• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Ogabinne skrev 2010-10-05 17:13:02 följande:
    Jag hittar inget om babymanchester på sidan. Det finns bara 2 kategorier under manchester "manchester" och "tryckt manchester". Jag köpte ut båda kategorierna och de var lika dana.
    21 wales är beteckning på tjocklek och denna är riktigt tunn - "babymanchester" tror jag den hette förr.
  • tinni78
    plura skrev 2010-10-05 12:53:55 följande:
    Hihi det numret landade i min brevlåda igår (med sv övresättning såklart)
    Tossor med viss omstyling står överst på göra listan och så nån till mössa då -tror jag ska prova mig på en kon  
    Hur lång tid tog det att få tidningen? Jag beställde just det numret idag, det var ju massor med bra mönster i det.
  • Ogabinne
    tinni78 skrev 2010-10-05 17:49:24 följande:
    Hur lång tid tog det att få tidningen? Jag beställde just det numret idag, det var ju massor med bra mönster i det.
    Beställde du från ottobres hemsida? Jag har väntat 10 dagar än så länge, men det stod leveranstid 3 veckor.
  • Ogabinne
    Mimmi 71 skrev 2010-10-05 17:48:19 följande:
    21 wales är beteckning på tjocklek och denna är riktigt tunn - "babymanchester" tror jag den hette förr.
    Jaha, på det viset. Det verkar som att all deras manchester är 21 wales. Förutom ett par på 11 wales som då borde vara ännu tunnare?
  • Ogabinne

    Är det någon som vet hur Jofotex velour är i jämförelse med SoS?

  • Mimmi 71
    Ogabinne skrev 2010-10-05 18:00:13 följande:
    Jaha, på det viset. Det verkar som att all deras manchester är 21 wales. Förutom ett par på 11 wales som då borde vara ännu tunnare?
    Är inte 11 tjockare?
  • Ogabinne

    Mimmi, haha jag vet faktiskt inte! Jag tänkte att ju större summa ju tjockare tyg, men det kanske är tvärtom?

  • Mimmi 71
    Ogabinne skrev 2010-10-05 18:10:20 följande:
    Mimmi, haha jag vet faktiskt inte! Jag tänkte att ju större summa ju tjockare tyg, men det kanske är tvärtom?
    Tror det.
  • Fiffa5
    Mimmi 71 skrev 2010-10-05 18:04:18 följande:
    Är inte 11 tjockare?
    Jo, 11 är tjockare. Jag beställde av båda och hade inte fattat att det fanns två olika sorters .  Den tunna passade jättebra att sy en klänning av men den tjockare funkar nog bäst till byxor. 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd