• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Pumpalicious
    Knastroll82 skrev 2010-11-04 13:00:36 följande:
    Det tog ungefär en vecka innan jag fick mailsvar, tror de ha väldigt mucket att göra...
    Okej, då är jag lite lugnare
  • Ullerull

    Nu ska jag börja sy upp ett gäng dregglisar MEN sedan jag skaffade min huskylock går det inge vidare i svängen. Med min Elna var det inga problem


    När jag svänger så puttar den upp lite tyg så att et blir en bulle under sömmen, förstår ni? Och om jag råkar så lite tyg som klipps av kniven så åker det itne ner utan följer med bak och fastnar under sömmen = INTE snyggt..


    Har ni några tips?

  • Ogabinne

    Hör på detta! Beställning gjord från MT i helgen, tygerna landade idag.

  • Ogabinne

    Och så har vi Bibbi igen. Beställning lades i går eftermiddag, landade hemma nu. Man skulle liksom bli chockad om man för en gång skull inte skulle få hennes leverans dagen efter. Hon är makalös!

  • plura
    Ogabinne skrev 2010-11-04 14:36:44 följande:
    Hör på detta! Beställning gjord från MT i helgen, tygerna landade idag.
    Holy macaroni -vad säger man, snabbt jobbat

    Transfertryck på mössor får det bli.
    Idag har jag sytt en Pingvintröja (från Åsa Lennartsson mönster) till lillfis. Oj vad snabbsydd den var, då det bara var ett fram och ett bakstycke.
    Återstår att se om den passar, han sover just nu. Lite sugen på att påbörja en till (han har tröjbrist), men sitter de inget vidare så är det ju onödigt.
    Är däremot för snål för att använda fintyger till denna varianten
  • plura
    Ogabinne skrev 2010-11-04 14:47:23 följande:
    Och så har vi Bibbi igen. Beställning lades i går eftermiddag, landade hemma nu. Man skulle liksom bli chockad om man för en gång skull inte skulle få hennes leverans dagen efter. Hon är makalös!
    Ja hur många armar har hon egentligen?
    Oslagbar service och så trevlig dessutom.
  • Stratus
    plura skrev 2010-11-04 14:51:49 följande:
    Transfertryck på mössor får det bli.
    Idag har jag sytt en Pingvintröja (från Åsa Lennartsson mönster) till lillfis. Oj vad snabbsydd den var, då det bara var ett fram och ett bakstycke.
    Återstår att se om den passar, han sover just nu. Lite sugen på att påbörja en till (han har tröjbrist), men sitter de inget vidare så är det ju onödigt.
    Är däremot för snål för att använda fintyger till denna varianten
    OT. Min dotters initialer är FISN, på dalmål blir det fisen. Lillfisen helt enkelt.
  • Mimmi 71

    Jag Bibbi är oslagbar!

    Själv är jag trött, trött, trött. För mycket sömnad den senaste tiden. Men jag har inte riktigt tiden att vara trött riktigt än. Det är dags för att trycka fast ett antal tryckknappar och granska kvalitétsgranska produkterna som skall följa med på helgens marknad. Sedan skall det packas för i morgon bitti bär det av till Göteborg med en sväng om Ulricehamn för att hämta upp lite härlig velour hos Andersson & Hjalmarsson.

    Men allra först skall jag öppna ett paket ifrån USA fullt med tryckknappar.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd