• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne

    Nähe, vilken nitlott, ingen symaskin vann jag iaf. Jag har sån jäkla otur i utlottningar och tävlingar, aldrig i hela mitt liv har jag vunnit, ändå anmäler jag mig rätt flitigt till diverse tävlingar. Och ingen kärlek har jag. Har jag missat nått??

  • plura
    Ogabinne skrev 2010-11-01 19:40:44 följande:

    Nähe, vilken nitlott, ingen symaskin vann jag iaf. Jag har sån jäkla otur i utlottningar och tävlingar, aldrig i hela mitt liv har jag vunnit, ändå anmäler jag mig rätt flitigt till diverse tävlingar. Och ingen kärlek har jag. Har jag missat nått??


    Attans -jag vann inte heller.
    Hade inte varit fel, då min inte precis spinner som en katt.
    Jag är lite periodare när det gäller tävlingar, men nån dregglis och nåt fint garn har jag faktiskt vunnit -fast från bloggare då.
    Hmm du kanske inte ser tyget, för tråden -hugg på symässan kanske?
  • uppochner

    Nu har jag druckit lite kvällskaffe och lagt lillan i vagnen som jag hoppas att hon kan sova en stund i för jag har planer på att sy klart ett par hängslebyxor som är beställda. Det hade varit skönt att få göra det nu utan att ha henne hängandes på magen. Många undrar hur jag klarar av att sy med henne på magen men det går faktiskt rätt bra. Det är bara lite jobbigt när jag råkar tappa saker på golvet som jag måste hämta upp. Just sysaker tycker jag är särskillt lätta att tappa på golvet. Spolar, trådar, tyg och allt annat bara glider ur händerna på mig och hamnar på golvet ; )Tur att det inte är ömtålig porslinsmålning som jag sysslar med : )
    Min lilla dotter har inte riktigt koll på att man ska gå och lägga sig lite tidigare när man är liten ännu. Hon blir tre månader på fredag. Hur gör ni andra med så små barn för att få lite "privat" sytid? Det är ju inte så att min sambo tar med sig henne på spontana utflykter ännu för hon måste ju tutta i tid och otid. Jag har henne på magen eller i babysitter bredvid mig. Man kan ju inte sluta sy för man har skaffat sig en bebbe ; )


  • Du och Jag ver2

    uppochner - har ju en tre månaders hemma jag med - å nja, hon är ju inet alltid sammarbetsvillig - men nu så har hon börjat förtstått att hon ska sova runt 19-19:30 om kvällarna iaf! YES! SYTID! Men annars så har ja också henne på magen - eller när hon tycker det e ok så ligger hon på en filt el vid babygymmet.

    Sen så är det ju 2 åringen också då... men det brukar gå bra att sitta vid bordet uppe i vardagsrummet och klippa ut saker då medans hon leker iaf! (så får jazg sy på kvällen).

    Idag har jag varit lite småeffektiv iaf - 12mössor sydda! Får se om de funkar att sälja på loppisen imorn!


  • emptythorn
    tinni78 skrev 2010-11-01 15:56:09 följande:
    Jag också! Jag har nu insett att det är ingen idé att åka till Syfestivalen med den budgeten jag har just nu . Men då kan jag ju köpa tyg för de 375 kr bussresan skulle ha kostat.
    Och jag har alldeles för långt att åka för att det ens skulle vara rimligt. Nåväl, Det kommer bättre tider!
  • Mimmi 71

    Nu är alla kläder till marknaden färdigsydda, men det blev inga fina svart broderade klänningar med vallmo denna gången. Nu återstår endast 6 tillklippta filtar att sy. Dessa skall förhoppningsvis hinnas med sent ikväll, när jag kommer hem från Västerås. En liten kik hos en underbar sykollega för att hämta kvarglömda saker skall också hinnas ed

  • Knastroll82

    Är de på jofotex färgblinda?
    Jag mailade dem med en förfrågan om vilken enfärgad velour som matchade deras royalblå/marinblårandiga velour och fick till svar att den blå och den marinblå skulle matcha.
    Så jag beställde den randiga och den blå.
    I går när de kom hem så blev jag mycket besviken, de matchar inte alls, totalt olika nyanser.
    Nu känns det som jag slösat bort min begränsade tygbudget på ett tyg som inte kan användas till det som det var tänkt.
    Det var ju för att undvika detta som jag mailade dem...
    *surar*


  • sarahl
    Knastroll82 skrev 2010-11-02 08:18:47 följande:
    Är de på jofotex färgblinda?
    Jag mailade dem med en förfrågan om vilken enfärgad velour som matchade deras royalblå/marinblårandiga velour och fick till svar att den blå och den marinblå skulle matcha.
    Så jag beställde den randiga och den blå.
    I går när de kom hem så blev jag mycket besviken, de matchar inte alls, totalt olika nyanser.
    Nu känns det som jag slösat bort min begränsade tygbudget på ett tyg som inte kan användas till det som det var tänkt.
    Det var ju för att undvika detta som jag mailade dem...
    *surar*
    håller med, beställde deras gröna elefanter när de kom o ville ha matchande mudd, mailade o de hade en som ma<tchade "perfekt" när de kom var jag inte alls glad... dessutom hade de skickat mycket mer mudd än jag beställt o dessutom tagit betalt för det.
  • Knastroll82
    sarahl skrev 2010-11-02 09:03:31 följande:
    håller med, beställde deras gröna elefanter när de kom o ville ha matchande mudd, mailade o de hade en som ma<tchade "perfekt" när de kom var jag inte alls glad... dessutom hade de skickat mycket mer mudd än jag beställt o dessutom tagit betalt för det.
    Verkligen jättedåligt.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd