• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Jalapeno

    frida, så himla söt klänning, och tjej, förstås. Så fin klänningen blev när den satt på. Är det ett ottobremösnter?

  • Eddiesmamma

    Jag funderar på att sy ett bb-kit till kommande bebis.
    Nu undrar jag vilket tyg som passar bäst till body och byxa.
    Vad ska jag helst välja om jag väljer mellan interlock och jersey?
    Är intresserad av skillnaden oxå.

    Sen undrar jag om man "måste" ha muddtyg som kantning (på tex bodyn) och nertill som just mudd på byxorna?

    Innerligt tacksam för svar  {#emotions_dlg.flower} 


    ~Eddie, sept-05~|~Lillesyskon, BF mars-10~
  • Ogabinne
    Eddiesmamma skrev 2010-10-10 20:44:48 följande:
    Jag funderar på att sy ett bb-kit till kommande bebis.
    Nu undrar jag vilket tyg som passar bäst till body och byxa.
    Vad ska jag helst välja om jag väljer mellan interlock och jersey?
    Är intresserad av skillnaden oxå.

    Sen undrar jag om man "måste" ha muddtyg som kantning (på tex bodyn) och nertill som just mudd på byxorna?

    Innerligt tacksam för svar  {#emotions_dlg.flower} 
    Interlock är lite tjockare och lite stummare än jersey, det är en smaksak vilket som är bäst, man kan använda båda två. Jerseyn är lite tunnare och sladdrigare att sy i, men håller å andra sidan ofta lite bättre i form i tvätt. Jag själv brukar föredra jersey till tröjor och mössor, medans jag gillar interlocken bättre till byxor och filtar.

    Du kan kanta bodyn med antingen muddtyg eller interlock eller jersey. I byxorna behöver du antingen mudd i midjan eller resår.
  • Fiffa5
    Jalapeno skrev 2010-10-10 20:05:13 följande:
    frida, så himla söt klänning, och tjej, förstås. Så fin klänningen blev när den satt på. Är det ett ottobremösnter?
    Tack, mönstret är från Stoff och Stil, nr 63005.
  • Eddiesmamma
    Ogabinne skrev 2010-10-10 20:48:03 följande:
    Interlock är lite tjockare och lite stummare än jersey, det är en smaksak vilket som är bäst, man kan använda båda två. Jerseyn är lite tunnare och sladdrigare att sy i, men håller å andra sidan ofta lite bättre i form i tvätt. Jag själv brukar föredra jersey till tröjor och mössor, medans jag gillar interlocken bättre till byxor och filtar.

    Du kan kanta bodyn med antingen muddtyg eller interlock eller jersey. I byxorna behöver du antingen mudd i midjan eller resår.
    Tusen tusen tack för ditt svar!
    Nu har jag sparat ner  så jag inte behöver fråga samma sak igen Tihi  
    ~Eddie, sept-05~|~Lillesyskon, BF mars-10~
  • gewjyn
    uppochner skrev 2010-10-09 18:50:38 följande:
    Någon som har mönster till en påse man kan knäppa på utanpå bärsele? Jag har en manducasele.
    Menar du typ ett bärskydd att trä över barnet och selen eller en påse att bära lite extra småprylar i? Jag har inte mönster på något av det, men bärskydd har jag sett i någon blogg och en liten extraväska kan inte vara så svår att knåpa ihop och fästa på midjebältet under barnet.
  • uppochner
    gewjyn skrev 2010-10-11 08:37:39 följande:
    Menar du typ ett bärskydd att trä över barnet och selen eller en påse att bära lite extra småprylar i? Jag har inte mönster på något av det, men bärskydd har jag sett i någon blogg och en liten extraväska kan inte vara så svår att knåpa ihop och fästa på midjebältet under barnet.
    Jag menar en sådan man kan ha över barnet så att det inte ska frysa. De små benen sticker ut och jag har ingen gigantisk jacka som räcker till båda. Kommer du i håg vad bloggen heter?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd