• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • madebyinferno001
    myran83 skrev 2010-12-01 18:12:04 följande:
    Nån som vet var det finns gratis beskrivning eller mönster på vantar som man syr?
    Bibbi har ett gratismönster för både barn och vuxna samt en kärleksvante (eller vad de kallas )

    http://www.bibbistextil.se/bibbis-tips-823832

    gjorde ett par till dottern i bävernylon fodrad med fleece och de blev perfekta!
    Tänker göra kärleksvante-setet till mina brorsor och deras tjejer i julklapp om jag hinner med
  • myran83
    madebyinferno001 skrev 2010-12-01 19:58:48 följande:
    Bibbi har ett gratismönster för både barn och vuxna samt en kärleksvante (eller vad de kallas )

    www.bibbistextil.se/bibbis-tips-823832

    gjorde ett par till dottern i bävernylon fodrad med fleece och de blev perfekta!
    Tänker göra kärleksvante-setet till mina brorsor och deras tjejer i julklapp om jag hinner med
    Tack så mycket för hjälpen
  • Fiffa5

    En sista fråga om att vändsy filtar: 

      Kan jag overlocka runt hela filten innan jag vänder den rätt eller blir det för knöligt och bubbligt?? Använder man bara vanliga raksöm eller VAD???? 


  • sarahl
    diggling skrev 2010-12-01 13:31:18 följande:
    Nu har jag lagt in en bild i mitt galleri. Hoppas du ser och förstår
    jättesnällt att du tog dig tid, men det är själva plattan man sätter i maskinen, den vinklade som jag ville ha måtten på.
  • Skumboll
    sarahl skrev 2010-12-02 07:43:32 följande:
    jättesnällt att du tog dig tid, men det är själva plattan man sätter i maskinen, den vinklade som jag ville ha måtten på.
    Originalplattan ser ut precis så som Digglings bild. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2010-12-01 20:24:09 följande:
    En sista fråga om att vändsy filtar: 

      Kan jag overlocka runt hela filten innan jag vänder den rätt eller blir det för knöligt och bubbligt?? Använder man bara vanliga raksöm eller VAD???? 
    Du kanske redan har provat men ja, det går toppenbra att overlocka runt. 

    Om jag vändsyr så pressar jag alla kanter väldigt väldigt noga och syr sedan någon typ av dekorsöm ett par centimeter in från kanten. 
    ♥ Simon ♥
  • Fiffa5
    Skumboll skrev 2010-12-02 09:16:03 följande:
    Du kanske redan har provat men ja, det går toppenbra att overlocka runt. 

    Om jag vändsyr så pressar jag alla kanter väldigt väldigt noga och syr sedan någon typ av dekorsöm ett par centimeter in från kanten. 
    Tack, jag håller på och skär ut bitarna nu. Hoppas hinna sy idag eller i morgon. Det går inte så fort här!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd