• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    Mumia, stannar ni och badar vid långbryggan då? Vi brukar åka dit och bada, är ju barnvänligt när det är så långgrundt. Hoppas att det blir bra väder. Vi skulle ju kunna träffas en sväng om vi är hemma. Kanske ska åka och hälsa på min pappa i början på nästa vecka men inget bestämt än.
    Linnea -07
  • 2Fina


    Idag har vi varit iväg och fiskat lite, köpte en flytväst igår till Leya så äntligen kom vi iväg, ville ju göra det innan bebisen kom och nu hann vi det. Håll tummarna på att bebisen vill ut nu så jag slipper ränna på mvc mer
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • tanucik

    DP, söt liten tjej du har. Håller tummarna för att ni ska träffa er bebis snart, visst har du bf imorgon?


    Julia har sagt 2 dagar i rad nu att hon vill att bebisen ska komma ut. Undrar om det är syskonkärlek eller om hon bara längtar tills mamma orkar leka med henne igen. Hon har även sagt att bebisen ska sova i hennes rum och att hon ska läsa saga för honom när hon lärt sig läsaTungan ute. Förklarade för henne att först måste bebisen sova i mammas och pappas rum för han kommer amma flera gånger per natt och då ville hon också prova ammaSkrattande

  • 2Fina
    2små2stora skrev 2010-07-21 21:04:17 följande:
    DP: vilken fin bild 
    Tack, är så nöjd med min digitala systemkamera Tanucik, första bf är imorrn men 26:e om man går efter ul. Leya vill också att hennes lillebror ska sova i hennes säng och hon vill också smaka på mjölken. Jag har sagt att hon kan få smaka lite på en sked. Lite roligt att hon är stupsäker på att det är en lillebror. Fick hon skulle hon nog gärna suga direkt på tutten men det vill jag då inte
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

    Den biten tror jag inte att J har fattat än att bebisen ska få mat ur mina bröst

    På fredag sticker maken och grabbarna till skogs och blir borta några dagar. Så det blir bara jag och J hemma tänkte försöka få henne att somna i sin säng igen då, när det inte finns någon som stör oss.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • mumia

    Tess - ja långbryggan blir det nog i så fall, det är så mysigt där. Ja om ni är hemma  vore det ju jättekul om man kunde hinna ses

    3bus - här går jag också i tankar på att lära tösen sova sin säng igen....tror dock inte sambon vill han tycker det är så gosigt med henne bredvid sig.

    DP - Jättehärlig fiskebild!! Håller tummarna för bebis-tittut nu då
    He he Jolina skulle nog också vilja smaka tutte igen, hon brukar leka bebis ibland och låtsas-snutta på mitt bröst (när jag har kläder på mig)


    Jolina är helt underbar!
  • 2Fina

    Leya somnar alltid i sin säng men som sagt, vi sitter med henne tills hon sover och har så alltid gjort. Får vara kvar ett tag till det. Lite jobbigare nu utan napp men bara hon slappnar av så somnar hon på 1-2 minuter efter att hon har pratat Skönt utan middagsluren faktiskt.

    Leya kom ju tassande till oss vid 4 imorse, eller, hon ropade först och sambon gick dit men han var så pinknödig så han måste gå på toa, då skyndade hon in till mig och sa att hon sett skuggor i sitt rum. Skickade henne på pottan och sen fick hon komma till våran säng. En hel jäkla timme tog det för henne att somna om och lika länge för mig också då så klart... Sen sover jag inte så himla bra med henne i sängen så jag är glad att hon inte varit en sån som legat speciellt mycket i våran säng

    Det som är bra är att jag kan skicka henne på pottan innan hon kommer och hon sköter sig själv där... det är himla bekvämt iallafall


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

    Nu har vi varit på playdate. Linneas kusin har en flicka som blir 2 i oktober och en gemensam arbetskamrat till mig och kusinen (gamla jobbet i äldreomsorgen) har en flicka som blir 3 i september. Det var fullfart i nästan 3 timmar sen var det dags att hem och göra lite mat. Skönt med lite sysselsättning under förmiddan när det regnade, nu är vädret bättre så nu ska vi nog passa på att gå ut lite.


    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15