• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Lallan
    uppochner skrev 2010-11-01 10:39:28 följande:
    Vart köper man napphållningsring och ett spänne i metall? Samt något att spänna fast bebismobiler med?
    Ring har jag för mig att Sygryn har haft. Metallspänne finns på de flesta ställen som säljer sybehör tex Bibbi men jag har köpt billiga vanthållare och slaktat istället
  • emptythorn
    GOBLIgobli skrev 2010-11-01 07:56:45 följande:
    Hittade bara vitt med svarta skallar. www.gittes.se/butikmode.html
    MammaDeborah skrev 2010-11-01 08:34:26 följande:
    Jofotex har! kokalal.blogspot.com/

    Hittar den inte på deras sida, men maila jofotex och fråga. Jag var där i onsdags och då fanns det :)
    Tack för tipsen! Får pröva ringa dit, jag tycker det är snyggt med vitt-svart men är man ihop med en gruvgubbe så blir det fult efter ett par timmar.
  • Lallan

    Förresten, hur tjock bör en babyoverall egentligen vara? Nog för att jag redsan har två ungar men just det där med att klä dom lagom varmt tycker jag aldrig att jag kännt mig säker på. Tänkte sy i fleece samt velour men funderar på om man även ska fodra med ngt tunt emellan så som tex Lindex overaller är.

  • sarahl

    någon här som kan hjälpa mig, på fradag tänkte jag o sonen gå på syfestivlaen.

    vi kommer ju med båten från visby till nynäshamn o jag undrar hur jag lättast o enklast tar mig till älvsjö. jag har en sådan där förköpsremsa från SL med 6 kuponger kvar. Hur många går åt till älvsjö från nynäs o sedan från älvsjö till centralen?

  • uniMog
    sarahl skrev 2010-11-01 14:10:01 följande:
    någon här som kan hjälpa mig, på fradag tänkte jag o sonen gå på syfestivlaen.

    vi kommer ju med båten från visby till nynäshamn o jag undrar hur jag lättast o enklast tar mig till älvsjö. jag har en sådan där förköpsremsa från SL med 6 kuponger kvar. Hur många går åt till älvsjö från nynäs o sedan från älvsjö till centralen?
    4 kuponger nynäshamn - älvsjö.
    2 kuponger älvsjö - centralen (utgår från att du inte åker inom 1½h.... då skulle ovanstående 4 kuponger gälla)

    Annars finns 24h kort som kostar 100:-

    Pendeltåget från Nynäs stannar i Älvsjö så det är skitsmidigt. Går varje halvtimme och tar en dryg timme. (05 & 35 varje timme från Nynäshamn)
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • emptythorn

    Sitter och önskar att man hade en obegränsad tygbudget. Men inte det..

  • Knastroll82
    Pumpalicious skrev 2010-11-01 10:12:59 följande:
    Har precis beställt labels vid WWL, spännande!
    Hur lång leveranstid brukar det vara?
    Mina tog ungefär en månad på sig.
  • Mimmi 71
    Pumpalicious skrev 2010-11-01 10:12:59 följande:
    Har precis beställt labels vid WWL, spännande!
    Hur lång leveranstid brukar det vara?
    För mig gick det rätt snabbt när korrekturet väl var godkänt.
    6/9 fick jag mail om att de skickat uppdraget till fabriken, den 14/9 så såg jag mina märken på deras blogg och sedan dröjde det bara några dagar innan det låg att hämta ut på ICA. Jag fick det som rek-brev och tänkte inte på att det var mina lappar så de låg på ICA några dagar. Det brukar aldrig hända när det gäller sömnadsmaterial
  • Ogabinne

    Uppdatering angående min ersättningssingoalla jag babblat om förut.
    Eftersom lillebror bestämde sig för att måla tusch på mina Gunilla Axén moln räckte inte tyget som var omålat till en ny singoalla, men jag tyckades snåla ihop en hängsleklänning ist. Inväntar nu spänt svar från köparen om hon kan tänka sig den ist för singoallamodellen.
    Jag blev nöjd iaf, så söt blev den!

    (Finns att beskåda i en blogg nära dig.)

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd