• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • ErikaFika

    Ni syende som bor i stockholmsområdet.. Min maskin behöver in på verkstan för att byta nålfäste och ev. hela nålstången. Tänkte också ge den service när den ändå är inne..
    Nu till min fråga, vart i sthlm är de billigaste, trevligast och framförallt snabbast?? Jag bor norröver så gärna norrut eller i innerstaden.

  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2010-12-02 10:35:19 följande:
    Tack, jag håller på och skär ut bitarna nu. Hoppas hinna sy idag eller i morgon. Det går inte så fort här!
    Snabbare än för mig i alla fall! Har inte ens kommit igång med sommarens kläder.... hahaha.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    ErikaFika skrev 2010-12-02 11:14:43 följande:
    Ni syende som bor i stockholmsområdet.. Min maskin behöver in på verkstan för att byta nålfäste och ev. hela nålstången. Tänkte också ge den service när den ändå är inne..
    Nu till min fråga, vart i sthlm är de billigaste, trevligast och framförallt snabbast?? Jag bor norröver så gärna norrut eller i innerstaden.
    Vet inte vad du har för maskin men stockholms sycenter tycker jag är trevliga att ha och göra med!
    ♥ Simon ♥
  • ErikaFika

    Skumboll: Tack för svar.. det blir nog de som får ta min maskin.. Mailade några företag och de är de enda som svarat :)

  • Ullerull

    Ang plattan till cp:n:

    min ser ut så här, och om inte länken funkar så finns den på mitt ställe yunder fliken hobbyrum lite längre ner, den är 12x6 cm och fliken ner är 2 cm

    MEN jag skulle göra den ungefär 7 cm om jag vore du., eller det beror på vad man har för skruv och fäster den med, jag har en med vingmutter och eftersom vingmuttern är så stor tar den emot i kanten så den går itne snurra så bra. Men det funkar, markeringarna har jag gjort för att veta när den är bra inställd.

  • Pumpalicious

    Vill bara tipsa om etikettverkstan.se

    Jag beställde just etiketter att ha på insidan av kläderna med min logga, tvättråd och hemsideadress. 100st för 146kr. Kändes väldigt prisvärt.

    Dom har även storlekslappar 100st för 49kr.

    1 veckas leveranstid

  • Du och Jag ver2
    Pumpalicious skrev 2010-12-02 13:45:58 följande:
    Vill bara tipsa om etikettverkstan.se

    Jag beställde just etiketter att ha på insidan av kläderna med min logga, tvättråd och hemsideadress. 100st för 146kr. Kändes väldigt prisvärt.

    Dom har även storlekslappar 100st för 49kr.

    1 veckas leveranstid
    oj, det var billigt! Rusar dit å kollar!

    Muttrar - hade 400kr i min skötväska som jag skramlat ihop från lite försäljningar - å vad hittar jag på bilen idag!? Jo, en böteslapp på 400kr Glömde p-skivan när jag var till BVC. *suck*
  • plura

    Idag hittade jag 9-kronors kuddarna *nöjd* Ska bli gossingar till de 2 små i julklapp bla och lite "julfigurer som pyssel med barnen.

    Just nu står vita tröjor på schemat. Har tyckt att det känns lite lyxigt (pga tidsbrist) att sy helvita tröjor, då de är billiga på ex HM. Fast det är ju perfekt om man inte vill "riskera" nåt fint tyg, att just provsy en vit först. 
    De vita ska iallafall få lite utsmyckning, då jag äntligen köpt ett alfabete.

    Sen helt ot men chansar på att fråga ändå
    Nån här som vet var man köper billiga, bra stämplar att stansa smycken med? 

  • tinni78

    Nu finns det beskrivning på hur man syr blöjfodral i en blogg nära er . Jag har lovat flera redan i somras att fixa det, bättre sent än aldrig.


  • Frosk
    plura skrev 2010-12-02 18:16:17 följande:
    Idag hittade jag 9-kronors kuddarna *nöjd* Ska bli gossingar till de 2 små i julklapp bla och lite "julfigurer som pyssel med barnen.

    Just nu står vita tröjor på schemat. Har tyckt att det känns lite lyxigt (pga tidsbrist) att sy helvita tröjor, då de är billiga på ex HM. Fast det är ju perfekt om man inte vill "riskera" nåt fint tyg, att just provsy en vit först. 
    De vita ska iallafall få lite utsmyckning, då jag äntligen köpt ett alfabete.

    Sen helt ot men chansar på att fråga ändå
    Nån här som vet var man köper billiga, bra stämplar att stansa smycken med? 
    Vad gör ni med de där kuddarna?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd