• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • obelix

    Halloj tjejer...

    Hittade tråden igen... hängde ju här en massa när jag väntade cajsa och under mamma ledigheten... men inte varit inne på evigheter... några namn känner man ju igen...

    Memba... va det inte så att du bodde på mallis? bor ni kvar?

    Hoppas allt är bra med med er alla.

  • memba

    Obelix: Jag bor i Sverige sen 2 år tillbaka, separerade från Kevins pappa och har numera en till liten gosse!

  • 2Fina

    Leya var lycklig idag, precis när vi skulle göra oss i ordning för att klä på och åka på dagis så kom maken hem med traktorn och Leya fick åka traktor till dagis. Lyckan är gjord. Skönt för mig för då slipper jag klä på oss alla och bubba iväg med Billy


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    2Fina skrev 2011-01-19 08:44:55 följande:
    Leya var lycklig idag, precis när vi skulle göra oss i ordning för att klä på och åka på dagis så kom maken hem med traktorn och Leya fick åka traktor till dagis. Lyckan är gjord. Skönt för mig för då slipper jag klä på oss alla och bubba iväg med Billy
    Det kan jag tänka mig

    Jag var i väg med jobbarkompisar i går kväll och J vägrade gå och lägga sig hon skulle sitta uppe och vänta på mig. Slutade med att hon däckade 21:30 i soffan.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • RosaNapp

    DP: perfekt ju Skönt att slippa gå själv!

    Hur är era när det gäller siffror och bokstäver? V är väldigt intresserad och har lärt sig räkna på fingrarna. Har precis fått grepp om addition. Så fort man säger någon siffra så räknar han på fingrarna Har också själv kopplat övergånen från 29 till 30 exempelvis. Storasyster säger fortfarande tjugoelva och liknande.
    Men han är ju inte direkt intresserad av att rita, men han kan skriva V.

  • 2små2stora
    RosaNapp skrev 2011-01-19 11:51:59 följande:
    DP: perfekt ju Skönt att slippa gå själv!

    Hur är era när det gäller siffror och bokstäver? V är väldigt intresserad och har lärt sig räkna på fingrarna. Har precis fått grepp om addition. Så fort man säger någon siffra så räknar han på fingrarna Har också själv kopplat övergånen från 29 till 30 exempelvis. Storasyster säger fortfarande tjugoelva och liknande.
    Men han är ju inte direkt intresserad av att rita, men han kan skriva V.
    Johanna skriver A H O N S i olika kombinationer som enl henne betyder Johanna, mamma osv. Hon känner igen de flesta bokstäverna. Och kan se om det är 1, 2,3 eller 4 saker.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina
    RosaNapp, Leya leker med sitt bokstavspussel (golvpussel), ibland är hon jätteduktig på siffor men när man ska testa henne tror jag att hon gör sig till och svarar fel med flit. Kan se hur många chokladbollar som är kvar t ex(om det är fem eller mindre). Kan skriva mamma (fast lägger gärna dit ett n föra första a) på datorn. En gång höll hon på att skriva mamma på datorn och säger "-men mamma, det blev fel, det blev ett S". När jag kollade så var det mycket riktigt ett S. Hon kan alfabetsången men kan inte alla bokstäver på långa vägar
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

    Jag har hört Linnea räkna till 18 men ofta blir det lite fel ordning när hon kommer över till 13-14. Hon är bra på att räkna antal saker om det inte är för många. Hon kan ganska många bokstäver men har inte riktigt kommit på att sätta ihop dem till ord, ser hon tex. L så står det Linnea, M=mamma osv. Hon kan skriva L, T och I med penna och vet vilken bokstav det är.


  • mumia
    RosaNapp skrev 2011-01-19 11:51:59 följande:
    DP: perfekt ju Skönt att slippa gå själv!

    Hur är era när det gäller siffror och bokstäver? V är väldigt intresserad och har lärt sig räkna på fingrarna. Har precis fått grepp om addition. Så fort man säger någon siffra så räknar han på fingrarna Har också själv kopplat övergånen från 29 till 30 exempelvis. Storasyster säger fortfarande tjugoelva och liknande.
    Men han är ju inte direkt intresserad av att rita, men han kan skriva V.
    Jolina är väldigt duktig tycker jag. Hon kan nästan alla bokstäver och kan säga vilka bokstäver hon har i sitt namn och vilka som är i mtt namn osv. Hon gillar att skriva namn på datorn - då säger jag bara vilken ordning bokstäverna ska komma så skriver hon själv.
    Räkna gör hon till 20 och hon börjar greppa addition. Ofta räknar hon ut snabbt t.ex.om hon och jag är o fikar, då är vi två, om sen farmor och kusin också kommer så blir vi fyra 2och 2 blir fyra säger hon ibland.
    Jolina är helt underbar!
  • RosaNapp

    V kan känna igen bokstäverna i hans namn och hans systers namn, men det är för att dom pratar om det på fsk. Hemma är han inte alls intresserad. Ja, lägger ihop hur många man är gör V också. När jag nämnde addera så menar jag att han börjat vilja se hur det ser ut i siffror, 1+1 och liknande och att jag ska ställa upp lite olika tal åt honom. Det är lite kul tycker jag

    Kul att höra hur dom är Tack för svar.

    Just nu väntar jag på att det ska bli dags att ta upp V på toaletten, sen ska jag lägga mig och hoppas få sova inatt. Natten till idag hade jag tre småpojkar i sängen och det blir inte såååå mycket plats över till mig då

Svar på tråden MajMammor 2007 15