• Äldre 11 Feb 08:52
    152232 visningar
    2830 svar
    2830
    152232

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 24 Jul 22:05

    Varför säger inte J men hon pratar oavbrutet om allt. 

    I dag har hon haft ont i magen stackarn Då kommer hon och säger ja ont i magen. Du säga Ja ont någonstans. Men hon har bajsat 2 gånger på pottan och sedan hade hon inte ont i magen mer.  Dock har hon pillat i sig något hon inte tål för det var alldeles slemmig bajs


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tess82
    Äldre 25 Jul 09:08

    Här är det också "varför det?" om allt.

    Vi var också på släktträff igår. Åkte hem i skaplig tid men bilen strulade lite efter vägen så klockan var strax efter 22 när vi kom hem så det blev sängen direkt. Var upp till Linnea en vända när hon vaknade vid 6.30, frågade om hon skulle kissa men det ville hon inte. Blev sen väckt strax eftr 8 då hon ropade att det kommit kiss i sängen. Skulle kanske sagt åt henne att gå upp och kissa tidigare men det är sånt som händer. Hon var mest rädd att pappa skulle bli arg för att hon kissat i sängen, vet inte varför hon trodde det.


    Linnea -07
  • Äldre 26 Jul 23:16

    Jösses nu har nog alla dragit på semester eller....lugna gatan här.

    DP, du kanske är och får liten bebbe?

    Blir ingen Dalarna-tripp denna vecka - Jävla pissväder!!
    Men vi har fått en gå-in-garderob rensad och renoverad, alltid nå.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 27 Jul 09:19

    Ingen bebbe än.... men snart så kanske, har börjat känna lite småvärk nu...


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 27 Jul 09:48

    vi hade fullt upp igår Johanna och jag, städade av en massa och vilade upp oss efter släktkalaset i förrgår.

    DP håller tummarna för att det är på G  


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 27 Jul 12:27

    DP - Spännande!

    Här tror jag att en eventuell bebisverkstad börjar närma sig, han låter inte alls lika negativ numer och pratar själv om det ibland. *hoppas hoppas hoppas*


    Jolina är helt underbar!
  • FruHeo
    Äldre 27 Jul 18:59

    DP, ååååh spännande!!!

    Mumia: men skål!  Heja heja! Härligt att han börjar vända! Snart så.

    Här är allt vajfö däää mamma??? Ibland blir jag bara så trött på det. Eller snarare idiot! Oftast försöker jag förklara, gillar vetgirighet. Men ibland svarar jag bara: för att det är så punkt slut..... Kanske inte så pedagogiskt men effektivt.
    Annars, ja ni, är åter hemmahemma efter många veckor på landet. Sagaskrutten började bli lite halvrisig sådär och mina sköldkörtelvärden var riktigt åt fanders. Så det var bara packa ihop och dra hem till skiten hemma. Så nu blir det hårda dagar. Jag vet inte hur mycket jag har sagt. Men jag och maken har beslutat oss för att separera. Var en uppslitande i början att inse faktum, vårt förhållande var mer än dött och dödsdömt. Nu har det mognat och vi är mer än överrens. Så nu börjar allt det jobbiga. Vem ska bo var? Hur gör vi med barnen, hus, föräldraledigt, katter, bilar, pengar, pinnar och pinnaler? Men det löser sig väl det med. Knepigast är beslutet om boende och jobb. Planen (för flera fler amånader sedan) var att jag skulle gå tillbaka till jobbet om två veckor och att J skulle vara hemma med Vildeville. Men nu blir det inte så. För han, ville alltså, ammar fortfarande relativt mycket. Har inte riktigt fattat det där med välling/gröt/purré trots att ungen fyller snart 7mån!


    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 27 Jul 19:02

    Heoo, ush vad tråkigtRynkar på näsan

  • FruHeo
    Äldre 27 Jul 19:09
    tanucik skrev 2010-07-27 19:02:21 följande:
    Heoo, ush vad tråkigtRynkar på näsan
    Både och! För visst det är förbannat jävla aspisstråkigt att vi inte kunde rädda vårt förhållande. Att det inte höll. Kärleken övervinner uppebarligen inte allt. Men å andra sidan, om man tänker på vad vi gått igenom tillsammans de senaste åren. Ja under alla år vi varit tillsammans med för den delen. Så är det inte så konstigt att det har spruckit. Det känns bra att komma till beslut. Som jag skrev, vårt förhållande har varit dött länge och dödsdömt en bra tid. Det är ett mindre under att Ville över huvud taget blev till. Vi har inte pratat med varandra på snart 2år. Så därför är det bra och härligt. Jag/han/vi slipper allt det tunga, grolliga så. Jag har alltid sagt att det är bättre med skilda och lyckliga föräldrar än föräldrar som bor ihop för barnens skull och är olyckliga. Men såklart, det är förbannat sorgligt att det inte gick. jag har gråtit slut alla mina tårar snart tror jag.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 27 Jul 19:27

    Johanna vaknade i morse och ropade på Joachim och när han inte svarade så gick hon helt enkelt ned till honom i källaren Annars brukar det vara mamma hon ropar på. Hon har nog saknat sina bröder lite i helgen. Idag har vi varit på banken och öppnat bankkonto åt henne och hon pratade som vanligt oavbrutet :- D 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15