• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne

    Alltså herre gud, idag kunde jag inte hålla mig för gapskratt mitt på stan. Jag var på stan, kanske max 30 minuter. Under den tiden hann jag se massa mössor. Först Znoks gul/bruna ubåtar på ett barn, sen JNYa svarta moln på en annan, och så mitt barn i jofotex blåa får. Redan där skrattade jag men priset var när jag vände mig om igen och ser JNYs orginal orange/bruna kaniner på nästa unge. Va fan!?

  • ak74

    Ang namnlappar så mailade jag WWL för jag är urkass på layout och de är verkligen hjälpsamma.
    De tipsade om www.dafont.com Där finns en massa typsnitt att välja bland (för många...?) Jag valde ut ett typsnitt och förklarade på knackig engelska hur jag ville att det skulle se ut. Fick sen ett layoutförslag att granska... Jag hann ändra mig några gånger innan jag blev nöjd med layouten och de var inga problem

    Idag hämtade jag ut mina lappar! Jättefina!!!
     

  • Skumboll
    ak74 skrev 2010-10-20 17:33:14 följande:
    Ang namnlappar så mailade jag WWL för jag är urkass på layout och de är verkligen hjälpsamma.
    De tipsade om www.dafont.com Där finns en massa typsnitt att välja bland (för många...?) Jag valde ut ett typsnitt och förklarade på knackig engelska hur jag ville att det skulle se ut. Fick sen ett layoutförslag att granska... Jag hann ändra mig några gånger innan jag blev nöjd med layouten och de var inga problem

    Idag hämtade jag ut mina lappar! Jättefina!!!
    Åh så roligt, kan du inte visa?
    ♥ Simon ♥
  • ak74
    Skumboll skrev 2010-10-20 17:50:56 följande:
    Åh så roligt, kan du inte visa?
    Min kamera är i Gent men jag ska se om jag kan fota med mobilen efter att pannkakorna är färdigstekta
     
  • Ogabinne

    Vet ni vad jag just upptäckte? I min blogg har jag lagt ut en SHOP flik, med redan uppsydda grejer som söker ägare. Där har jag också skrivit att de ska maila mig om de hittar ngt av intresse. Men mailadressen var lite galen. *********@hormail.com

  • Lind1981
    Ogabinne skrev 2010-10-20 17:57:49 följande:
    Vet ni vad jag just upptäckte? I min blogg har jag lagt ut en SHOP flik, med redan uppsydda grejer som söker ägare. Där har jag också skrivit att de ska maila mig om de hittar ngt av intresse. Men mailadressen var lite galen. *********@hormail.com
    Ja det var en fin mailadress...vad kostar den timmen?? Flört
  • Skumboll
    Ogabinne skrev 2010-10-20 17:57:49 följande:
    Vet ni vad jag just upptäckte? I min blogg har jag lagt ut en SHOP flik, med redan uppsydda grejer som söker ägare. Där har jag också skrivit att de ska maila mig om de hittar ngt av intresse. Men mailadressen var lite galen. *********@hormail.com
    Hahaha, tack för dagens skratt!
    ♥ Simon ♥
  • Ogabinne
    Lind1981 skrev 2010-10-20 18:11:37 följande:
    Ja det var en fin mailadress...vad kostar den timmen?? Flört
    Hahahaha ja du det kan man undra! Jag var säker på att jag inte hade en email för det syftet men vad fel jag hade!
  • ak74
    Ogabinne skrev 2010-10-20 18:14:41 följande:
    Hahahaha ja du det kan man undra! Jag var säker på att jag inte hade en email för det syftet men vad fel jag hade!
    Räknas det som hobbyverksamhet??
  • Lind1981

    Jag måste fråga jag med....frågan har varit uppe flera gånger tidigara hät men lat som jag är så orkar jag inte leta upp svaren igen.....

    ni som använder er av blogger.com och har olika flikar upptill på bloggen hur har ni gjort?
    Jag har fått fram så att jag har en flik men hur får jag fler?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd