• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Frosk

    Jalapen, du och jag. Tack då behöver jag inte undra över dte mer :) Smart grej!

  • diggling

    Å vad jag är glad
     Hade problem med OL´n förra veckan. Lämnade in den i måndags kväll och fick hämta den i dag. Det kallar jag service
    Nu ska jag sy färdigt byxorna jag höll på med när den började krångla.

  • plura
    gewjyn skrev 2010-12-02 20:33:55 följande:
    Menar du bokstäver att slå på plattor så har Clas Ohlsson haft innan iaf.
    Hjärtefröjd skrev 2010-12-02 21:56:52 följande:
    Jag köpte mina från just Clas Ohlson (www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152...) och de funkar fint!
    Tackar
    Maken som hade ett ärende till grannstaden idag, var inte svårövertalad att ta en liten tur in på Clas Ohlsons. Nu är jag ägare till lite stansverktyg
    Måste bara se över utgifterna lite, innan jag kan handla nåt att använda dem på.

    Det går trögt med sömnaden *suck* Vi renoverar ett av sönernas rum, så hans saker är i vårt sovrum och i vardagsrummet -känns inte som läge att släpa ut symaskinen i köket -det är nog stökigt här som det är.
    Jaja tids nog blir det nog både sytt och adventsfint här med.
  • tinni78
    diggling skrev 2010-12-03 14:19:24 följande:
    Å vad jag är glad
     Hade problem med OL´n förra veckan. Lämnade in den i måndags kväll och fick hämta den i dag. Det kallar jag service
    Nu ska jag sy färdigt byxorna jag höll på med när den började krångla.
    Härligt när det går så fort!
  • myran83

    En fråga till nån som vet om nå mönster till mössor i vuxen storlek som är gratis?
    Jag har kollat runt lite och hittat till barn men inte vuxna.

  • madde10

    Tack för hjälpen gewjyn och mimmi 71!
    Nu har jag beställt en brother overlock därifrån med lite tråd. Ska bli så spännande att få hem den! Längtar! Har sytt ett par bodysuits till Milo med den vanliga maskinen och det har blivit sådär i sömmarna, men det är ett toppenbra mönster så jag hoppas verkligen på den här maskinen.

  • gewjyn

    Åh, nu kommer mjuka tygers retroringar, jag vill ha en mysig klänning till mig själv i det bruna, sen skulle jag vilja ha av alla de andra färgerna också, men med tanke på att jag inte hinner sy något så kanske jag ska låta bli Drömmer

    Idag har jag roat mig med att sy en testklänning efter mönstret som jag har tänkt att använda till festklänning till syrrans bröllop. Har sytt i dubbelvoile från S&S och det var ett skönt, mysigt tyg, men när jag pratade med mamma nyss sa hon att hon hade sytt i det och efter en tvätt hade nästan alla sömmar gått sönderSkrikandesTyget är väldigt löst vävt, så det trasar väldigt lätt upp sig, så den här klänningen blir väl inte långlivad, men jag har ju iaf testat mönstret. En amningslösning ska jag ju få till också, tror att det blir ganska lätt, då det är en jättedjup V-ringning, som jag har satt i en bit som ett fusklinne i. Ska bara klura ut var den ska vara lös och var den ska vara fastsydd.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd