• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • TiLo

    Ni som syr och säljer vidare. Använder ni köpta mönster då eller egengjorda? Måste man uppge varifrån man köpt tyger eller mönster när man säljer?

  • Mimmi 71
    TiLo skrev 2010-11-08 17:55:50 följande:
    Ni som syr och säljer vidare. Använder ni köpta mönster då eller egengjorda? Måste man uppge varifrån man köpt tyger eller mönster när man säljer?
    Egengjorda för enkelhetens skull.
  • Ogabinne
    TiLo skrev 2010-11-08 17:55:50 följande:
    Ni som syr och säljer vidare. Använder ni köpta mönster då eller egengjorda? Måste man uppge varifrån man köpt tyger eller mönster när man säljer?
    Egna. Man får inte sälja efter någon annans mönster utan tillåtelse.
  • ak74

    Är det någon som byggt hemsida med hjälp av one.com:s egna program? Tänkte göra ett försök med deras web creator ("gör din hemsida med bara 3 klick" Jo, jag tackar...) Det går inget vidare...
    Tidigare har jag använt mig av ett väldigt enkelt program som heter Intellyweb men jag har förbrukat alla mina 3 inloggningar till det programmet...

    Trött jag blir!!! 

  • myran83

    Hej är det nån som har mönster på trosor för vuxna eller beskrivning?
    Som vill dela med sig?

    Jag har kollat på bibblan men inte hittat nåt.

  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-11-08 18:34:42 följande:
    Är det någon som byggt hemsida med hjälp av one.com:s egna program? Tänkte göra ett försök med deras web creator ("gör din hemsida med bara 3 klick" Jo, jag tackar...) Det går inget vidare...
    Tidigare har jag använt mig av ett väldigt enkelt program som heter Intellyweb men jag har förbrukat alla mina 3 inloggningar till det programmet...

    Trött jag blir!!! 
    Hör av dig - jag använder one.com
  • Ogabinne

    Jag har en fråga. Jag har nån gång gjort fuskcoversöm på en raglantröja men jag tyckte sömmen blev så hård, och rivig. Inte som på köpta kläder. Upplever ni också att det blir så?

  • uppochner

    Vet ni om det finns någon bok som den Öberg har skrivit där det finns färdiga grundmönster fast för barn? Jag har en jättebra engelsk bok men då måste jag ställa upp alla grundmönstren själv så det är därför jag har dragit mig lite för det. 


  • Lallan

    Tips på hur man lyckas klippa till en fin rektangel av velour med krulliga kanter. Ska sy två filtar till bebbarna och det blir tro det eller ej filtpremiär i trikåtyger. Något annat man bör tänka på?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd