• Äldre 11 Feb 08:52
    151053 visningar
    2830 svar
    2830
    151053

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 25 Sep 22:02
    zasata skrev 2010-09-25 21:52:20 följande:
    Jag ahr sökt allt :( Nu har jag fått migrän som följd av alla spänningar och biter sönder mina tänder :( + att ebba börjar märka av det och klagar ofta på magont för att få uppmärksamhet
    äter ju primperand dagligen mot ångestillamående
    men det höll inte i sig så länge då?
    Jag vet när sambon och dottern var dåliga innan påsken så hade han feber och kunde knappt röra sig på ett dygn för han hade så ont i kroppen, men kräktes bara tre ggr. dottern kräktes bara en gång riktigt, men var helt matt i 2 dygn.
    Nä, det höll inte i sig så länge och för det mesta så, när jag tänker på det, så håller sig magsjukan oftast i sig bara en dag (+möjligtvis natt) men att man är så svag och kan inte äta nästa dag (och kanske lös i magen). ATt just kräka tror jag inte hållit i sig längre alltså (mer än en dag + natt).

    Måste vara jobbigt om det inte finns någon mer hjälp
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • zasata
    Äldre 25 Sep 22:07

    Äsch jag börjar vänja mig ;) jag hoppas bara jag ska slippa sjukskrivas igen nu när jag fått nytt jobb jag trivs på. Men är det inte äckligt? Hinner man alltid till toan? Kräks man länge varje gång? Mår man inte bättre efter första kräkningen då man kräks ett par gånger? Hur många gången kräks man normalt? Nu börjar ju tidningarna skriva igen och dom skriver ju bara om dom somkräks 30ggr på ett dygn ..,

  • Äldre 25 Sep 22:18

    zasata - jösses är det sååå illa med dn fobi? så du måste medicineras o allt?

    man kan ju drabbas på olika sätt. Jag har turen *peppar peppar* att sällan bli drabbad, har väl skapligt immunsförsvar iom jobbet dom gånger det har hänt så har jag bara kräkts någon enstaka gång, kanske 1-4, tömmer tarmen löst och när jag väl  sen är tom så blir det inge mer. Jag brukar ej få så ont i magen och allt är oftast över på 2 dagar, 1 tömningsdag och 1 återhämtningsdag. That´s me.

    Jolina vet jag inget om. hon har aldrig haft magsjuka och bara tidigare kräkts en gång i sitt liv, då troligtvis pga förstoppning.


    Jolina är helt underbar!
  • Tess82
    Äldre 26 Sep 14:39
    Zas, man brukar väl oftast kräkas tills man tömt magen så själva kräkningarna håller inte i sig så länge men sen är man ganska matt och utslagen efteråt och inte mycket aptit på några dagar. Har också haft lite kräkfobi men långt ifrån så allvarligt som dig. Hade inte haft magsjuka på minst 15 år när jag åkte på det flera gånger för några vintrar sen och insåg då att det inte är så hemskt att kräkas även om det självklart både är jobbigt och obehagligt. Jag brukar inte ha några problem att hinna till toaletten men är man rädd att inte hinna så kan man ju ha en hink bredvid sängen. I vintras blev jag dålig en morgon och kräktes väl till mitt på dagen och mot kvällen fick jag i mig lite blåbärssoppa att äta så det brukar ju vara ganska snabbt övergående ändå. Hoppas verkligen att du kan få bättre hjälp mot din fobi för det måste ju vara väldigt jobbigt att gå och känna oro hela tiden.
    Linnea -07
  • Tess82
    Äldre 26 Sep 14:42

    Idag har jag lyckats spärra min hotmail. Fick meddelande tidigare i veckan om att jag var tvungen att byta lösenord, vet inte varför men jag har haft samma sen jag skaffade mailen för en herrans massa år sedan. Varje gång jag loggat in sen så har jag nog skrivit fel lösenord vid första försöket och idag sa den ifrån att jag skrivit fel lösenord för många gånger. Har tydligen inte lagt in nån alternativ adress heller så återställningsmeddelandet går till den mailen som jag inte kan logga in på, smart... Lyckades tillslut hitta ett formulär med massa frågor att fylla i för att verifiera att kontot är mitt så jag hoppas att jag får tillgång till det snart igen. Har ju massor med mail och adresser som jag inte vill förlora.


    Linnea -07
  • zasata
    Äldre 26 Sep 20:34

    ni får det ju inte att låta så farligt, hoppas inte det blir så farligt för mig med när jag väl får det.. skall börja med citalopram igen med mot det så kanske det blir lite bättre med.. dock väågar jag inte börja med medicinen om jag blir mer trött ont i magen också .. ja jag kan faktiskt skratta lite åt mig själv. men vill ju verkligen inte att barnen skall få det.

    Igår var jag med om en riktigt otäck grej..! Orkar inte skriva allt igen, så kopierar bara mitt inlägg från bloggen och hoppas det är okej ;)


    Igår hände en riktigt äcklig grej mig när jag var i stan. Jag blev anklagad av en påväkard kvinna att jag försökte ta hennes barn. Jag blev rädd. paff och chockad nu efteråt ångrar jag att jag agerade som jag gjorde.

    Jag var påväg till babyproffsen när jag ser en barnvagn stå nedanför trottoaren mitt på vägen.
    Går självklart dit och tittar, bromsen är inte på, och i vagnen ligger det ett barn på ca 2 veckor!

    Lite längre bort ca 15-30 meter springer det runt två barn ett på ca 1,5år och ett på 4-5år.
    Mistänker kanske att detta är syskon som skall "passa" barnet i vagnen med.

    Jag går framåt lite och tittar mig runt om kring, men ser INGEN som ser ut att äga barnvagnen.
    Tittar in i närmsta affären, i fall det är någon där som kanske saknar sina barn.

    Det är tre andra som går in och ur affären ett par gånger, funderar på om dom känner barnen, men dom total ignorerar det.
    Jag står och funderar på om jag skall gå fram till dom, eller till barnen och fråga om dom vet något.

    För någon kan ju lika gärna tagit barnvagnen, och sedan upptäckt barnet i och stället den där, ihop om att någon skulle hitta den.

    Efter kanske 3-5 långa minuter kommer det en kvinna som ser ut att vara påverkad av någon fram till mig och skriker och frågar varför jag försöker sno hennes barn.

    Jag blir helt paff och går, men det ångrar jag. Undra hur det kommer gå för dom barnen.

    Tess h oppas du kommer in på mailen! gå sedan över till gmail ;)
  • Äldre 27 Sep 09:59

    zasata; men guuu, inte klokt att vissa får skaffa barn

  • Äldre 27 Sep 21:42

    Zas - håller med föregående talare!!!

    Memba - kul att se dig igen och grattis till nya lillpojken!!

    I morrn ska jag o Jolina ut o resa Tåget ner till skåne för att hälsa på nya lilla kusinen. Hon tycker det ska bli såå spännande och har kramat sin far länge ikväll och förklarat: "pappa, jag kommer sakna dig...jättemycke! men jag kommer snart hem till dig igen, efter jag varit borta så här länge (visa en hel hand)"  


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 28 Sep 18:10

    Imorgon ska jag till Ulared
    Får verkligen hoppas itne så många andra ska det - vore hemskt jobbigt och risken för panikångest ökar markant. Vore väl nått det


  • Äldre 29 Sep 10:08
    Mel, gud vad kul! Saknade våran resa dit i år men pga graviditet så blev det ingen sån lång resa alls. Får se hur det blir nästa år med en 1-åring och Leya Vi har alltid passat in så vi har varit på Ullared före lön och helst före barnbidrag och vi har klarat oss bra. Är nog värre på sommaren för då är det nog högtryck hela tiden. Vi har åkt i slutet på augusti och det har varit bra!

    Leya har varit hemma från dagis igår och idag... skitjobbigt!!! + att hon inte hör speciellt bra pga förkylning och det passar inte riktigt ihop med en sovande bebis.... Ska iallafall iväg på dagis idag och knäppa kort, får se om hon får stanna kvar efter det men troligen inte.... Hoppas hon kan gå imorrn, man behöver verkligen lite tid med bebisen också...
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15