• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Pumpalicious
    plura skrev 2010-11-11 09:48:09 följande:
    Är elefanterna lika fina i färgen som de ser ut att vara på bild?
    Jag hade faktiskt tänkt köpa petrol elefanter på mässan men blev besviken på färgen och avstod. Jag tyckte den var mörkare och grumligare i verkligheten
  • plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-11 09:49:13 följande:
    Jag hade faktiskt tänkt köpa petrol elefanter på mässan men blev besviken på färgen och avstod. Jag tyckte den var mörkare och grumligare i verkligheten
    Trist jag gillade verkligen "bildfärgen".
    Har tänkt sy tröja till båda yngsta och mig i samma tyg. Det tyget hade ju blivit perfekt annars -barnsligt motiv med lite vuxen färg.
    -Jaja det löser sig nog
  • diggling
    Skumboll skrev 2010-11-11 09:44:46 följande:
    Är det riktigt tjockt handmatar jag alltid första biten. 
    Tack! Ska prova nu när jag syr ihop sidan. Sänkte PFT och det blev iallafall bättre
    plura skrev 2010-11-11 09:48:09 följande:
    Är elefanterna lika fina i färgen som de ser ut att vara på bild?
    Jag tycker både elefanterna och grodorna är finare i verkligheten.
  • diggling
    diggling skrev 2010-11-11 10:14:50 följande:
    Tack! Ska prova nu när jag syr ihop sidan. Sänkte PFT och det blev iallafall bättre
    Nä, det blev inte så mkt bättre .
    Dags att rensa föråden på sånt jag kan sälja, så jag kan få en ny OL i julklapp
  • plura

    Byta dragkedja i fodrad (köpt) vinterjacka, nån som gjort det?
    Äldsta sonens vinterjackas dragkedja har gått sönder, ej nån bytesrätt då den nog klämts sönder i bildörren kanske *funderar*
    Tittade på jackan nu och man måste ju sprätta upp typ hela jackan för att komma åt. I ärlighetens namn så ser jag ju inte en enda söm då jacka och foder är vändsytt.
    Hur sjutton gör jag?
    Även om ni aldrig bytt så kanske nån kan ge nåt tips, om ni tittar på hur era egna jackor är sydda. 
    Vill inte köpa en ny  

  • Skumboll
    diggling skrev 2010-11-11 10:24:21 följande:
    Nä, det blev inte så mkt bättre .
    Dags att rensa föråden på sånt jag kan sälja, så jag kan få en ny OL i julklapp
    Attans. Skjuter du in tyget så långt in under pressarfoten så att nålarna går ner i tyget innan du börjar handmata?
    Fast det är sant, en ny OL är nog absolut bästa lösningen. Haha!  
    ♥ Simon ♥
  • Mimmi 71
    plura skrev 2010-11-11 10:32:28 följande:
    Byta dragkedja i fodrad (köpt) vinterjacka, nån som gjort det?
    Äldsta sonens vinterjackas dragkedja har gått sönder, ej nån bytesrätt då den nog klämts sönder i bildörren kanske *funderar*
    Tittade på jackan nu och man måste ju sprätta upp typ hela jackan för att komma åt. I ärlighetens namn så ser jag ju inte en enda söm då jacka och foder är vändsytt.
    Hur sjutton gör jag?
    Även om ni aldrig bytt så kanske nån kan ge nåt tips, om ni tittar på hur era egna jackor är sydda. 
    Vill inte köpa en ny  
    Du får sprätta sidsömmen på fodre för att komma in. Sedan syr du i dragkedjan för sist nästa ihop fodret (eller om man är lat som jag sy med maskin) igen.
  • plura
    Mimmi 71 skrev 2010-11-11 10:35:46 följande:
    Du får sprätta sidsömmen på fodre för att komma in. Sedan syr du i dragkedjan för sist nästa ihop fodret (eller om man är lat som jag sy med maskin) igen.
    Ok tack
    Ska göra en djupdykning bland dragkedjorna (hoppas hoppas jag har rätt längd)
    Sen blir det att ta till stora sprättkniven -skönt att man alltid har nåt att göra
  • plura
    diggling skrev 2010-11-11 10:14:50 följande:
    Tack! Ska prova nu när jag syr ihop sidan. Sänkte PFT och det blev iallafall bättre
    plura skrev 2010-11-11 09:48:09 följande:
    Är elefanterna lika fina i färgen som de ser ut att vara på bild?
    Jag tycker både elefanterna och grodorna är finare i verkligheten.
    Åh tänk om jag också tycker det, undrar om man kan beställa tygprover från henne?
    -Smaken är som baken som sagt -tur!
  • tinni78

    Varför måste det vara så trist att sy vändhål, jag håller på med ett gäng bakelser men det tar ju sådan tid att sy ihop vändhålen. Och inte går det fortare när man passar på att surfa under tiden man syr :-S.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd