• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • gewjyn
    GOBLIgobli skrev 2010-10-03 10:46:24 följande:
    Jag har en janome easy jeans 22 och den har, tre lägen tom.

    Däremot vet jag att det finns övermatare att köpa separat, ffa till janome, och då borde väl problemet vara ur världen? Rätta mig nu någon om jag har fel!
    Aha, är det för att jag har övermatare på min pfaff som jag satt och funderade på vad man skulle med justerbart pressarfotstryck till Förut, på min huskvarna fick jag ju skruva, men jag har inte ens tänkt på det sedan jag köpte pfaffen
  • GOBLIgobli
    gewjyn skrev 2010-10-03 16:55:52 följande:
    Aha, är det för att jag har övermatare på min pfaff som jag satt och funderade på vad man skulle med justerbart pressarfotstryck till Förut, på min huskvarna fick jag ju skruva, men jag har inte ens tänkt på det sedan jag köpte pfaffen
    Jo och det är nog därför pfaffar är överjävliga på trikå.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • gewjyn
    GOBLIgobli skrev 2010-10-03 16:57:44 följande:
    Jo och det är nog därför pfaffar är överjävliga på trikå.
    Skönt att veta att man valde rätt maskin
    Och för dig som är i köpartagen så är det en pfaff select 3.0
  • Mimmi 71

    Övermatare är guld värd! Jag har modell före select, en digital Pfaff 2038 och är supernöjd. .....fast jag skulle nog kunna tänkta mig justerbart pressarfotstryck också.

  • GOBLIgobli
    Lallan skrev 2010-10-03 20:40:55 följande:
    Hur är S&S polarfleece i kvaliten?
    Shiitbraa!
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Lallan
    GOBLIgobli skrev 2010-10-03 20:47:15 följande:
    Shiitbraa!
    Perfekt Priset var shiitbraa det med Börjar ju bli dags att börja boa lite nu, synd bara att jag inte kom på fleecen för en månad sedan men men...
  • Kyssen

    En snabb fråga. Igelkott tyget från S & S, hur är det i kvalitén? En del jersey därifrån som tex elefanterna upplevde jag som lite tunna och sladdriga och med andra ord svårsydda =).. Svamparna var lättare att sy i, men där står det oxå 100% bomull. Igelkottarna var 5% spandex i oxå, är det det som gör det sladdrigt ?

  • uppochner
    Kyssen skrev 2010-10-03 22:16:49 följande:

    En snabb fråga. Igelkott tyget från S & S, hur är det i kvalitén? En del jersey därifrån som tex elefanterna upplevde jag som lite tunna och sladdriga och med andra ord svårsydda =).. Svamparna var lättare att sy i, men där står det oxå 100% bomull. Igelkottarna var 5% spandex i oxå, är det det som gör det sladdrigt ?


    Nu har inte jag erfarenhet av just deras tyger. Men spandexen gör att tyget blir mer töjbart och kan upplevas som sladdrigare eftersom det inte är lika formstabilt när man syr.
  • camilla178
    Kyssen skrev 2010-10-03 22:16:49 följande:

    En snabb fråga. Igelkott tyget från S & S, hur är det i kvalitén? En del jersey därifrån som tex elefanterna upplevde jag som lite tunna och sladdriga och med andra ord svårsydda =).. Svamparna var lättare att sy i, men där står det oxå 100% bomull. Igelkottarna var 5% spandex i oxå, är det det som gör det sladdrigt ?


    Jag har bara sytt mössor i igelkottstyget och tyckte inte att de var speciellt svårsydda. Men SoS tygerna rullar sig mycket i kanterna vilket kan göra en galen ibland.

    Jag undrar då man syr applikationer, då använder jag totally stable, vilket är jättebra. men finns något annat man kan använda istället, så man slipper sitta och slita lös det sen?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd