• Essmo

    Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 7...

    Vi kör vidare med ännu en tråd {#lang_emotions_cool}

    Här samlas vi scrappande vänner gamla som nya. {#lang_emotions_smile}

    Mest "pratas" det scrapbooking, men det blir nog en massa annat också. Vi uppmuntrar, berömmer, delar med oss av tips och egna idéer ! {#lang_emotions_smile}Första tråden hittar du här
    Andra tråden hittar du här

    Tredje tråden hittar du här
    Fjärde tråden hittar du här
    Femte tråden hittar du här
    Sjätte tråden hittar du här

    Här hittar du länkar till Svenska Scrapbutiker

    Här hittar du länkar till våra bloggar

    {#lang_emotions_flower}Välkomna{#lang_emotions_flower}


  • Svar på tråden Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 7...
  • Pyzzlan

    Bloggen är uppdaterad...med ett kort...igen! Längtar också efter att scrappa LO's, men tiden räcker bara inte till för tillfället. Å andra sidan vill jag njuta av babyn medan hon är liten. Det känns som tiden skulle gå alldeles för fort nu www.pyzzlan.blogspot.com

  • Essmo
    Amelié77 skrev 2010-07-07 21:03:02 följande:
    Essmo - hur stor husvagnen bor ni i? En vanlig liten, eller nån megavariant? Låter onekligen lite trångt!
    den är inte alls stor, det är en cabby 562...sitter där fram, fast Saga sover där så det blir ju inget scrappat på kvällen.. (å det är ju egentligen då jag har tid ) men men...det är ju bara för en kort tid, tills huset är klart.
  • Amelié77
    Essmo skrev 2010-07-08 21:11:53 följande:
    den är inte alls stor, det är en cabby 562...sitter där fram, fast Saga sover där så det blir ju inget scrappat på kvällen.. (å det är ju egentligen då jag har tid ) men men...det är ju bara för en kort tid, tills huset är klart.
    Okej, låter trångt och mysigt. Hur lång tid ska ni bo där?
  • Essmo
    Amelié77 skrev 2010-07-08 21:33:15 följande:
    Okej, låter trångt och mysigt. Hur lång tid ska ni bo där?
    tills huset vi bygger är klart,så vi vet inte riktigt än.. men kanske till oktober,novermber... det är min man å min kusin som skall bygga huset.. fast det är väldigt mysigt.. jag gillar campinglivet å vi har ett garage på tomten med toalett, dusch å tvättmaskin osv, annars hade det nog vart lite jobbigare...

    ojoj idag blir det ju kanonväder! vi skall nog ner till stranden å jobba lite på solbrännan inte så mycket scrapp..
    vad har ni för er?!
  • Zafara
    Någon som varit med i panduros tävling med att göra ett bröllopskort??
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Mamma till Gullungarna Wiggo 07-03-20 ♥ Dewin 09-06-04¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • bitte71

    Hej hej allihop...

    örnen: vad tråkigt att du slutar Hoppas verkligen det ordnar sig med ekonomin Kram

    Zozzo: jag säger som de andra här: kan du inte bara ta en paus från scrapbookingen och inte lägga ner helt och hållet?

    Essmo: kul med nytt hus, fast jag måste erkänna att det låter mindre kul med att bo i husvagn Jag är ingen campingmänniska precis!

    Jag är också inne i en scrapsvacka nu, det går otroligt trögt med scrappandet. Jag har sagt upp mitt designeruppdrag hos Scraplagret och tidigare i våras även från Hildas rum.  Allt om Scraptidningen ska jag dock fortsätta hos tills vidare, jag hoppas hitta inspirationen  tills vi sätter igång i augusti igen!

    Hoppas ni har en bra sommar allihop, jag kikar in här då och då. KRAm på er allihop!


  • Amelié77

    Vad har hänt med alla träsktrollen? De flesta verkar vara inne i nån svacka just nu. Kanske det beror på att vi har hållit på ett tag och tröttnat lite? Men jag tror nog att vi kommer att hitta tillbaka till scrappingen igen, förhoppningsvis i höst när det blir mörkt och trist och inte så mycket att göra utomhus

  • Pyzzlan

    Ja hoppas att inte alla här tänker lägga av. Jag har åtminstone inga tankar på att sluta scrappa fast jag inte gjort många LO'n på det senaste halvåret. Just nu njuter jag för fullt av babyn och nu när man vet hur fort tiden går så vill man ta tillvara varje stund. Fotograferar dock mycket och hoppas på litet scraptid till hösten. Men just nu blir det mest kort här, som man kan göra i soffhörnet mellan amningarna på kvällen.

    Ha det gott i värmen!

  • Cia o krabaten

    Nej jag hänger nog i som innan, bara tiden kommer tillbaka till mig

  • Eyovine

    Jag slutar heller inte.. men känner som många av er att inspirationen inte varit på topp. Jag fortsätter trots det envetet att scrappa =D. Blir bara inte så bra resultat ;D. Men för mig är det terapi och en flykt från en annars krävande vardag. Det ger mig energi!
    Men det finns annat i scrapvärlden som kan kännas stressande.... att hinna bloggrundor, leta utmaningar och tävlingar så man eventuellt kan vinna någon gång mellan varven så att finansieringen av hobbyn går ihop. Detta har jag funderat mycket på... å drömmen om en bra dt plats, bekräftelse ära och berömmelse =D =D. För hur det än är så finns drömmen där att få tillhöra ett dt som passar ens skapande som handen i handsken.... men det går inte så bra... *hihi*.
    Så nu har jag helt tänkt om och då vart det roligare att scrappa. Jag surfar inte alls lika mycket som förr. Kikar in i bloggar men kommenterar inte alltid... då det tar tid... vilket då innebär att jag själv får färre kommentarer och besökare i bloggen... men scrapp ska vara kul och inte stressande.
    DT drömmar har jag helt raderat på min hårddisk. Det finns så många otroligt bra scrappare som  kan detta bättre än jag.
    Oj vad långt detta blev..... det jag egentligen ville säga var att ta det lugnt tjejer... låt mojon komma till er och tänk inte så mycket.
    Kram på er i sommarvärmen! Nu ska jag rensa ogräs.... har blivit lite eftersatt då vi ägnat dagarna åt sol och bad.

Svar på tråden Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 7...