• Svar på tråden BF Februari; Nu är snart alla bebbar här!
  • Fotavtryck

    Jo, en fråga till
    hurgick det med amningen. Började det direkt?
    Jag hade absolut inga problem med Isak, kom igång direkt o flöt på utmärkt (med undantag från en stockning i 4 mån)

    Ena bröstet började producera i dag. Om man klämmer lite så kommer det ut en drope. Så då borde det ju inte vara nått problem med att amma på torsdahg?

  • HaltaLotta

    Hej hopp, nu har jag med hittat hit

    Min lille blir 2 veckor i morgon, säger som Asereth, det är helt sjukt vad tiden går fort!!! Och ändå känns det som man alltid haft honom här hos oss!

    Idag jobbar min sambo första dagen efter Maltes föddes, alldelels ensamt är det här hemma.... flickorna är hos sin pappa och kommer inte hem förrens i eftermiddag igen.

    Kallt är det - båda våra bilar har gått sönder Det är ju skit alltså! Sambons gick sönder på väg till jobbet i morse, så han fick lifta med min syster som skulle åt samma håll..... min bil gick sönder i fredags när han skulle hem från att ha lämnat av flickorna hos sin pappa.

    USCH alltså. Bilar är bra - när dom fungerar. Våra är mr tasiga än dom funkar tyvärr.... blää....


  • cid

    Lämnar bara ett litet avtryck så att jag får in tråden i mina favoriter! Väntar snart fikabesök... Mycket fika blir det.
    Och kan glatt meddela att jag idag fick på mig mina första vanliga par byxor, som dock var liiite stora innan, men det är ju ändå mina VANLIGA byxor! Ja, och sen tog det ju mer eller mindre 5 minuter innan lillfisen bajsade ner dom. Men får leva på minnet!

  • Asereht

    Jag har också mina vanliga byxor. Inte alla än då några är lite smalare i passformen och har lägre midja men de flesta kommer jag i och kan ha igen. Himla skönt. Den biten har tagit längre tid de tidigare gångerna så jag är väldigt glad för det.

    Jag vet inte ens vad jag gick upp den här gången. Vägdes bara för inskrivningen sen har vi glömt bort det både bm och jag. TÄnkte väga mig sista gången jag var där (finns våg i korridoren) men det glömde jag ju så klart. Inte för att det är så himla viktigt men det hade varit kul att jämföra med de andra grav.

    Däremot har jag knappast gått ned allt och eftersom jag har gott om överskottskilon så har jag en hel del att ta itu med i framtiden. Kommer inte att banta aktivt så länge jag ammar men å vad jag önskar att snön kunde försvinna så jag kunde komma ut lite! Som det är nu så är det helt omöjligt att gå med vagn ute, enda stället är att promenera ute på stora vägen och det vill jag inte nu när vägen krympt till hälften av snövallarna. Det är inte trafiksäkert att gå där mer än nödvändigt. Småvägarna runt omkring och skogsvägarna plogas ju inte och även om man har bebis i bärsjalen så har man en meter snö att pulsa i, rätt så jobbigt. Fast i den här kylan vågar man ju inte ta ut lillgrisen alls så det kan ju kvitta. *surar lite*

    Nu skiner iaf solen, lite trevligare att titta ut då men det är fortfarande -20 grader så vihåller oss inne.


    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • FruMadde4barnTätt

    roligt med ny tråd! bra Tjollabolla!

    Asereht
    var ju skönt hon fick somna in lugnt utan mkt smärtor.
    tråkigt med din pappa, han var ju så ugn.

    skönt du kommer i dina tidigare byxor.
    det gör inte jag än.

  • FruMadde4barnTätt

    Tjollabolla
    grattis till din pojke, förstår han gillar cykeln!
    förstår det är underbart att kunna gå ut och gå promenader och gå i affärer igen!
    det tycker jag oxå, har ju inte heller kunnat det pga. sammandragningarna.

    Emma o loppan
    spännande med snitt på torsdag!

    ja vi har oxå jätte mkt snö, har varit snö nu så länge, brukar inte vara det här i skåne.

    Asereht
    vad kallt ni har det, här är det runt 0 grader eller 2 minus grader nu.

  • Tjollabolla
    Fotavtryck skrev 2010-02-22 09:07:47 följande:
    Om jag äns bara kommer i närhetan av det du beskriver blir jag glad. Har nog målat upp värre saker. Fick ju morfin o allt i tre daga efter blindtarms-op. O att inte få det efter ks känns väldigt konstigt då snittet känns mycket större o borde göra mer ont.Ska bli så spännande o se vad killen i magen okmmer att väga. Är större än med storebror som kom BF+9 o vägde 4,2. Nu är det 15 dagar tidigare. Hoppas dock att det inte är så mycket.V. 32 var han 14,7% större. Men hur mycket stärre blri det på BF?Så ni kom dit på morgonen o du hade inte ätit efter kl 24. Hur gick det? Var du hungrig?Vilken tid var din op? var den i tid eller fick du vänta längre?Du rullades in på op eller gick du in? var det där du fick bedövningen? Hur gick det?O hur snabbt tog den?Lyssnade ni på musik?får pappan "tjuvkika" över skynket?Tar det lång tid att sy ihopp. Var pappan med barnet då?Fick du ligga på uppvaket efteråt?Oj så många frågor. hi hi
    Denna gången hade sambon sett allt i operationslampan Han fick kika över om han ville sist oxå, men då vågade han inte. Vi lämnade kameran till en sköterska som tog kort, så vi har kort på precis allt i stort sett, när dom skär upp och när dom plockar ut henne. Känns konstigt att se och veta att man själv ligger där, men väldigt häftigt!
    Vi skulle opas vid nio, men kom inte ner förrän halv elva! Dryg väntan. Dom rullar ner sängen till op med en i, för det är den du flyttas i sen när op är klar. Sen får man bedövningen i op rummet. Det var det jobbigaste, dom försökte säkert 20 ggr. Jag har fortfarande blåmärken på ryggen av det! Men nu dras jag ju med en hel del övervikt, så då ÄR det svårare att lägga, så för dig kommer det inte bli så, så tänk inte på det. Det spänner till i hela ryggen när bedövningen läggs och sen när den tar så börjar det pirra i rumpan och benen. Ganska häftig känsla faktiskt!

    Dagen innan mitt snitt hade det stått på aftonbldet om en som blev snittad utan att bedövningen hade tagit så det var det enda jag tänkte på när jag låg där. Sa heela tiden att jag kände vad dom gjorde, tillsist skrattade dom åt mig för sista gången jag sa det var hela magen öppen

    Tog väl ca 30 min att sy ihop, har inte så stor koll på tiden där. Det tog iaf inte många minuter innan hon var ute efter det att bedövningen laggts. Sambon fick följa med ut i rummet bredvid för att klippa navelsträng och kolla så allt var bra, sen kom dom in till mig igen och satt bredvid mig tills det var dax att åka upp på rummet, då fick jag ha henne hos mig i sängen... Vi kom upp på ett rum på förlossningen några timmar och sen när bedövningen släppt fick vi ett eget rum på BB. Bebisen var hos mig hela tiden. Hade ingen musik på, men det var inget jag hade som önskemål heller, har inte haft en tanke på det.

    Amningen går jättebra denna gången! Hon började leta efter bröstet direkt när hon kom ut, och tog det direkt sen. Hon har fått lite tillägg eftersom hon är så stor så fick hon inte gå ner för mkt i vikt. Men nu klarar vi oss utan tillägg
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

    Just det, hungrig var jag inte ett dugg, hade nog inte kunnat äta ändå så nervös som jag var!
    När dom sydde ihop fick jag bedövningssprutor i såret, både inne i magen och utanpå, det måste hjälpt jättemkt eftersom det knappt gjorde ont. Sen var det panodil och voltaren mest, fick nog ngt starkare samma dag som snittet.


    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Fotavtryck

    Hej
    Nu har vi varit på info/inskrivning. O en del av mina frågor fick jag svar på där. Men alltid kul med nån annas erfarenhet.

    Ang aftonbladet så tror jag inte alls att det var lika hämskt som det står där. Jag tror att mycket av det dom upplevde var psykiskt! Så det tar jag med en nypa salt.
    Träffade narkosläkaren o kirurgen idag o dom var hur sköna som helst!! Så nu ser jag verkligen fram emot torsdag ur flera aspekter.

    Ang hungern så skulle jag säga til direkt när jag kommer dit så skulle dom sätta drop o det är skönt. För jag blir så yr o grinig annars.

    Hade ju skrivit ner en massa frågor o ändå så kommer man på nya när man kommer hem. men men.
    Inte många dagar kvar. Får säkert svar på dom på torsdag

Svar på tråden BF Februari; Nu är snart alla bebbar här!