• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-12-20 19:53:26 följande:
    Tack! Det är MT's jag rippat helt av. Jag föll pladask när jag såg deras men kände att jag nog inte skulle lyckas klämma i mig i en storlek 110.
    Hihi, näe, 110 låter ju liiiiite litet!
  • Du och Jag ver2

    amningspaus i "tomteverkstaden" Har 9 mössor nu som ska vändas å sys igen, 2 vetekuddar är så gott som klara - överdragen är broderade men innerkuddarna ska fyllas (visst kunde man ha fodervete???? köpte iaf en 25kg säck i helgen....)
    5 av 7 handdukar är broderade (å nu har tråden börjat gå av igen - blir galen!!!) å 4 förkläden är tillklippta och väntar på att få broderi på fickan å sys ihop.

    Känns ganska så ok än så länge...just ja - 2 par tossor ska sys också - å så håller jag på å virkar Pippi mössor medans jag ammar! (2½ av 5 klara!!! Fast de två sista räcker om de är klara tills den 26e!)

    Sen ska det göras lite godis och bakas Vörtlimpa också! Vaddå - är det inte flera veckor kvar tills jul?!


  • madde10

    Ogabinne, Guuud vad fin!!!

    Emtythorne: Vet inget om maskinen, men jag har precis beställt därifrån och jag betalade precis vad som stod i "kassan", moms ingick tror jag, ingen tull och ingen frakt. Det tog 6 dagar från jag beställde och levererat ända fram till min dörr! jag är supernöjd.


  • tinni78
    Ogabinne skrev 2010-12-20 19:48:13 följande:

    Bild! Halshuggen och fin!


    Så snygg!!!

    Jag ska försöka mig på en velourtunika till mig själv nu i kväll, får väl se om den blir klar till jul.
  • tinni78
    Du och Jag ver2 skrev 2010-12-20 20:00:46 följande:
    amningspaus i "tomteverkstaden" Har 9 mössor nu som ska vändas å sys igen, 2 vetekuddar är så gott som klara - överdragen är broderade men innerkuddarna ska fyllas (visst kunde man ha fodervete???? köpte iaf en 25kg säck i helgen....)
    5 av 7 handdukar är broderade (å nu har tråden börjat gå av igen - blir galen!!!) å 4 förkläden är tillklippta och väntar på att få broderi på fickan å sys ihop.

    Känns ganska så ok än så länge...just ja - 2 par tossor ska sys också - å så håller jag på å virkar Pippi mössor medans jag ammar! (2½ av 5 klara!!! Fast de två sista räcker om de är klara tills den 26e!)

    Sen ska det göras lite godis och bakas Vörtlimpa också! Vaddå - är det inte flera veckor kvar tills jul?!
    Du verkar ju ha lite att göra , hoppas du hinner klart allt.
  • Frosk
    Elias Emil skrev 2010-12-20 18:04:04 följande:
    Här vill jag vara med, älskar att sy, speciellt klänningar...
    Välkommen! :)
  • emptythorn
    madde10 skrev 2010-12-20 20:16:53 följande:
    Ogabinne, Guuud vad fin!!!

    Emtythorne: Vet inget om maskinen, men jag har precis beställt därifrån och jag betalade precis vad som stod i "kassan", moms ingick tror jag, ingen tull och ingen frakt. Det tog 6 dagar från jag beställde och levererat ända fram till min dörr! jag är supernöjd.
    Tack! Blir nog en beställning därifrån innan julen är över. Glad
  • TiLo
    Du och Jag ver2 skrev 2010-12-20 20:00:46 följande:
    amningspaus i "tomteverkstaden" Har 9 mössor nu som ska vändas å sys igen, 2 vetekuddar är så gott som klara - överdragen är broderade men innerkuddarna ska fyllas (visst kunde man ha fodervete???? köpte iaf en 25kg säck i helgen....)
    5 av 7 handdukar är broderade (å nu har tråden börjat gå av igen - blir galen!!!) å 4 förkläden är tillklippta och väntar på att få broderi på fickan å sys ihop.

    Känns ganska så ok än så länge...just ja - 2 par tossor ska sys också - å så håller jag på å virkar Pippi mössor medans jag ammar! (2½ av 5 klara!!! Fast de två sista räcker om de är klara tills den 26e!)

    Sen ska det göras lite godis och bakas Vörtlimpa också! Vaddå - är det inte flera veckor kvar tills jul?!
    hur är du skapt människa???? Hur lyckas du virka medan du ammar??? *imponerad*
    Ogabinne skrev 2010-12-20 19:48:13 följande:

     


    Bild! Halshuggen och fin!
    åh, vilken fiiiiin. sån vill jag ju också ha! Måste verkligen lära mig hur man gör egna mönster nu. Ideerna och planerna växer för varje dag nu och jag som inte har tid att sätta mig förrän frammåt slutet av jan.   (Vi flyttar)
  • NCL

    Tack för kommentarer om mina alster!
    Jag är lite dålig på att göra reklam för min blogg och tänker "äsch, det är nog ingen som vill se vad jag syr (förutom släkten)", fast jag själv tycker ju att det är jätteroligt att kika på vad alla ni andra producerar även om jag är pinsamt dålig på att lämna kommentarer. Men, hur som helst så är man välkommen att titta in hos mig om man vill.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd