig som höll på att gå i bitar. Hoppas att resten av dagen blir bra med en tjej på gott humör.
    Härligt att natten gått så bra

    Här har natten varit mycket orolig men en tjej som vaknade 01:30 och ville ha välling. Sedan har kudden farit runt en massa under natten. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • RosaNapp

    Tess: det gick ju bra

    V slocknade och sov bra. Var bara uppe en gång för att kissa, som vnligt. Idag är andra dagen jag ska hålla honom vaken. Just nu är han och storasyster ute och ränner med ett par grannpojkar

  • 2små2stora
    RosaNapp skrev 2010-07-16 10:58:17 följande:
    Tess: det gick ju bra

    V slocknade och sov bra. Var bara uppe en gång för att kissa, som vnligt. Idag är andra dagen jag ska hålla honom vaken. Just nu är han och storasyster ute och ränner med ett par grannpojkar
    De brukar vänja sig ganska snabbt med att inte sova middag
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • tanucik
    Tess82 skrev 2010-07-16 10:14:33 följande:
    Natten blev lugn . Linnea vaknade vid 5.45 imorse och var lite ledsen men somnade om igen och sov till 8.15 då hon vaknade och var på strålande humör. Tror hon var lite stolt och självklart så fick hon höra vilken stor och duktig tjej hon är. Efter frukost så plockade jag fram två nya pussel ett med blixten och ett med hello kitty, hennes favoriter. Sen tog kjag fram de nya gungorna jag köpt så nu är bebisgungan borta och en vanlig som höll på att gå i bitar. Hoppas att resten av dagen blir bra med en tjej på gott humör.
    härligt att det gått så bra
    RosaNapp skrev 2010-07-16 10:58:17 följande:
    Tess: det gick ju bra

    V slocknade och sov bra. Var bara uppe en gång för att kissa, som vnligt. Idag är andra dagen jag ska hålla honom vaken. Just nu är han och storasyster ute och ränner med ett par grannpojkar
    kul att det gick bra för er med. Sov han längre än vanligt då?
    För oss så varierar det med hur länge hon sover om hon har sovit middag eller inte. Ibland sove hon längre om hon har sovit middag och ibland tvärtom.

    Idag vaknade Julia på fel sida av sängen och var grinig halva dagen fram tills hon fått sova middag. Härligt att mannen min går på sin ledighet nu så jag får vila upp mig inför förlossningen
Svar på tråden MajMammor 2007 15