• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    sarahl skrev 2010-11-08 11:36:22 följande:
    någon som driver hobbyverksamhet o kan berätta lite för mig, jag funderar på att ta steget!
    För hobbyverksamhet är det inget större steg än att hålla iordning på papper och när du deklarerar som vanligt lägga på ev vinst ovanpå övrig inkomst. Så mycket vinst brukar man ju heller aldrig göra så det är för det mesta endast att ha kvar alla papper så att man kan bevisa "icke vins" i 5 (?) år tror jag.
  • sarahl
    Mimmi 71 skrev 2010-11-08 12:00:56 följande:
    För hobbyverksamhet är det inget större steg än att hålla iordning på papper och när du deklarerar som vanligt lägga på ev vinst ovanpå övrig inkomst. Så mycket vinst brukar man ju heller aldrig göra så det är för det mesta endast att ha kvar alla papper så att man kan bevisa "icke vins" i 5 (?) år tror jag.
    får man lyfta moms o handla från företag som enbart riktar sig till företagtex swelogent.
  • Ogabinne
    sarahl skrev 2010-11-08 12:06:53 följande:
    får man lyfta moms o handla från företag som enbart riktar sig till företagtex swelogent.

    Jag har för mig att man får ha en vinst på 7000 kr per år som hobbyverksamhet, sen måste man börja betala moms.

  • sarahl
    Ogabinne skrev 2010-11-08 12:11:42 följande:

    Jag har för mig att man får ha en vinst på 7000 kr per år som hobbyverksamhet, sen måste man börja betala moms.


    jag tänkte att man får dra av moms för tygerna när man deklarerar.
  • Ogabinne
    sarahl skrev 2010-11-08 12:13:43 följande:
    jag tänkte att man får dra av moms för tygerna när man deklarerar.
    Tror endast reggade företagare får göra det men jag kan ha fel?
  • TiLo
    Ogabinne skrev 2010-11-08 12:16:42 följande:
    Tror endast reggade företagare får göra det men jag kan ha fel?
    jo du måste ha ett momsregistrerat företag för att få lyfta momsen. Mycket regler med det där.
  • Ogabinne

    Ja bäst är att ringa Skatteverket så får du rätt svar på dina frågor Sarahl

  • Ogabinne

    Pumpa, jag var precis inne och kikade hos dig och måste bara fråga om du var lite trött när du uppdaterade tyglagret? Siffror? Som i 1,2,3?

  • mrsIce

    8 mm tryckknappar, var kan man få tag på det? Är det snap source som gäller då, eller går det att få tag på i Sverige?

  • gewjyn
    mrsIce skrev 2010-11-08 13:08:30 följande:
    8 mm tryckknappar, var kan man få tag på det? Är det snap source som gäller då, eller går det att få tag på i Sverige?
    Här finns det 7 och 9mm. Men jag tror att hon kan ta hem om man hör av sig med önskemål shop.babythings.se/index.php
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd