• Äldre 11 Feb 08:52
    151848 visningar
    2830 svar
    2830
    151848

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 20 Jul 10:36
    2Fina skrev 2010-07-20 10:14:47 följande:
    Nänä, ingen bebis hehe... lite förvärkar igår men dom försvann när jag skulle sova... nu är det dags för den första blodtryckskontrollen av två denna vecka.... vill verkligen att bebisen kommer ut så jag slipper åka på mvc två gåger per vecka. Men vi tror på första datumet som var den 22, har blivit bra, Leya född 22 maj och bebisen 22 juli (om man får önska)
    Jämna datum är bra Jag får väl hoppas på den 13 september jag då M är född den 13/1. J 12/5 och J12/6 så att sluta med 13/9 verkar bra
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tess82
    Äldre 20 Jul 12:35
    2små2stora skrev 2010-07-20 10:36:12 följande:
    Jämna datum är bra Jag får väl hoppas på den 13 september jag då M är född den 13/1. J 12/5 och J12/6 så att sluta med 13/9 verkar bra
    Min storebror fyller år den 13/9
    Linnea -07
  • Tess82
    Äldre 20 Jul 18:38

    Var och hämtde mina linser idag för att testa, kommer hem och ska sätta i dem (ville inte ha direkt när jag skulle köra bil hem) och linsen går av på mitten det första som händer. Den hade vikt ihop sig och jag hade på vätska som han sa att man skulle innan man vek upp dem men den gick av ändå . Visste inte att de var riktigt så känsliga, nu får jag ju lov att köpa ett nytt par att testa med, fick ju bara ett till att börja med. Verkar inte vara meningen att jag ska ha linser för alltid är det nåt fel .


    Linnea -07
  • Äldre 20 Jul 19:35

    Tess, trist, men hoppas det blir bättre nästa gång.

    Julia har varit en mardröm idag, skrikit nästan hela dagen. Och när hon inte håller med om nåt man säger till henne, så tar hon i allt vad hon orkar och bara skriker rakt ut, och då är tjejen högljudd normalsett också. Så jag är helt slut nu, hoppas på en lätt läggning och en bättre dag imorgon.

  • Äldre 20 Jul 21:02
    Tess82 skrev 2010-07-20 18:38:07 följande:
    Var och hämtde mina linser idag för att testa, kommer hem och ska sätta i dem (ville inte ha direkt när jag skulle köra bil hem) och linsen går av på mitten det första som händer. Den hade vikt ihop sig och jag hade på vätska som han sa att man skulle innan man vek upp dem men den gick av ändå . Visste inte att de var riktigt så känsliga, nu får jag ju lov att köpa ett nytt par att testa med, fick ju bara ett till att börja med. Verkar inte vara meningen att jag ska ha linser för alltid är det nåt fel .
    Är det på synsam så har du rätt till ett par till gratis, där har man gratis återbesök också ett helt år om det krånglar med linserna. Du måste kunna prova så går linsen sönder så fixar dom ny..

    Tanucik, hoppas läggningen gick bra. Här är jag lite på dåligt humör och en Leya som inte riktigt ville sova när jag ville... vi sitter ju med henne tills hon somnar, vet inte riktigt hur vi ska bryta det men som sagt, nu har napparna försvunnit så det kanske är dumt att ta den tryggheten också att vi sitter med henne så vi får väl fortsätta ett tag till...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 20 Jul 22:51

    Hallåj! Gått bättre med maten idag, även om hon typ ätit yoghurt både till lunch och middag.
    Igår somnade hon på eftermiddagen och blev ju därav uppe sent igår kväll....den onda cirkeln har varat några dagar nu. Men idag så lyckades vi bryta den och hålla den galet trötta tösen vaken ända till strax före 8. Hoppas hon sover ifatt nu så vi slipper middagslur i morrn också nu!


    Jolina är helt underbar!
  • Tess82
    Äldre 21 Jul 08:49

    DP, Går hos Specsavers, ska ringa dit idag och höra vad de säger.

    Tanuick, känner igen mig i det du skriver. Linnea är inne i en period då hon inte hör ett ord jag säger. Hörseln är det inget fel på för skulle jag viska glass så skulle hon höra direkt men allt annat är det värre med. Kan vara så enkelt att jag frågar vad hon vill ha att dricka, efter att ha frågat flera gånger så ger jag upp och sen blir hon arg för att hon inte fått nånting att dricka... suck säger jag bara.


    Här var natten lugn men hon vaknade 6.45 när sambon åkte till jobbet. Försökte få henne att somna om bredvid mig men det gick inte. Mulet och kan bli regn idag så jag vet inte vad vi ska hitta på. Känns som att det behövs lite aktivitet för att få dagarna att gå utan att det blir gnäll och trams hela tiden. Önskar att jag hade vänner med barn här i närheten så hade det varit lite lättare.


    Linnea -07
  • Äldre 21 Jul 09:16

    Vi har strålande sol här Ska snart ta en promenad upp till pappa för lite förmiddags kaffe och sedan ska vi ned till badstranden och se om J har några kompisar där. Det är mycket tjat om att åka och träffa kompisar just nu. 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 21 Jul 09:32

    Det där med att inte lyssna, eller rättare sagt att inte svara, det är Leya expert på. Man kan fråga om hon vill ha mjölk eller vatten till maten, hon svarar inte, till slut får hon något och då är det fel, då skriker hon efter det jag inte tagit fram.....

    Lite halvmulet här idag... blir väl baka eller nått om det börjar regna. Sen har jag lovat Leya att gå på utflykt + att vi har köpt en flytväst så hon ska kunna följa med och fiska, det blir nog spännande. Får se när det hinns med bara


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 21 Jul 12:14

    Här det mulet men väldigt varmt och kvavt. Är ute i trädgården och pysslar.

    Tess - vi kommer nog upp till Rättvik en sväng nästa vecka, bara över dagen. Hoppas på fint väder då. Vi ska till Leksand sommarland - övernattning - upp till Rättvik där vi stannar och badar och myser lite på väg upp till Orsa.
    Nu har jag dock lite beslutsångest över när vi ska åka för det finns risk att mensen stör allt bad men jag tror jag klarar mig om vi åker tidigt på veckan


    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15