• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ullerull

    Frida: Jättesnyggt set!

    Sarahl: Jag har inget enkomt syrum, jag har sygarderober i allrummet uppe (typ klassisk villa med 4 sovrum och ett allrum i mitten) kolla i min blogg där jag har nya bilder, tja, bilderna är från i somras, men det är nybloggat.

    Jny är helt fantaskisk måste jag bara säga, har beställ tyger och det strulade lite men hon fixar allt och är super på att svara på mail, dygnet runt nästan, min ganska stora beställning är redan skickad (beställde på kvällen och hon skickad dagen efter) och redo för hämtning. Det är service! 

  • Ogabinne

    Frida, det blev ju superfint!!

    Knastroll, det brukar bara ta en arbetsdag för leverans från Jofotex, men jag såg precis att det stod att pga sjukdom kommer leveranserna ta lite längre tid denna och nästa vecka.

    Jag är i beställningstagen hos jofotex precis, när beställde du? Så man har någon liten hum om hur länge man kan tänkas vänta nu när de har det lite svårare med snabba leveranser...

    Jag börjar fundera på vart min Ottobre tidning tagit vägen. 3 veckor sedan beställning på lördag. Här gäller det att inte ha bråttom!

  • Annamamma 83
    Annamamma 83 skrev 2010-10-13 21:27:25 följande:
    Behöver hjälp!

    Ska sy mössor på overlock. Har bara testat än så länge.
    Och när jag ska sy ihop själva spetsarna så måste jag ju börja och avsluta med maskinen lite tvärt.
    Något tips hur jag kan slippa få de så markant på mössan, slippa liksom spetsar ut...
    Haha så svårt o skriva o förklara, hoppas någon kanske förstår lite hur jag menarSkrattande
    Puffar min fråga lite.
    Är de ingen som har nåt tips, om ni nu förstår frågan?
    Fick hem massa tyger idag o vill börja sy, men vill vara nöjd med modellen först...
  • Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2010-10-14 20:43:14 följande:
    Ogabinne > Det är en vecka sedan jag fick orderbekräftelsen... Hoppas den kommer SNART!
    Oj då, det är man inte van vid med Jofotex! Dom brukar man alltid kunna lita på att det kommer på en dag eller max ett par.
  • tinni78
    Annamamma 83 skrev 2010-10-14 20:43:00 följande:
    Puffar min fråga lite.
    Är de ingen som har nåt tips, om ni nu förstår frågan?
    Fick hem massa tyger idag o vill börja sy, men vill vara nöjd med modellen först...
    Är det på konmössor du menar? Jag syr alltid 1/4 del fram och bak först och när jag avslutar de sömmarna så lyfter jag pressarfoten och vänder tyget och syr ut där det inte är tyg. De två andra sidorna syr jag i ett svep, det är lite svårt att få till det i mitten men syr man bara sakta så brukar det gå bra.
  • tinni78
    uppochner skrev 2010-10-14 00:01:26 följande:
    Jag startade denna tråd men ingen har svarat. Ni kanske kan hjälpa mig?

    Jag bloggar på blogspot. De har en funktion länkst upp på bloggen där man kan klicka på "nästa blogg" då hamnar man hos någon annan. När jag klickar där så kommer jag till spanska, amerikanska, franska bloggar osv. Jag har en syblogg och jag har sett att andra som har det och man klickar på nästa blogg på deras sida så kommer man till andra pysselbloggar och åtminstone svenska bloggar. Det vill jag att det ska vara med min också. Har jag missat en inställning? Jag förlorar ju läsare på så sätt för jag antar att andra som har sybloggar på sätt inte hamnar på min.
    Jag har ingen aning, jag visste inte ens att det gick att styra vilka bloggar som ska komma upp när man trycker på den.
  • tinni78
    Skumboll skrev 2010-10-14 19:26:57 följande:
    Superfint set Frida!

    Hur mycket får man skriva i tråden egentligen? Får man ställa frågor lite i undersökningssyfte?
    Jag säljer ju inga tyger men har ev möjlighet att göra ett roligt projekt framöver... 
    Har du ingen blogg där du kan ställa frågorna i?
  • Skumboll
    tinni78 skrev 2010-10-14 21:04:49 följande:
    Har du ingen blogg där du kan ställa frågorna i?
    Jag funderade på det.... men det kanske anses som "annonsering" när jag hänvisar till bloggen? 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd