• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2Fina
    Tess82 skrev 2010-08-24 18:32:01 följande:
    DP, vilka sötnosar .
    Tack Visst är dom!

    Idag kom Leya hem från dagis och säger: "kanske jag kan vara hemma hos Elvira och du åker på jobbet nån dag". Tänk att hon redan vill åka hem till kompisar, känns verkligen självständig. Idag när jag skulle hämta henne på dagis så var hon borta, då var hon långt borta (inom inhängnaden så klart) i ett skogsparti och låtsades att dom var i skogen

    Igår tittade hon på sin lilla mage och sa att hon inte hade någon tjock mage som mamma (!!), -men nu är den väl inte så tjock, sa jag. -Jo, svarar Leya, punkamage!
    Hmmm... jaja, min mage har punka!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

    Här var det lugnt...

    Nu är jag av med bandaget. Är lite blå och svullen och självklart öm men kan ju se lite hur resultatet kommer att bli och det känns bra .


    Linnea -07
  • 2Fina
    Tess82 skrev 2010-08-27 12:10:33 följande:
    Här var det lugnt...

    Nu är jag av med bandaget. Är lite blå och svullen och självklart öm men kan ju se lite hur resultatet kommer att bli och det känns bra .
    Skönt med bra resultat, kul att se när svullnaden har lagt sig antar jag
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2Fina

    Förresten, var på bvc idag med Billy, mot slutet så frågade ssk om Leya, -skickade inte vi en remiss på henne nånstans? Frågade hon. Jag svarade att det var till ÖNH och då sa hon som kommentar att -jaha, och sen har det inte hänt något? Jag talade om att vi varit dit och att hon hade förtjockade trumhinnor. -Jaha, det gjordes inget hörseltest då? Frågar tanten. Jag svarar att hörseltest gjordes och att hon hade nedsatt hörsel men ska på återbesök i september. Då kläcker hon ur sig att -jaha, men skickade dom ingen remiss till logoped då? Ju mer jag tänker på den kommentaren ju mer förbannad blir jag!!! Är det inte hennes skyldighet som bvc-sköterska och kolla hur Leyas språk utvecklas?? Hon pratar bättre än åtminstone två av de tre 3-åringarna på hennes avdelning på dagis, det hon har svårt med är R men det är väl inte så konstigt?? Snacka om att tro att hon har talsvårigheter pga att hon haft nedsatt hörsel sen januari.... Leya har ju ännu inte gjort någon 3-årskontroll men jag är inte orolig över hennes språk, hon går på äldre barnens språkförståelse på dagis och det måste ju också betyda att hon hör/talar och förstår bra..... usch, less på våran bvc-ssk...


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    2Fina skrev 2010-08-27 12:42:04 följande:
    Förresten, var på bvc idag med Billy, mot slutet så frågade ssk om Leya, -skickade inte vi en remiss på henne nånstans? Frågade hon. Jag svarade att det var till ÖNH och då sa hon som kommentar att -jaha, och sen har det inte hänt något? Jag talade om att vi varit dit och att hon hade förtjockade trumhinnor. -Jaha, det gjordes inget hörseltest då? Frågar tanten. Jag svarar att hörseltest gjordes och att hon hade nedsatt hörsel men ska på återbesök i september. Då kläcker hon ur sig att -jaha, men skickade dom ingen remiss till logoped då? Ju mer jag tänker på den kommentaren ju mer förbannad blir jag!!! Är det inte hennes skyldighet som bvc-sköterska och kolla hur Leyas språk utvecklas?? Hon pratar bättre än åtminstone två av de tre 3-åringarna på hennes avdelning på dagis, det hon har svårt med är R men det är väl inte så konstigt?? Snacka om att tro att hon har talsvårigheter pga att hon haft nedsatt hörsel sen januari.... Leya har ju ännu inte gjort någon 3-årskontroll men jag är inte orolig över hennes språk, hon går på äldre barnens språkförståelse på dagis och det måste ju också betyda att hon hör/talar och förstår bra..... usch, less på våran bvc-ssk...
    Vilken knepig bvc-sköterska. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Melisabeth
    2Fina skrev 2010-08-27 12:42:04 följande:
    Förresten, var på bvc idag med Billy, mot slutet så frågade ssk om Leya, -skickade inte vi en remiss på henne nånstans? Frågade hon. Jag svarade att det var till ÖNH och då sa hon som kommentar att -jaha, och sen har det inte hänt något? Jag talade om att vi varit dit och att hon hade förtjockade trumhinnor. -Jaha, det gjordes inget hörseltest då? Frågar tanten. Jag svarar att hörseltest gjordes och att hon hade nedsatt hörsel men ska på återbesök i september. Då kläcker hon ur sig att -jaha, men skickade dom ingen remiss till logoped då? Ju mer jag tänker på den kommentaren ju mer förbannad blir jag!!! Är det inte hennes skyldighet som bvc-sköterska och kolla hur Leyas språk utvecklas?? Hon pratar bättre än åtminstone två av de tre 3-åringarna på hennes avdelning på dagis, det hon har svårt med är R men det är väl inte så konstigt?? Snacka om att tro att hon har talsvårigheter pga att hon haft nedsatt hörsel sen januari.... Leya har ju ännu inte gjort någon 3-årskontroll men jag är inte orolig över hennes språk, hon går på äldre barnens språkförståelse på dagis och det måste ju också betyda att hon hör/talar och förstår bra..... usch, less på våran bvc-ssk...
    Men vaddå ingen remiss till logopeden?
    "Vad har det med saken att göra" typ.
  • Tess82
    DP, knepig sköterska. Linnea har också svårt med R men det är väl ganska vanligt sen sje-ljud kan det bli lite hur som helst med tex hukhus (sjukhus).
     
    Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess82 skrev 2010-08-28 08:56:15 följande:
    DP, knepig sköterska. Linnea har också svårt med R men det är väl ganska vanligt sen sje-ljud kan det bli lite hur som helst med tex hukhus (sjukhus).
    Det är inte många 3åringar som kan säga R. Johanna säger också hukhus eller kuhus. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15