• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    sarahl skrev 2010-11-02 09:03:31 följande:
    håller med, beställde deras gröna elefanter när de kom o ville ha matchande mudd, mailade o de hade en som ma<tchade "perfekt" när de kom var jag inte alls glad... dessutom hade de skickat mycket mer mudd än jag beställt o dessutom tagit betalt för det.
    Nu när ni säger det kommer jag ihåg för ett par år sedan då jag mailade om att jag ville ha matchande enfärgat till de gula elefanterna och de skickade en som de tyckte var perfekt, men det var heeeeelt olika nyanser på dom. Den ena solgul och den andra dassgul.

    Så tyvärr verkar det som att de inte är superbra på att matcha.
  • Ullerull

    Svårt det där med matchning jag ringde och frågade om den enfärgade limevelouren passade en grön/lime rndiga, men det var inte 100 sa hon, men jag är ju lite kinkig. Men om inte hon säger att det är perfekt så tänker jag ju inte köpa det så det blev bara enfärgad velour. Väntar på att den ska komma hem., har en beställning som väntat allt för länge nu, det ska både broderas och sys dragkedja så det ska bli kul att börja med det.

  • gewjyn
    Knastroll82 skrev 2010-11-02 08:18:47 följande:
    Är de på jofotex färgblinda?
    Jag mailade dem med en förfrågan om vilken enfärgad velour som matchade deras royalblå/marinblårandiga velour och fick till svar att den blå och den marinblå skulle matcha.
    Så jag beställde den randiga och den blå.
    I går när de kom hem så blev jag mycket besviken, de matchar inte alls, totalt olika nyanser.
    Nu känns det som jag slösat bort min begränsade tygbudget på ett tyg som inte kan användas till det som det var tänkt.
    Det var ju för att undvika detta som jag mailade dem...
    *surar*
    Mamma bad att få matchande enfärgat rött till de röda elefanterna en gång och fick hem någon roströd nyans, så ja, de är nog lite färgblinda... Verkar ju som att det är lika för många
  • uppochner

    Jag sålde ett par hängslebyxor på tradera i storlek 56. Nu fick jag ett mail där kunden sa att de var för små och att jag skulle kolla över storlekarna ordentligt. De var mer som en 68 påstod hon. Jag undrar vilken storlek hon trodde att det skulle vara. Det stod klart och tydligt att det handlade om 56 cl. De var i rätt kategori osv. Jag har provat av dem på min dotter som är i den storleken och de passade. Vimsig köpare kanske? Men annars så var hon väldigt nöjd och skulle spara dem till nya bebisen som skulle komma.


  • Knastroll82
    gewjyn skrev 2010-11-02 10:44:06 följande:
    Mamma bad att få matchande enfärgat rött till de röda elefanterna en gång och fick hem någon roströd nyans, så ja, de är nog lite färgblinda... Verkar ju som att det är lika för många
    Man tyvker ju att de borde förstå att om man specifitk frågar om matchande tyger så vill man ha just matchande tyger. Annars kan det ju lika väl vara.
    De lär ju knappast få merförsäljning på så här vis.
    Snarare tvärt om.
  • Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2010-11-02 12:00:55 följande:
    Man tyvker ju att de borde förstå att om man specifitk frågar om matchande tyger så vill man ha just matchande tyger. Annars kan det ju lika väl vara.
    De lär ju knappast få merförsäljning på så här vis.
    Snarare tvärt om.
    Håller med. Det är ju lite skillnad på rött och rött, och rött och MATCHANDE rött.
  • Ogabinne

    Angående det här med matchning. I en blogg nära dig finns nu en bild på muddbyxor. S&S limegröna velour är helt underbar tycker jag, men som ni ser matchar inte deras mudd helt hundra. Det GÅR ju, men helst skulle man ju vilja att när man använder samma färg på mudd och byxa, att det då också ska vara samma nyans.

    Är det någon som antingen hittat perfekt matchad mudd till S&S lime velour, alternativt perfekt matchad lime velour till deras lime mudd?

    Jag kanske är kinkig, men jag tycker inte att det är perfekt på bilden.

  • Knastroll82
    Ogabinne skrev 2010-11-02 12:43:11 följande:
    Angående det här med matchning. I en blogg nära dig finns nu en bild på muddbyxor. S&S limegröna velour är helt underbar tycker jag, men som ni ser matchar inte deras mudd helt hundra. Det GÅR ju, men helst skulle man ju vilja att när man använder samma färg på mudd och byxa, att det då också ska vara samma nyans.

    Är det någon som antingen hittat perfekt matchad mudd till S&S lime velour, alternativt perfekt matchad lime velour till deras lime mudd?

    Jag kanske är kinkig, men jag tycker inte att det är perfekt på bilden.
    MGs lime velour stämmer bättre med s&s lime mudd, men fortfarande inte "perfect match".
    Den bästa matchen jag hittat var den lime velour som Ohlssons hade, men de har inte den mer.
  • Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2010-11-02 12:47:24 följande:
    MGs lime velour stämmer bättre med s&s lime mudd, men fortfarande inte "perfect match".
    Den bästa matchen jag hittat var den lime velour som Ohlssons hade, men de har inte den mer.
    Åh vad tråkigt! Jag tycker alla borde använda sig av samma nyanser som JNY gör. Så man kan matcha ordentligt! Stör mig så på att nyanserna ska skilja!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd