• Svar på tråden BF Februari; Nu är snart alla bebbar här!
  • AmmiK82

    Madeleine,

    Hm alltså inget av det där hjälper.. ja, det är nog närheten hon vill ha. Har just hittat jättebra råd mot hennes hårda mage så jag hoppas det försvinner i alla fall så att inte hon väcker sig själv ur det lilla sömn hon får.
    Absolut ska hon få äta så ofta hon vill, just nu är det bara enormt jobbigt! Väntar på att sambon kommer så att jag får vila ut då i alla fall. På veckorna under 2 nätter är jag annars ensam då han jobbar i Stockholm men nu följde jag med hit.

    Är lite piggare då jag vilade lite. Hon sover nu på mage på sängen så att jag har koll på henne. Då sover hon gott. Bärsele ska jag prova också...
    När hon inte var hård i magen sov hon i alla fall 1 timme åt gången så jag hoppas få gå tillbaka till det.

  • ÄlskadeUnge

    Nu har jag oxå hittat hit, hoppades att någon skulle fixa en ny tråd
    Våran Maja kom den 17e februari i vecka 38+6 efter 46 timmars värkarbete.. Det var jobbigt att h värkar så länge, men så fort jag fick edan så kände jag inget mer, gjorde inte ens ont när jag krystade ut henne eller nått, kändes nästan lite fjantigt {#lang_emotions_tongue_out}

    Ska läsa igenom tråden nu, hoppas allt är bra med er andra

  • Alexzandrah
    ÄlskadeUnge skrev 2010-02-23 14:19:36 följande:
    Nu har jag oxå hittat hit, hoppades att någon skulle fixa en ny tråd Våran Maja kom den 17e februari i vecka 38+6 efter 46 timmars värkarbete.. Det var jobbigt att h värkar så länge, men så fort jag fick edan så kände jag inget mer, gjorde inte ens ont när jag krystade ut henne eller nått, kändes nästan lite fjantigt Ska läsa igenom tråden nu, hoppas allt är bra med er andra
    Grattis! {#lang_emotions_laughing}
  • Tjollabolla
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-02-22 17:22:21 följande:
    Aserehtså fina bilderhar köpt babygunga till Tobias som han gillarbilder här madeleine82.blogg.se/
    Åh jag är riktigt sugen på nån sån gunga... Synd bara att dom är så jädrans dyra! Lia kan skrika ganska bra på kvällarna och nästa vecka börjar sambon jobba iväg igen, så det kommer bli tufft... Det får nog bli att investera i nån sån och hoppas att hon gillar den.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Fotavtryck

    Samma här. tittar oxå på sånna gungor.
    Dels för dsom gungar o spelar själva o dels så att hen kommer upp från golvet o hunden en bit.

    Har en sovgunga som får hänga i en krok i taket i köket till en början.

  • Fotavtryck
    Asereht skrev 2010-02-23 16:46:58 följande:
    Och jag skulle vilja ha en sån där sovgunga.
    Jag hoppas den är lika fantastisk som jag tror.
    Inte många dagar kvar inan jag får prova ha ha.
  • Asereht

    Morrn!

    Nu har lillgrisen tre nätter i rad bara vaknat två ggr för påfyllning en gång mitt i natten och en gång tidig morgon. Tyvärr så bajsar han rejält efter morgontanken vilket resulterat i att vi gått upp och gjort morgontoalett då. Ingen större idé att gå och lägga sig igen strax före 7. Lika bra att försöka få det till rutin då vi ändå måste upp vid den tiden normalt då skolbarnet ska iväg (efter sommaren är det två skolbarn, uj vad tiden går).

    Hoppas trenden hålelr i sig och han fortsätter att vakna två gg istället för tre. Mkt bättre sömnmässigt känner jag.

    Lilglrisen har sedan sovpass i princip hela fm, han vaknar runt nuvarande tid och fyller på sen brukar han sova till lunchtid ungefär. Sen em så kvicknar han till och sen är han vaken ett långt pass på tidiga kvällen innan han börjar maratontanka för att sedan börja slummra igen.

    Har era små något ät och sovmönster och stämmer det med hur de var aktiva innan födseln? Här stämmer det rätt bra med de aktiva perioderna i magen.


    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fotavtryck

    Nära nära nu. 27 timmar kvar. Ha ha så konstigt att kunna veta exakt hur många timmar det är kvar tills man får den bästa gåvan av alla. *torkar en tår*

    Jag läser om era bestyr med dom små o bara njuter!! Snart är det min tur.
    Har haft en nojja om att det skulle hända nått dåligt idag, men känne rörelser hela tiden. o så fort jag pratar med honom känns det som om han svarar med en liten buff.

    Jo, föresten så gick hydropressen läck i går så vi har inget vatten. Tur att man har händig karl som kan fixa det, men inte för än efter jobbet. Så tvätten o disken får vänta.
    Lite stressigt idag blir det nog.
    Ska på husvisning.
    Lämna lilleman hos mormor o morfar.
    Hem o laga vattnet för jag MÅSTE duscha i kväll o i morgon bitti!
    Sedan iväg o lämna hunden till hundvakten.
    Mysa i soffan o försöka sova lite i natt åtminstonne

    Nu ska jag börja med att packa upp o packa om alla Bb väskor. 3 st, en till mig, en till hunden o en till lilleman. För att vara säker på att allt är med.

    Ska försöka ta med mig datorn oxå. Har ju tre timmar innan op i morgon att fördriva. o sen tre dagar efter.

  • Tjollabolla
    Fotavtryck skrev 2010-02-24 08:55:09 följande:
    Nära nära nu. 27 timmar kvar. Ha ha så konstigt att kunna veta exakt hur många timmar det är kvar tills man får den bästa gåvan av alla. *torkar en tår*Jag läser om era bestyr med dom små o bara njuter!! Snart är det min tur.Har haft en nojja om att det skulle hända nått dåligt idag, men känne rörelser hela tiden. o så fort jag pratar med honom känns det som om han svarar med en liten buff.Jo, föresten så gick hydropressen läck i går så vi har inget vatten. Tur att man har händig karl som kan fixa det, men inte för än efter jobbet. Så tvätten o disken får vänta.Lite stressigt idag blir det nog.Ska på husvisning.Lämna lilleman hos mormor o morfar. Hem o laga vattnet för jag MÅSTE duscha i kväll o i morgon bitti!Sedan iväg o lämna hunden till hundvakten.Mysa i soffan o försöka sova lite i natt åtminstonneNu ska jag börja med att packa upp o packa om alla Bb väskor. 3 st, en till mig, en till hunden o en till lilleman. För att vara säker på att allt är med.Ska försöka ta med mig datorn oxå. Har ju tre timmar innan op i morgon att fördriva. o sen tre dagar efter.
    ÅÅÅÅ så spännande! Snart är det dax! Hur dax ska du opas? Måste ni vara där 3 timmar innan??
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden BF Februari; Nu är snart alla bebbar här!