• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Knastroll82
    Mimmi 71 skrev 2010-11-04 09:12:16 följande:
    Ja smaken är verkligen olika Själv älskar jag djungeltyget och det har verkligen blivit en säljsuccé. Farmer funkar, fast inte mer och det nya tror jag kan bli en favorit. Cethos flodhästar är jag där emot inte så förtjust i.
    Djungeldjuren menar jag såklart det nya tyget, själva djungeltyget är ju jättefint.
  • Kaja
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 08:47:56 följande:
    Igår fick jag hem massor av fina djurtryck som jag ska trycka på mössorna jag syr. Ossian blev helt lyrisk och sa att han minsann ville ha en lejonmössa, jag sa bestämt nej "Du har redan alldeles för många mössor. Det räcker nu".

    Men så när jag stod där och strök på mönstrerna så blev den ena lejonmössan inte perfekt och därför inte "säljbar". Så ja, i morse när han vaknade fick han sin lejonmössa och ingen vart gladare än den ungen!

    tur att det var just lejonmössan som blev dålig... Ger ni också era "måndagsexemplar" till era barn? Eller vad gör ni med kläder som inte blev perfekta?
    Mja. Det är nog så att barnen oftast får testa nya modeller. Och om det blir knepigt så kan de också få behålla en del grejer.  Men sådär jättemånga måndagsexemplar blir det inte. Ibland så skickar jag med sånna till kunder som "bonus" eller ger bort till kompisar. Osäljbart, men ändå uppskattat.
    Sew much fabric - sew little time!
  • Mimmi 71

    Pumpa och Knastroll: Då missuppfattade jag er. Trodde det var det gamla djungeltyget ni inte var så förtjusta i. Vilda djur har jag inte tittat på tillräckligt för att bilda mig en uppfattning. Jag tror dock att det kan bli populärt för det liknar lite Me & I enkla motiv.

  • plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 09:11:31 följande:
    Visst skulle man få 1 meter tyg från JNY i utbyte mot en biobiljett av filmen: Det finns inga känslor i rymden?
    Jag var och såg den igår, riktigt bra film!
    Ja jag såg det -riktigt bra deal =)

    Gillade inte heller nya djungelmotivet och som nån sa inte farmer heller och inte flodhästarna heller -tråkig sy-entusiast?
    Eller har jag bara nåt emot djur? ;)
    Däremot så gillar jag faktiskt Meandis uppradade djurmotiv och Småfolks "hallogena" djur -så det är nog bara de här tygerna som inte funkat.
    Tur är väl det, habegäret på fina tyger är stort nog
  • plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 09:01:38 följande:
    Jag köper mina från www.gladagrodan.se
    har sett att det finns lite på tradera med men några andra ställen har jag inte hittat.

    Man får prova sig fram lite i början så man har exakt rätt värme på strykjärnet, efter det är det bara tuta och köra!
    Jättefina -fast lite dyra *säger hon som karvat i potäter"
    Synd att alla som säljer tryck (oavsett metod) ska var just så dyra.
    Nån som sett nåt väldigt prisvärt alternativ? snälla länka
  • Mimmi 71
    plura skrev 2010-11-04 09:53:41 följande:
    Ja jag såg det -riktigt bra deal =)

    Gillade inte heller nya djungelmotivet och som nån sa inte farmer heller och inte flodhästarna heller -tråkig sy-entusiast?
    Eller har jag bara nåt emot djur? ;)
    Däremot så gillar jag faktiskt Meandis uppradade djurmotiv och Småfolks "hallogena" djur -så det är nog bara de här tygerna som inte funkat.
    Tur är väl det, habegäret på fina tyger är stort nog
    Nu för tiden så kommer det ut så ruskigt många olika mönstrade trikåer så man kan inte köpa allt heller och då är det ju br att man inte tycker om allt Tidigare så var det ju nästan bara Jofotex och Jny som hade dessa tyger.
  • Pumpalicious
    plura skrev 2010-11-04 09:56:51 följande:
    Jättefina -fast lite dyra *säger hon som karvat i potäter"
    Synd att alla som säljer tryck (oavsett metod) ska var just så dyra.
    Nån som sett nåt väldigt prisvärt alternativ? snälla länka
    Har du en bläckstråleskrivare kan du ju alltid skriva ut dina egna motiv med
  • plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 09:58:31 följande:
    Har du en bläckstråleskrivare kan du ju alltid skriva ut dina egna motiv med
    Nej, men jag känner en som känner en som..
    Borde som sagt finnas nån i närmsta bekantskapskretsen som har.
    Är det då man har ett speciellt papper som man skriver ut på?
    Eller hur funkar det? *funderar* 
  • Pumpalicious
    plura skrev 2010-11-04 10:06:13 följande:
    Nej, men jag känner en som känner en som..
    Borde som sagt finnas nån i närmsta bekantskapskretsen som har.
    Är det då man har ett speciellt papper som man skriver ut på?
    Eller hur funkar det? *funderar* 
    Ja, jag tror det heter "transferpapper" och finns hos Clas Ohlsson. Har inte testat själv dock.
  • plura
    Mimmi 71 skrev 2010-11-04 09:58:07 följande:
    Nu för tiden så kommer det ut så ruskigt många olika mönstrade trikåer så man kan inte köpa allt heller och då är det ju br att man inte tycker om allt Tidigare så var det ju nästan bara Jofotex och Jny som hade dessa tyger.
    Ja jag kommer ihåg hur jag googlade, för att hitta det fina molntyget.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd